Dünya üniversitelerinin neredeyse tamamı bireysel ve toplumsal sağlığı koruyabilmek amacıyla SARS-CoV-2 sürecinde zorunlu bir dijital dönüşüm gerçekleştirdi. Eğitim-öğretimdeki bu dijital dönüşümle birlikte öğrenme-öğretme faaliyetlerinin yürütülme yöntemleri ve COVID-19 pandemisiyle ilişkili birçok araştırma gerçekleştirildi (Cao vd., 2020; Fawaz ve Samaha, 2020; Hasan ve Bao, 2020). Bu doğrultuda araştırmanın amacı, E-öğrenme sistemlerinin kullanıldığı SARS-CoV-2 pandemisinde ve örgün eğitime dönüşün gerçekleştiği dönemde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü (BSÖ) öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi, dönemlere göre karşılaştırılması ve bazı demografik özelliklere göre incelenmesidir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde test – tekrar test tekniği kullanıldı ve betimsel bir araştırma olarak desenlendi. Veriler COVID-19 pandemisinde ve sonrasında olmak üzere iki aşamalı olarak Vallerand ve ark. (1992) tarafından geliştirilen ve Karagüven (2012) tarafından Türkçe’ye adaptasyonu gerçekleştirilen ‘Akademik Motivasyon Ölçeği’ kullanılarak Google Formlar aracılığıyla toplandı. Örneklem grubu BSÖ bölümünde öğrenimlerine devam eden test aşamasında 249 ve tekrar test aşamasında 240 gönüllü aynı öğrenci grubundan oluşturuldu. Veriler SPSS aracılığıyla p<.05 anlamlılık düzeyinde analiz edildi. Öğretmen adaylarının SARS-CoV-2 pandemisinde ve sonrasında akademik motivasyon düzeyleri karşılaştırıldığında; örgün eğitime tam manasıyla dönüşün gerçekleştiği dönem lehine %32,9 artış ve yüksek düzeyde anlamlı farklılık görüldü (p<.000). Araştırma sonuçları SARS-CoV-2 dönemi ve sonrası olmak üzere bir bütün olarak değerlendirildiğinde; cinsiyet, yaş, genel ağırlıklı not ortalaması ve düzenli fiziksel egzersiz durumu değişkenlerine göre öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarının COVID-19 pandemi dönemine kıyasla örgün eğitim yöntemlerine tekrar dönüş sonrasında anlamlı düzeyde artış gösterdiği sonucuna ulaşıldı.
Almost all universities across the world have undergone a compulsory digital transformation in the SARS-CoV-2 process in order to protect individual and public health. Along with this digital transformation in education, many studies related to the methods of conducting learning-teaching activities and the COVID-19 pandemic were conducted (Cao et al., 2020; Fawaz and Samaha, 2020; Hasan and Bao, 2020). Accordingly, the aim of the present study was to determine the academic motivation levels of the students of the Department of Physical Education and Sports Teaching (PEST) in the SARS-CoV-2 pandemic period in which E-learning systems were used and in the period when the return to formal education took place, to compare them according to periods, and to examine them according to some demographic characteristics. In this study, the test-retest technique was used in the screening model, which is one of the quantitative research methods, and the research was designed as a descriptive study. The data were collected through Google Forms by using the "Academic Motivation Scale" developed by Vallerand et al. (1992) and adapted to Turkish by Karaguven (2012) in two stages, during and after the COVID-19 pandemic. The study sample consisted of 249 volunteers in the test phase and 240 volunteers in the retest phase, who continued their education in the department of PEST. The data were analyzed via SPSS at p<.05 significance level. When the academic motivation levels of the teacher candidates during and after the SARS-CoV-2 pandemic were compared, an increase of 32.9% was observed in favor of the period when formal education was completely reinstated, and a highly
significant difference was determined (p<.000). When the results of the research were evaluated as a whole, including the SARS-CoV-2 period and afterward, it was concluded that the academic motivation of the teacher candidates increased significantly after the return to formal education methods compared to the COVID-19 pandemic period according to the variables of gender, age, general weighted grade point average, and regular physical exercise status.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .