Çalışmada spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sağlıklı yaşam farkındalığı seviyelerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada tarama metodu tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemi 308 spor bilimleri fakültesi öğrencisinden meydana gelmektedir. Çalışmada Özer’in (2019) geliştirmiş olduğu “Sağlıklı Yaşam Farkındalığı Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi ve anova testi tercih edilmiştir. Ayrıca verilerin etki büyüklüğünü belirlemek amacıyla eta kare (η2) ve Cohen’s d (d) analizleri de uygulanmıştır. Araştırmada katılımcıların sağlıklı yaşam farkındalığı durumları iyi seviyede olarak belirlenmiştir. Ölçek alt boyutlarında ise katılımcıların sağlıklı yaşam farkındalığı düzeyleri değişim ile sorumluluk boyutunda yüksek seviyede, sosyalleşme ile beslenme boyutunda iyi seviyede olarak belirlenmiştir. Katılımcıların sağlıklı yaşam farkındalığı seviyeleri yaş, cinsiyet, bölüm, anne-baba eğitimi, sigara/alkol kullanımı ve aylık gelir değişkenleri açısından analiz edildiğinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Sınıf seviyesi değişkeninde 4. Sınıf öğrencilerinin 1. Sınıf öğrencilerine göre, AGNO değişkeninde ise akademik başarısı iyi olan katılımcıların akademik başarısı düşük olan katılımcılara göre daha iyi sağlıklı yaşam farkındalığı seviyesine sahip oldukları tespit edilmiştir. Bununla birlikte iyi beslenen katılımcıların orta ve yetersiz beslenen katılımcılara göre, düzenli egzersiz yapan katılımcıların ise düzenli egzersiz yapmayan katılımcılara göre daha iyi sağlıklı yaşam farkındalığı düzeyleri olduğu görülmüştür.
Mevcut çalışma süresince “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” çerçevesinde hareket edilmiştir.
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi
Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. (Proje No: SYL-2022-11122) Söz konusu destek ve proje süreci 28.03.2022-22.06.2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.
In the study, it was aimed to determine the level of healthy life awareness of the students of the faculty of sport sciences. Survey method was preferred in the research. The sample of the study consists of 308 sport sciences faculty students. In the study, the "Healthy Living Awareness Scale" developed by Özer (2019) was applied. Independent sample t test and anova test were preferred in data analysis. In addition, eta squared (η2) and Cohen's d (d) analyses were also applied to determine the effect size of the data. In the study, the participants' healthy living awareness was determined to be at a good level. In the sub-dimensions of the scale, the participants' healthy living awareness levels were determined to be at a high level in the change and responsibility dimension and at a good level in the socialization and nutrition dimension. When the participants' healthy living awareness levels were analyzed in terms of age, gender, department, parental education, smoking/alcohol use and monthly income variables, it was determined that there was no statistically significant difference. In the grade level variable, it was determined that 4th grade students had a better level of healthy living awareness than 1st grade students, and in the GPA variable, participants with good academic achievement had a better level of healthy living awareness than participants with low academic achievement. In addition, it was observed that participants with good nutrition had better levels of healthy living awareness than participants with moderate and inadequate nutrition, and participants who exercised regularly had better levels of healthy living awareness than participants who did not exercise regularly.
Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. (Proje No: SYL-2022-11122) Söz konusu destek ve proje süreci 28.03.2022-22.06.2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. (Proje No: SYL-2022-11122) Söz konusu destek ve proje süreci 28.03.2022-22.06.2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .