Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on the Process of Scientific Researches About the Religious Education Field

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 27, 28.12.2015

Öz

Our research is related
with what is the relation between the master’s degree thesis on Department of
Religious Education from the point of academic staff and scientific Works which
faculty members directing these thesis mostly focus on subject, method and
reference resources. In addition, we will try to get knowledge about which way
is followed on Religious Education Scientific Research. This research aims to
identify the point which Religious Education approached and guide contributing
to the next scientific researches.

Kaynakça

  • Acluni, İsmail b. Muhammed, Keşfu’l-Hafa ve Muzilu’l-İlbas Amma İştehere Mine’l-Ehadisi Ala Elsineti’n-Nas, Matbaatül Alemiyye, Beyrut, 1357.
  • Arslantürk Zeki, Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2001.
  • Aslan, A. Turan, “Türkiye’de Din Eğitimi”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1995, sayı: 10, ss. 155-166.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar, “Din Eğitimi Bilimi’nin Türkiye’de Bağımsız Bir Bilimsel Disiplin olarak Doğuşu ve Gelişimi”, Diyanet İlmi Dergisi, Ankara, 1994, c. XXX, Sayı: 3, ss. 85-92.
  • Aydın Mehmet Şevki, “İslam Eğitim Geleneğinde Öğretmenlik”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Kayseri, 2001, sayı: 11, ss. 59-74.
  • Ayhan Halis, “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimine Genel Bakış”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (Cumhuriyetin 75. Yıldönümüne Armağan Özel Sayı), ty, ss. 237-254.
  • Bayraklı Bayraktar, İslam’da Eğitim, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1980.
  • Bilgin Beyza, Eğitim Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1998.
  • ……………., “Türkiye’de Din ve Laiklik”, (Venedik'te 23-29 Mayıs 2000'de düzenlenen "Which Good for Which Humanity? Religions question themselves" Uluslararası Konferansına Almanca Olarak Sunulan Bildirinin Türkçesi), 2000, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/756/9630.pdf. Erişim: 25.09.2014.
  • Boamrane Chickh, “İslam Tarihinde Eğitim Öğretim Kurumları”. Panorama De La Pensre İslamique. (çev. Nesimi Yazıcı), 1984, ss. 219-226, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/774/9888.pdf, Erişim: 10.11.2015.
  • Büyüköztürk Şener, vd., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014.
  • Cebeci Suat, Din Eğitimi Bilimi Ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005.
  • Çelebi Ahmet, İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Damla Yayınları, İstanbul, 2013.
  • Ekiz Durmuş, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara, 2009.
  • Kayadibi Fahri, vd., “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi Literatürü”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2008, Yayın no: 3.
  • Kaymakcan Recep, Ünsal Bilal, “İlahiyat Fakülteleri Dergilerinde Yayımlanan Din Eğitimi Konulu Makaleler Üzerine Bir Değerlendirme”, Değerler Eğitimi Dergisi. 2004, c. II, sayı: 6, ss. 51-76.
  • Kızılabdullah Yıldız, “İlahiyat Fakültelerinin Kuruluşundan Bugüne Din Eğitimi Bilimi Alanında yapılan Çalışmalar Üzerine Bir Değerlendirme”, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 2009, c. II, sayı: 1, 305-314.
  • Murray Rowenna, How To Write Thesis, Polskabook, New York, 2006.
  • Öcal Mustafa, “Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, c. VII, sayı: 7, 241-268.
  • ………………, Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi, Düşünce Kitabevi Yayınları, Bursa, 2011.
  • ……………....., “Türkiye’de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2008, c. VI, s. 12, 399-430.
  • Özergin Ali, Bilimsel Çalışma ve Başarı Teknikleri, Hayat Yayınları, İstanbul, 2005.
  • Tosun Cemal, Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2010.
  • ……………., “Bir Ana Bilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları”, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 2009, c. II, sayı: 1, ss. 293-303.
  • Walter Houstan Clark, “Din Eğitiminde Bilimsel Araştırma”, (çev. Nurullah Altaş), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, c. XLIV, Sayı: 2, ss. 325-335.

Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 27, 28.12.2015

Öz

Araştırmamız,
Akademisyenlerin görüşleri açısından Din Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda yapılan
lisansüstü tezler ile bu tezleri yöneten danışman öğretim üyelerinin çoğunlukla
üzerinde durduğu bilimsel çalışmalar arasında konu, yöntem ve referans alınan
kaynaklar bakımından nasıl bir ilişki olduğunun tespiti ile ilgilidir. Ayrıca,
Din Eğitimi alanında bilimsel çalışmaların seyrinde nasıl bir yol izlendiği hakkında
bir fikir edinmeye çalışılacaktır. Bu araştırma, Din Eğitimi alanının geldiği
noktayı belirlemeyi ve bundan sonraki bilimsel çalışmalara rehberlik ederek
alana katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Acluni, İsmail b. Muhammed, Keşfu’l-Hafa ve Muzilu’l-İlbas Amma İştehere Mine’l-Ehadisi Ala Elsineti’n-Nas, Matbaatül Alemiyye, Beyrut, 1357.
  • Arslantürk Zeki, Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2001.
  • Aslan, A. Turan, “Türkiye’de Din Eğitimi”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1995, sayı: 10, ss. 155-166.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Yaşar, “Din Eğitimi Bilimi’nin Türkiye’de Bağımsız Bir Bilimsel Disiplin olarak Doğuşu ve Gelişimi”, Diyanet İlmi Dergisi, Ankara, 1994, c. XXX, Sayı: 3, ss. 85-92.
  • Aydın Mehmet Şevki, “İslam Eğitim Geleneğinde Öğretmenlik”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Kayseri, 2001, sayı: 11, ss. 59-74.
  • Ayhan Halis, “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimine Genel Bakış”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (Cumhuriyetin 75. Yıldönümüne Armağan Özel Sayı), ty, ss. 237-254.
  • Bayraklı Bayraktar, İslam’da Eğitim, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1980.
  • Bilgin Beyza, Eğitim Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 1998.
  • ……………., “Türkiye’de Din ve Laiklik”, (Venedik'te 23-29 Mayıs 2000'de düzenlenen "Which Good for Which Humanity? Religions question themselves" Uluslararası Konferansına Almanca Olarak Sunulan Bildirinin Türkçesi), 2000, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/756/9630.pdf. Erişim: 25.09.2014.
  • Boamrane Chickh, “İslam Tarihinde Eğitim Öğretim Kurumları”. Panorama De La Pensre İslamique. (çev. Nesimi Yazıcı), 1984, ss. 219-226, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/774/9888.pdf, Erişim: 10.11.2015.
  • Büyüköztürk Şener, vd., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014.
  • Cebeci Suat, Din Eğitimi Bilimi Ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005.
  • Çelebi Ahmet, İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Damla Yayınları, İstanbul, 2013.
  • Ekiz Durmuş, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara, 2009.
  • Kayadibi Fahri, vd., “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi Literatürü”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2008, Yayın no: 3.
  • Kaymakcan Recep, Ünsal Bilal, “İlahiyat Fakülteleri Dergilerinde Yayımlanan Din Eğitimi Konulu Makaleler Üzerine Bir Değerlendirme”, Değerler Eğitimi Dergisi. 2004, c. II, sayı: 6, ss. 51-76.
  • Kızılabdullah Yıldız, “İlahiyat Fakültelerinin Kuruluşundan Bugüne Din Eğitimi Bilimi Alanında yapılan Çalışmalar Üzerine Bir Değerlendirme”, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 2009, c. II, sayı: 1, 305-314.
  • Murray Rowenna, How To Write Thesis, Polskabook, New York, 2006.
  • Öcal Mustafa, “Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1998, c. VII, sayı: 7, 241-268.
  • ………………, Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi, Düşünce Kitabevi Yayınları, Bursa, 2011.
  • ……………....., “Türkiye’de Din Eğitimi Tarihi Literatürü”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2008, c. VI, s. 12, 399-430.
  • Özergin Ali, Bilimsel Çalışma ve Başarı Teknikleri, Hayat Yayınları, İstanbul, 2005.
  • Tosun Cemal, Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2010.
  • ……………., “Bir Ana Bilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları”, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 2009, c. II, sayı: 1, ss. 293-303.
  • Walter Houstan Clark, “Din Eğitiminde Bilimsel Araştırma”, (çev. Nurullah Altaş), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2003, c. XLIV, Sayı: 2, ss. 325-335.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysel K. Altun

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altun, V. K. (2015). Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme. Artuklu Akademi, 2(2), 1-27.
AMA Altun VK. Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. Aralık 2015;2(2):1-27.
Chicago Altun, Veysel K. “Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme”. Artuklu Akademi 2, sy. 2 (Aralık 2015): 1-27.
EndNote Altun VK (01 Aralık 2015) Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme. Artuklu Akademi 2 2 1–27.
IEEE V. K. Altun, “Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme”, Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, c. 2, sy. 2, ss. 1–27, 2015.
ISNAD Altun, Veysel K. “Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme”. Artuklu Akademi 2/2 (Aralık 2015), 1-27.
JAMA Altun VK. Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2015;2:1–27.
MLA Altun, Veysel K. “Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme”. Artuklu Akademi, c. 2, sy. 2, 2015, ss. 1-27.
Vancouver Altun VK. Din Eğitimi Alanındaki Bilimsel Çalışmaların Seyri Hakkında Bir Değerlendirme. Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi. 2015;2(2):1-27.

88x31.png

Artuklu Akademi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.