On dokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatında önemli bir bölgesel edebi tür olan “yerel renk hareketi,” belirli yerleri ve orada yaşayanları anlatır. Bu hareket İç Savaş’tan yirminci yüzyılın başına kadar popülerliğini korumuştur ve bir yerin doğasını ve orada yaşayanların kendine özgü lehçelerini, geleneklerini ve toplumsal adetlerini tasvir etmiştir. Bu edebi geleneğin önemi özellikle yirminci yüzyılda vurgulanmış ve farklı bölgelerin yerel karakterlerini tanıtması ve benzerlikleri, farklılıkları, dışlanma veya kabul edilme dinamiklerini barındırması açısından kültürel boyutu irdelenmiştir. Yerel renk edebiyatının en seçkin örnekleri kısa hikaye türünde yazılmıştır. Bu hikayelerde kültürel kimlik dinamikleri, yerli ve yabancı figürler arasındaki ilişkiler çerçevesinde aktarılmış ve yabancı hikaye anlatıcısının, kasabaya gelen yabancıların, kasabadan dışlananların, yabancılaşan yerli karakterlerin oynadığı roller incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı özellikle yerli ve yabancı karakterlerin ve aralarındaki ilişkilerin tasvirlerine ve bu tasvirlerin içerdiği dahil edilme, dışlanma, yabancılaşma gibi dinamiklere odaklanarak dönemin bölgesel edebiyatının kültürel önemini irdelemektir. Bu düzlemde Amerika’nın farklı bölgelerinden örnekler oluşturacak bir çeşitlilik sağlanmasına dikkat edilerek, Bret Hart’ın “The Outcasts of Poker Flat” (Poker Evinin Dışlanmışları), Charles W. Chesnutt’ın “The Goophered Grapevine” (Büyülü Asma), Hamlin Garland’ın “The Return of a Private” (Bir Askerin Dönüşü) adlı öyküleri kültürel boyutları ile incelenecektir.
The local color movement, a significant regional literary genre in nineteenth-century American literature, aimed to capture the essence of specific locales and their inhabitants. Popular from the Civil War to the early twentieth century, the movement portrayed nature of a locale and its inhabitants’ distinctive dialects, traditions, and customs. The importance of this literary tradition is emphasized especially in twentieth century, and its cultural dimension has been examined in terms of introducing the local characters of different regions and embodying similarities, differences, and dynamics of exclusion and inclusion. The most outstanding examples of local color literature were written as short stories. In these stories, the dynamics of cultural identity were conveyed through the relationships between native and foreign figures, and the roles played by foreign storytellers, strangers, and alienated local characters were scrutinized. Focusing mainly on the depictions of local and foreign characters, their relations, and the dynamics of inclusion, exclusion, and estrangement in these depictions, this study aims to explore the cultural significance of regional literature of the period. To include diverse examples from various American locales, Bret Hart’s “The Outcasts of Poker Flat,” Charles W. Chesnutt’s “The Goophered Grapevine, and Hamlin Garland’s “The Return of a Private” are examined with their cultural dimension.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 32 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.