Bu çalışmanın
amacı, beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin fiziksel aktivite kavramına
yönelik metaforik algılarının belirlenmesidir.
Bu çalışmada
nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim)
kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor bölümünde öğrenim gören 127
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerin “Fiziksel aktivite……
gibidir; Çünkü …...” cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir.Araştırma
verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin
analizi sırasıyla adlandırma, eleme, kategori geliştirme, geçerlik ve
güvenirliğin sağlanması, elde edilen metaforların frekanslarının hesaplanması
ve yorumlanması aşamalarından oluşmaktadır.
Verilerin
analizi sonucunda; toplam 7 farklı kavramsal kategori (zorunlu ihtiyaç, sağlık,
rekreatif, ilgi/özveri, gelişim, süreklilik ve değer) oluşturulmuş ve öğrenciler
fiziksel aktivite kavramına yönelik 86 farklı metafor üretmişlerdir. Kullanım
sayılarına göre sırasıyla fiziksel aktivite kavramı için hayat (f=13), su (f=8),
eğlence (f=6), demir (f=5), sağlık (f=5), oyun (f=5), günlük ihtiyaç (f=5), vitamin
(f=4), nefes (f=3), ilaç (f=3) ve zaman (f=3) metaforlarını kullandıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .