Bu araştırmanın amacı; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin öz yeterlilik düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde farklı programlarda öğrenim gören 1096 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde farklı programlarda öğrenim gören 1096 öğrenci içerisinden kolayda örnekleme tekniği ile ve gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 304 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin öz yeterlilik düzeylerini belirlemeye yönelik olarak ise Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması Yıldırım ve İlhan (2010) tarafından yapılan “Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama (x̄) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Çalışmanın güvenirlik değerleri düzeyinin saptanmasında ise iç tutarlılık için “Cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı” yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada veri setinin basıklık ve çarpıklık değerleri incelenmiş ve verilerin normal dağılım sergilediği tespit edilerek, istatistiki analizlerinde parametrik testler (bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü Anova) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar incelendiğinde; öz yeterlilik ölçeği alt boyutlarının en önemlisinin yılmama boyutu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yeterlilik düzeylerinin yüksek seviyede olduğu bulunmuştur. Bölüm, aile aylık gelir düzeyi, lisanslı olarak hala aktif spor yapma durumu değişkenlerine göre öğrencilerin öz yeterlilik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir.
The purpose of this research; It is the examination of the self-efficacy levels of the Faculty of Sports Sciences students according to some variables. The universe of the research consists of 1096 students studying in different programs at Yozgat Bozok University Faculty of Sport Sciences in the 2022-2023 academic year. The universe of the research consists of 304 students selected on a voluntary basis among 1096 students studying in different programs at Yozgat Bozok University Faculty of Sport Sciences in the 2022-2023 academic year. In the study "Self-Efficacy Scale", which was adapted Turkish by Yıldırım and İlhan (2010) was used to determine the self-efficacy levels of students. In the analysis of the data, descriptive frequency (n), percentage (%), arithmetic mean (x̄) and standard deviation (sd) were used to determine the personal characteristics of the participants. The "Cronbach alpha coefficient" method was used for internal consistency in determining the level of reliability values of the study. In the study, kurtosis and skewness values of the data set were examined and it was determined that the data showed a normal distribution, and parametric tests (t-Test, Anova) were used in statistical analysis. As a result of the research; It was determined that the most important one of the sub-dimensions of the self-efficacy scale was the not give up dimension. It has been found that the students' self-efficacy levels are at a high level. There were statistically significant differences between students' self-efficacy levels according to the variables of department, family monthly income level, and still active sports with license.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .