Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ghazali’s Interpretation of Imagination

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 107 - 120, 15.06.2016

Öz

This study was conducted to seek answers to the following questions.
If Imam Ghazali had written an interpretation, he would follow what method?
And his interpretation would have what features? The characteristics of his
mystical, philosophical, jurisprudence and inquisitiveness are likely to be
reflected in this Imam's interpretation of imagination. We can guess that it will
not neglect narrated in his interpretation.According to the purpose of writing, it
is likely that the volume of his commentary.

Kaynakça

  • Atik, M. Kemal, “Gazalî’nin Kur’ân’ın Anlaşılmasındaki Metodu”, Ebû Hâmid Muhammed el-Gazzali Sempozyumu, 14 Mart 1988, Kayseri 1988.
  • Bedevî, Abdurrahman, Müellefatu Gazalî, Vekaletu’l-Matbuât, Kuveyt 1988. Buharî, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmail, Sahihu’l-Buharî, Daru Tavki’nNecat, 1422.
  • Duman, M. Zeki, “Gazalî’nin Tefsir Metodu”, Ebu Hamid Muhammed elGazalî, 14 Mart 1988, Kayseri 1988.
  • el-Gazalî, Ebu Hamid, el-Münkiz (Mecmuatu’r-Resail içinde), Daru’l-Kütübu’l- İlmiyye, Beyrut 2006.
  • _________, el-Mustasfa, , Muessesetu’r-Risale, Beyrut 1997.
  • _________, İhyau Ulumi’d-Din, Daru’l-Ma’rife, Beyrut ty.
  • _________, Cevahiru’l-Kur’ân, Daru’t-Takva, Dimeşk 2010.
  • İbn Hanbel, Ebu Abdillah Ahmed, Musnedu’l-İmam Ahmed b. Hambel, Daru’lHadis, Kahire 1995.
  • İbn Hibban, Ebu Hatim Muhammed b. Ahmed, Sahihu İbn Hibban, Müessetu’r-Risale, Beyrut 1993.
  • el-Hakîm, Muhammed b. Abdillah en-Nisaburî, el-Mustedrek, Daru’lKütübu’l-İlmiyye, Beyrut 1990.
  • Okumuş, Mesut, Kur’an’ın Çok Boyutlu Okunuşu İmam Gazzali Örneği, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2006.
  • _________, “Gazalî’nin Kur’an Anlayışı ve Çok Boyutlu Tefsir Telakkisi Üzerine”, Diyanet İlmî Dergisi (Diyanet İşleri Başkanlığı Dergisi), cilt: XLVII, sayı: 3.
  • es-Subkî, Tacuddin b. Ali b. Abdilkafi, Tabakat’u-Şafiiyyeti’l-Kübra, Hicr li’tTabaa ve’n-Neşri ve’t- Tevzi’,.1413(h)
  • Tancî, Muhammed b. Tavid, “Gazalîye Göre Kur’an Tefsiri”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957.
  • ez-Zehebî, Şemsüddin Ebu Abdillah Muahammed b. Ahmed b. Osman, Siyeru A’lami’n-Nübela, Daru’l-Hadis, Kahire 2006.

Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 107 - 120, 15.06.2016

Öz

 İmam Gazalî şayet bir tefsir yazmış olsaydı nasıl bir yöntem izlerdi ve bu
tefsiri hangi özelliklere sahip olurdu sorularına cevap aramak üzere bu çalışma
yapılmıştır. İmam’ın bu mutasavver tefsirine onun tasavvufi, felsefi, fıkhi ve
sorgulayıcılık özelliklerinin yansıyacağı muhakkaktır. Tefsirinde rivayetleri
ihmal etmeyeceğini tahmin edebiliriz. Buna göre onun tefsirinin yazılış amacına
göre hacimli olma ihtimali yüksektir. 

Kaynakça

  • Atik, M. Kemal, “Gazalî’nin Kur’ân’ın Anlaşılmasındaki Metodu”, Ebû Hâmid Muhammed el-Gazzali Sempozyumu, 14 Mart 1988, Kayseri 1988.
  • Bedevî, Abdurrahman, Müellefatu Gazalî, Vekaletu’l-Matbuât, Kuveyt 1988. Buharî, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmail, Sahihu’l-Buharî, Daru Tavki’nNecat, 1422.
  • Duman, M. Zeki, “Gazalî’nin Tefsir Metodu”, Ebu Hamid Muhammed elGazalî, 14 Mart 1988, Kayseri 1988.
  • el-Gazalî, Ebu Hamid, el-Münkiz (Mecmuatu’r-Resail içinde), Daru’l-Kütübu’l- İlmiyye, Beyrut 2006.
  • _________, el-Mustasfa, , Muessesetu’r-Risale, Beyrut 1997.
  • _________, İhyau Ulumi’d-Din, Daru’l-Ma’rife, Beyrut ty.
  • _________, Cevahiru’l-Kur’ân, Daru’t-Takva, Dimeşk 2010.
  • İbn Hanbel, Ebu Abdillah Ahmed, Musnedu’l-İmam Ahmed b. Hambel, Daru’lHadis, Kahire 1995.
  • İbn Hibban, Ebu Hatim Muhammed b. Ahmed, Sahihu İbn Hibban, Müessetu’r-Risale, Beyrut 1993.
  • el-Hakîm, Muhammed b. Abdillah en-Nisaburî, el-Mustedrek, Daru’lKütübu’l-İlmiyye, Beyrut 1990.
  • Okumuş, Mesut, Kur’an’ın Çok Boyutlu Okunuşu İmam Gazzali Örneği, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2006.
  • _________, “Gazalî’nin Kur’an Anlayışı ve Çok Boyutlu Tefsir Telakkisi Üzerine”, Diyanet İlmî Dergisi (Diyanet İşleri Başkanlığı Dergisi), cilt: XLVII, sayı: 3.
  • es-Subkî, Tacuddin b. Ali b. Abdilkafi, Tabakat’u-Şafiiyyeti’l-Kübra, Hicr li’tTabaa ve’n-Neşri ve’t- Tevzi’,.1413(h)
  • Tancî, Muhammed b. Tavid, “Gazalîye Göre Kur’an Tefsiri”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1957.
  • ez-Zehebî, Şemsüddin Ebu Abdillah Muahammed b. Ahmed b. Osman, Siyeru A’lami’n-Nübela, Daru’l-Hadis, Kahire 2006.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kutbettin Ekinci

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ekinci, K. (2016). Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri. Artuklu Akademi, 3(1), 107-120.
AMA Ekinci K. Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. Haziran 2016;3(1):107-120.
Chicago Ekinci, Kutbettin. “Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri”. Artuklu Akademi 3, sy. 1 (Haziran 2016): 107-20.
EndNote Ekinci K (01 Haziran 2016) Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri. Artuklu Akademi 3 1 107–120.
IEEE K. Ekinci, “Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri”, Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, c. 3, sy. 1, ss. 107–120, 2016.
ISNAD Ekinci, Kutbettin. “Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri”. Artuklu Akademi 3/1 (Haziran 2016), 107-120.
JAMA Ekinci K. Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2016;3:107–120.
MLA Ekinci, Kutbettin. “Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri”. Artuklu Akademi, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 107-20.
Vancouver Ekinci K. Gazalî’nin Mutasavver Tefsiri. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2016;3(1):107-20.