Bu çalışma çocuğun eğitim hayatındaki ilk öğretmeni olan okulöncesi öğretmenlerinin hareket eğitimi hakkında metaforik algılarını ve sınıf içindeki hareket eğitimleri sürecinde yaşadıkları zorlukları/engelleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma nitel desende durum çalışması olarak planlanmıştır. Çalışma grubunu Uşak ilinde görev yapan ve tesadüfî olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 82 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması sürecinde öğretmenlere sunulan metafor oluşturma formunda “Hareket Eğitimi ……….. gibidir/benzer. Çünkü………………………………” yönergesiyle hareket eğitiminin zihinlerinde neleri çağrıştırdığını ortaya koymaları ve bunun nedenini açıklamaları istenmiştir. Diğer veri toplama aracıyla ise, öğretmenlere açık uçlu soru yöneltilmiş ve sınıflarında hareket eğitimleri sürecinde yaşadıkları zorlukları/engelleri belirtmeleri istenmiştir. Her iki veri toplama aracından elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Okulöncesi öğretmenleri hareket eğitimini su, ilaç, yemek gibi metaforik çağrışımlarla temel ihtiyaç temasıyla, iskelet, et ile tırnak gibi metaforik çağrışımlarla vücut bütünlüğünü sağlayan temasıyla açıklamışlardır. Etkili bir hareket eğitimi yapabilmelerinin önündeki en büyük engel/zorluk olarak sınıflarının fiziksel koşullarının yeterli olmayışı ve kalabalık olması, yeterli araç-gereç ve materyallerin olmaması, çocuklara dair özellikler (gelişim düzeyi farklılıkları, kurallara-komutlara uymama, çabuk sıkılma, konsantrasyon vb.) olduğunu ifade etmişlerdir. Elde dilen bu bulgulara göre, okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları engelleri kaldırmak için fiziksel koşullar, sınıf mevcutları, araç-gereç ve materyal temini konusunda kalite standartlarının oluşturulması önerilmektedir.
This study aims to reveal the metaphorical perceptions of preschool teachers, who are the first teachers of the child's education, about movement education and the difficulties/obstacles they experience in the process of movement education in the classroom. The research was planned as a case study in a qualitative design. The study group consists of 82 teachers working in the province of Uşak and selected by convenient sampling from non-random sampling methods. In the metaphor creation form presented to the teachers during the data collection process, “Movement Training is like/similar to ……….. Because ………………………………. With the other data collection tool, open-ended questions were asked to the teachers and they were asked to indicate the difficulties/obstacles they experienced during the movement education process in their classes. Content analysis was used in the analysis of the data obtained from both data collection tools. Preschool teachers explained movement education with metaphorical connotations such as water, medicine, food, with the theme of basic needs, and with metaphoric connotations such as skeleton, meat and nails, with the theme of providing body integrity. The biggest obstacle/difficulty for them to be able to perform an effective movement training is the insufficient physical conditions and crowdedness of the classrooms, the lack of sufficient equipment and materials, the characteristics of the children (development level differences, not obeying the rules-commands, getting bored quickly, concentration, etc.). have expressed. According to these findings, it is suggested that quality standards should be established in terms of physical conditions, class sizes, equipment and material supply and these standards should be followed meticulously in order to remove the obstacles experienced by preschool teachers.
preschool teacher movement training early childhood education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .