Bu araştırmanın amacı farklı kuşakların spor kavramıyla ilgili algılarını metafor metodu kullanarak belirlemektir. Bu araştırma spora yönelik algıları ortaya koyması bakımından nitel araştırma desenlerinden olgubilim kapsamında yapılmıştır. Araştırma grubu Erzincan ilinde farklı kuşaklarda bulunan 56’sı kadın 49’u erkek olmakla birlikte toplam 105 Kişiden oluşmaktadır. Araştırma verileri katılımcıların “Spor ……. gibidir. Çünkü………” cümlesini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Katılımcıların beyan ettikleri düşünce ve görüşler ile sınırlıdır. Verilerin analizi " tasnif etme, adlandırma, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirliği sağlama ve verileri bilgisayar ortamına aktarma" aşamalarından oluşmuştur. Araştırmaya katılan toplam 105 katılımcı, X kuşağı 46, Y kuşağı 48, Z kuşağı 40 metafor üretmişlerdir. Üretilen bu metaforların ait olduğu kategoriler incelendiğinde Sağlık, Yaşam, Rahatlama ve Pozitif katkı kategorilerine ait metaforlar ürettikleri anlaşılmıştır. Sonuç olarak spor algısı bütün kuşaklarda benzer metaforlarla açıklandığı anlaşılmaktadır. Bu sonuç spor yapısının tarihsel süreçte başkalaşım yaşamadan varlığını sürdürdüğüne işaret etmektedir.
The aim of this research is to determine the perceptions of different generations about the concept of sport by using the metaphor method. This research was carried out within the scope of phenomenology, one of the qualitative research designs, in terms of revealing the perceptions about sports. The research group consists of a total of 105 people, 56 women and 49 men, from different generations in the province of Erzincan. The research data showed that the participants “Sports ……. like this. Because ………” is obtained by completing the sentence. It is limited to the thoughts and opinions expressed by the participants. The analysis of the data consisted of the stages of "classifying, naming, developing a category, ensuring validity and reliability, and transferring the data to the computer environment". A total of 105 participants participated in the research, generation X 46, Y generation 48, Z generation 40 metaphors. When the categories to which these metaphors belong are examined, it is understood that they produce metaphors belonging to the categories of Health, Life, Relaxing and Positive Contribution. As a result, it is understood that the perception of sports is explained with similar metaphors in all generations. This result shows that the perception of sports continues to exist without any change in the historical process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1 - 6. Akademik Spor Araştırmaları Kongresi Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .