Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Dersinin Öğrencilerin Mutluluk Düzeyine Ve Beden Takdirine İlişkin Etkilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 152 - 162, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1347895

Öz

Beden eğitimi dersinin çocukların mutluluk düzeylerine ve beden takdir düzeylerine ne ölçüde etki ettiği çeşitli değişkenlere göre incelemek ve beden takdir düzeyinin çocukların mutluluk seviyesini etkileyip etkilemediğini araştırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Beden eğitimi dersinin çocukların mutluluk düzeyine ve beden takdirine ilişkin etkilerinin incelendiği bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Kırşehir ve Ardahan’daki 7-14 yaş aralığındaki çocuklardır. Örneklem grubunu ise evren içerisinde rastgele yöntem ile seçilen gönüllü 403 çocuk oluşturmaktadır. Beden eğitimi dersinin öğrencilerin mutluluk düzeyine ve beden takdirine ilişkin etkilerinin incelendiği bu araştırmada ilgili kaynaklar taranmıştır. Gerekli izinler alınan araştırmada cinsiyet, okul seviyesi, yaş ve derse giren öğretmen değişkenlerinden oluşmaktadır. Uğraş ve Serbes (2019) tarafından geliştirilen ‘’Mutluluk Düzeyi’’ ve Yam (2019) tarafından geliştirilen ‘’Çocuklar İçin Beden Takdir Ölçeği’’ izinler alınarak kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan aritmetik ortalama, yüzde, frekans, t testi, anova testleri, beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi ile çocuklar için beden takdir düzeyi arasındaki ilişkiyi bulmak için pearson korelasyon analizleri ve regresyon analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak beden takdir düzeyi ortalamasının yüksek olması bireyi mutlu da edebileceği durumu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Abdalla, S., Buffarini, R., ve Weber, A. M. (2019). Parent-Related normative perceptions of adolescents and later weight control behavior: Longitudinal analysis of cohort data from Brazil. Journal of Adolescent Health, 66(1), 9-16. doi:10.1016/j.jadohealth.
  • Altıntaş, N. (2022). Bedensel engelli bireylerin spora yönelik farkındalık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Bartın.
  • Avalos, L. C., Tylka, T. L., ve Wood-Barcalow, N. (2005). The body appreciation scale:development and psychometric evaluation. Body Image, 2, 285–297.
  • Aydın, İ. (2016). Fitnes katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabbaroğlu, M. (2019). Sportif rekreasyon etkinliği olarak zumba ve pilates’in yaşam doyumu ve mutluluk üzerine etkisi: Muğla İli örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Cash, T. F. (2012). Cognitive-Behavioral perspectives on body image. In: Encyclopedia of Body Image and Human Appearance,334-342. doi:10.1016/B978-0- 12-384925-0.00054-7.
  • Çepikkurt, F., ve Coşkun, F. (2010). Üniversiteli dansçıların sosyal fizik kaygı ve beden imgesinden hoşnut olma düzeyleri. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(2), 17-24.
  • Csikszentmihalyi, M., ve Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: Theuses of experince sampling. Journal of Happiness Studies, 4(2), 185-199.
  • Danış, M. Z., Yüce, O., Büber, Ö., Gültaç, M., ve Korkut, O. (2019). Üniversite öğrencilerinin negatif beden algısıyla içe kapanma/yalnızlık durumunun analizi. Journal of International Social Research, 12(63).
  • Demir, K., ve Duman, S. (2019). Bireylerin spor yapma durumlarıyla, benlik saygıları ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(4),438.
  • Diener, E., Oishi, S., ve Lucas, R. E. (2003). Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual Review of Psychology, 54(1), 403-425.
  • Doğan, T., ve Sapmaz, F. (2012). Kişiler arası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-602.
  • Durmaz, H. (2020). Gençlerin serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumları ile doyum ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: Manisa gençlik merkezleri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Düzen, A. Ç. (2021). Lise öğrencilerinin spor yapma durumuna göre psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi: Tokat İli örneği. Yüksek lisan tezi, Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Amasya.
  • Greenberg, J. S., Bruess, C. E., ve Conklin, S. C. (2017). Exploring the dimensions of human sexuality (6. Basım). Sudbury, Massachusetts: Jones and Bartlett Publishers.
  • Grogan S. (2021). Body ımage: Understanding body dissatisfaction in men, women, and children (4.Basım). Routledge. doi:10.4324/9781003100041.
  • Grosick, T. L., Talbert Johnson, C., Myers, J. M., ve Angelo, R. (2013). Assessing the landscape: Body ımage values and attitudes among middle school boys and girls. American Journal of Health Eduation, 44(1). doi.org/10.1080/19325037.2012.749682.
  • Hacıoğlu, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin beden imgesi hoşnutluğu ve iletişim becerilerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 1-16.
  • Harvey, S. B., Overland, S., Hatch, S. L., Wessely, S., Mykletun, A., ve Hotopf, M. (2018). Exercise and the prevention of depression: results of the hunt cohort study. American Journal of Psychiatry, 175(1), 28-36.
  • Harris, N., Gee, D., D’Acquisto, D., Ogan, D., ve Pritchett, K. (2015). Eating disorder risk, exercise dependence, and body weight dissatisfaction among female nutrition and exercise science university majors. J Behav Addict. 4(3), 206-209. doi:10.1556/2006.4.2015.029.
  • Hausenblas, H. A., ve Fallon, E. A. (2006). Exercise and body image: A meta- analysis. Psychology and Health, 21(1), 33-47.
  • Hosseini, S. A., ve Padhy, R. K. (2019). Body image distortion. In: StatPearls.
  • Karagöz, N., ve Karagün, E. (2015). Profesyonel sporcuların beden imajı üzerine betimsel bir çalışma. Sport Sciences, 10(4), 34-43.
  • Keery, H., Van Den Berg, P., ve Thompson, J.K. (2004). An evaluation of the tripartite ınfluence model of body dissatisfaction and eating disturbance with adolescent girls. Body Image, 1(3), 237-251. doi:10.1016/j.bodyim.2004.03.001
  • Kerkez, F. İ., Tutal, V., ve Akçınar, F. (2013). Okul öncesi dönemde beden imajı algısı ve beden memnuniyetsizliği. Spor Bilimleri Dergisi, 24(3), 234-244.
  • Kim, K. B., Cohen, S. M., Oh, H. K., ve Sok, S. R. (2004). The effects of meridian exercise on anxiety, depression, and self-esteem of female college students in Korea. Holist Nurs Pract, 18(5), 230-4.
  • Koç, V. (2022). Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ardahan Üniversitesi, Ardahan.
  • Layard, R. (2005). Happiness: Lessons from a new science. London: Penguin Books.
  • Mallı, Y. A. (2018). Ortaöğretim kurumlarında okul spor yarışmalarına katılan ve katılmayan öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Erzincan.
  • Marar, Z. (2004). Mutluluk paradoksu. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Michels, N., ve Amenyah, S. D. (2017). Body size ideals and dissatisfaction in Ghanaian adolescents: Role of media, lifestyle and well-being. Public Health. 146, 65-74. doi:10.1016/j.puhe.2017.01.006.
  • Mohammad, E., Batvandı, Z., ve Saberi, A. (2015). Relationship between happiness and different levels of physical activity, Trends in Sport Sciences,1(22), 47-52.
  • Namlı, A., Temel, C., ve Güllü, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin ürettikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 479-496.
  • Öngören, B. (2011). Fizyolojik, sosyal ve kültürel açılardan sağlıklı beden imgesi. Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir, Ş. (2019). Büyük ölçekli fitness merkezi kullanıcılarının tatmininin, ilgilenim ve mutluluk düzeylerine etkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgür, Ö. (2021). Fitness katılımcılarının serbest zaman doyumu ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Polat, G. (2014). Düzenli egzersiz yapan kadınlarda egzersizin benlik saygısı ve beden memnuniyeti üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Rasmussen, M., ve Laumann, K. (2014). The role of exercise during adolescence on adult happiness and mood. Leisure Studies, 33(4), 341-356.
  • Robınson, K., ve Ferraro, F. R. (2004). The relationship between types of female athletic participation and female body type. Journal of Psychology, 138(2), 115- 128.
  • Selim, S. (2008). Türkiye’de bireysel mutluluk kaynağı olan değerler üzerine bir analiz: Multinomial logit model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(17), 345-358.
  • Suhail, K., ve Chaudhry, H. R. (2004). Predictors of subjective well-being in an eastern muslim culture. Journal of Social and Clinical Psychology, 23(3), 359–376.
  • Tabbodi, M., Rahgozar, H., ve Abadi, M. M. M. (2015). The relationship between happiness and academic achievements. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 4(1), 241-246.
  • Tokdemir, C. (2015). Spor ve mutluluk. http://www.psikolojiniz.org/sporve adresinden 26.12.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Uğur, G. (1996). Üniversite öğrencilerinde atılganlık ve beden algısı ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uğurlu, N., ve Akın, H. (2008). Muğla Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin beden benlik algısı ve psikolojik sıkıntı belirtileri ile ilişkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 38-47.
  • Ulukan, H., ve Esenkaya, A. (2020). Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam kalitesi ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(1).
  • Veenhoven, R. (2012). Social development and happiness in nations.
  • Wang, P., ve Vander Weele, T. J. (2011). Empirical research on factors related to the subjective well-being of chinese urban residents. Social Indicators Research, 101(3), 447-459.
  • Yetim, A. (2011). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınları.

Investıgatıon of the effects of physıcal educatıon on students’ happıness level and body apprecıatıon based on dıfferent varıables

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 152 - 162, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1347895

Öz

The aim of the study is to examine how physical education lesson affects children's happiness levels and body appreciation levels according to various variables and to investigate whether body appreciation level affects children's happiness level. A descriptive survey model was used in this study in which the effects of physical education lesson on children's happiness level and body appreciation were examined. The population of the research is children between the ages of 7-14 in Kırşehir and Ardahan. The sample group consists of 403 volunteer children selected randomly in the universe. In this study, in which the effects of physical education lesson on students' happiness level and body appreciation were examined, relevant sources were scanned. In the research for which the necessary permissions were obtained, the variables consisted of gender, school level, age and teachers attending the course. "Happiness Level" developed by Uğraş and Serbes (2019) and "Body Appreciation Scale for Children" developed by Yam (2019) were used with permission. Pearson correlation analyzes and regression analyzes were performed to find the relationship between arithmetic mean, percentage, frequency, t-test, anova tests, physical education lesson happiness level and body appreciation level for children. As a result, it has emerged that a high body appreciation level can make the individual happy

Kaynakça

  • Abdalla, S., Buffarini, R., ve Weber, A. M. (2019). Parent-Related normative perceptions of adolescents and later weight control behavior: Longitudinal analysis of cohort data from Brazil. Journal of Adolescent Health, 66(1), 9-16. doi:10.1016/j.jadohealth.
  • Altıntaş, N. (2022). Bedensel engelli bireylerin spora yönelik farkındalık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Bartın.
  • Avalos, L. C., Tylka, T. L., ve Wood-Barcalow, N. (2005). The body appreciation scale:development and psychometric evaluation. Body Image, 2, 285–297.
  • Aydın, İ. (2016). Fitnes katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cabbaroğlu, M. (2019). Sportif rekreasyon etkinliği olarak zumba ve pilates’in yaşam doyumu ve mutluluk üzerine etkisi: Muğla İli örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Cash, T. F. (2012). Cognitive-Behavioral perspectives on body image. In: Encyclopedia of Body Image and Human Appearance,334-342. doi:10.1016/B978-0- 12-384925-0.00054-7.
  • Çepikkurt, F., ve Coşkun, F. (2010). Üniversiteli dansçıların sosyal fizik kaygı ve beden imgesinden hoşnut olma düzeyleri. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(2), 17-24.
  • Csikszentmihalyi, M., ve Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: Theuses of experince sampling. Journal of Happiness Studies, 4(2), 185-199.
  • Danış, M. Z., Yüce, O., Büber, Ö., Gültaç, M., ve Korkut, O. (2019). Üniversite öğrencilerinin negatif beden algısıyla içe kapanma/yalnızlık durumunun analizi. Journal of International Social Research, 12(63).
  • Demir, K., ve Duman, S. (2019). Bireylerin spor yapma durumlarıyla, benlik saygıları ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(4),438.
  • Diener, E., Oishi, S., ve Lucas, R. E. (2003). Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual Review of Psychology, 54(1), 403-425.
  • Doğan, T., ve Sapmaz, F. (2012). Kişiler arası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-602.
  • Durmaz, H. (2020). Gençlerin serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumları ile doyum ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: Manisa gençlik merkezleri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Düzen, A. Ç. (2021). Lise öğrencilerinin spor yapma durumuna göre psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi: Tokat İli örneği. Yüksek lisan tezi, Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Amasya.
  • Greenberg, J. S., Bruess, C. E., ve Conklin, S. C. (2017). Exploring the dimensions of human sexuality (6. Basım). Sudbury, Massachusetts: Jones and Bartlett Publishers.
  • Grogan S. (2021). Body ımage: Understanding body dissatisfaction in men, women, and children (4.Basım). Routledge. doi:10.4324/9781003100041.
  • Grosick, T. L., Talbert Johnson, C., Myers, J. M., ve Angelo, R. (2013). Assessing the landscape: Body ımage values and attitudes among middle school boys and girls. American Journal of Health Eduation, 44(1). doi.org/10.1080/19325037.2012.749682.
  • Hacıoğlu, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin beden imgesi hoşnutluğu ve iletişim becerilerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 1-16.
  • Harvey, S. B., Overland, S., Hatch, S. L., Wessely, S., Mykletun, A., ve Hotopf, M. (2018). Exercise and the prevention of depression: results of the hunt cohort study. American Journal of Psychiatry, 175(1), 28-36.
  • Harris, N., Gee, D., D’Acquisto, D., Ogan, D., ve Pritchett, K. (2015). Eating disorder risk, exercise dependence, and body weight dissatisfaction among female nutrition and exercise science university majors. J Behav Addict. 4(3), 206-209. doi:10.1556/2006.4.2015.029.
  • Hausenblas, H. A., ve Fallon, E. A. (2006). Exercise and body image: A meta- analysis. Psychology and Health, 21(1), 33-47.
  • Hosseini, S. A., ve Padhy, R. K. (2019). Body image distortion. In: StatPearls.
  • Karagöz, N., ve Karagün, E. (2015). Profesyonel sporcuların beden imajı üzerine betimsel bir çalışma. Sport Sciences, 10(4), 34-43.
  • Keery, H., Van Den Berg, P., ve Thompson, J.K. (2004). An evaluation of the tripartite ınfluence model of body dissatisfaction and eating disturbance with adolescent girls. Body Image, 1(3), 237-251. doi:10.1016/j.bodyim.2004.03.001
  • Kerkez, F. İ., Tutal, V., ve Akçınar, F. (2013). Okul öncesi dönemde beden imajı algısı ve beden memnuniyetsizliği. Spor Bilimleri Dergisi, 24(3), 234-244.
  • Kim, K. B., Cohen, S. M., Oh, H. K., ve Sok, S. R. (2004). The effects of meridian exercise on anxiety, depression, and self-esteem of female college students in Korea. Holist Nurs Pract, 18(5), 230-4.
  • Koç, V. (2022). Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ardahan Üniversitesi, Ardahan.
  • Layard, R. (2005). Happiness: Lessons from a new science. London: Penguin Books.
  • Mallı, Y. A. (2018). Ortaöğretim kurumlarında okul spor yarışmalarına katılan ve katılmayan öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Erzincan.
  • Marar, Z. (2004). Mutluluk paradoksu. İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Michels, N., ve Amenyah, S. D. (2017). Body size ideals and dissatisfaction in Ghanaian adolescents: Role of media, lifestyle and well-being. Public Health. 146, 65-74. doi:10.1016/j.puhe.2017.01.006.
  • Mohammad, E., Batvandı, Z., ve Saberi, A. (2015). Relationship between happiness and different levels of physical activity, Trends in Sport Sciences,1(22), 47-52.
  • Namlı, A., Temel, C., ve Güllü, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin ürettikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 479-496.
  • Öngören, B. (2011). Fizyolojik, sosyal ve kültürel açılardan sağlıklı beden imgesi. Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir, Ş. (2019). Büyük ölçekli fitness merkezi kullanıcılarının tatmininin, ilgilenim ve mutluluk düzeylerine etkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgür, Ö. (2021). Fitness katılımcılarının serbest zaman doyumu ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Polat, G. (2014). Düzenli egzersiz yapan kadınlarda egzersizin benlik saygısı ve beden memnuniyeti üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Rasmussen, M., ve Laumann, K. (2014). The role of exercise during adolescence on adult happiness and mood. Leisure Studies, 33(4), 341-356.
  • Robınson, K., ve Ferraro, F. R. (2004). The relationship between types of female athletic participation and female body type. Journal of Psychology, 138(2), 115- 128.
  • Selim, S. (2008). Türkiye’de bireysel mutluluk kaynağı olan değerler üzerine bir analiz: Multinomial logit model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(17), 345-358.
  • Suhail, K., ve Chaudhry, H. R. (2004). Predictors of subjective well-being in an eastern muslim culture. Journal of Social and Clinical Psychology, 23(3), 359–376.
  • Tabbodi, M., Rahgozar, H., ve Abadi, M. M. M. (2015). The relationship between happiness and academic achievements. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 4(1), 241-246.
  • Tokdemir, C. (2015). Spor ve mutluluk. http://www.psikolojiniz.org/sporve adresinden 26.12.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Uğur, G. (1996). Üniversite öğrencilerinde atılganlık ve beden algısı ilişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Uğurlu, N., ve Akın, H. (2008). Muğla Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin beden benlik algısı ve psikolojik sıkıntı belirtileri ile ilişkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 38-47.
  • Ulukan, H., ve Esenkaya, A. (2020). Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam kalitesi ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(1).
  • Veenhoven, R. (2012). Social development and happiness in nations.
  • Wang, P., ve Vander Weele, T. J. (2011). Empirical research on factors related to the subjective well-being of chinese urban residents. Social Indicators Research, 101(3), 447-459.
  • Yetim, A. (2011). Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınları.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Bayram Kaya 0000-0003-0249-5572

Erken Görünüm Tarihi 16 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 22 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 25 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Kaya, B. (2023). Beden Eğitimi Dersinin Öğrencilerin Mutluluk Düzeyine Ve Beden Takdirine İlişkin Etkilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 152-162. https://doi.org/10.38021/asbid.1347895

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366