Bu araştırmanın temel amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen Eğitim Bilişim Ağı (EBA) portalının arayüz tasarımı ve kullanılabilirliğini öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırmada, öğretmenlerin EBA portalına ilişkin deneyimleri, beklentileri ve karşılaştıkları sorunlar derinlemesine incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desen çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Mardin İlinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 18 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, nitel araştırmalarda yaygın olarak kullanılan amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tekniği ile seçilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda, öğretmenlerin büyük çoğunluğu EBA portalını genel olarak işlevsel bulduklarını belirtmiştir. Ancak arayüz tasarımında kullanıcı dostu olmayan bazı unsurların olduğu, içeriklerin bazen güncellikten uzaklaştığı ve sistemin zaman zaman yavaş çalıştığı yönünde görüşler de ifade edilmiştir. Ayrıca, öğretmenler öğrenci etkileşimini artıracak daha interaktif ve kişiselleştirilebilir içeriklere ihtiyaç duyulduğunu vurgulamışlardır. Bu bulgular, EBA portalının teknik altyapısının geliştirilmesi ve öğretmenlerin geri bildirimlerine dayalı olarak arayüzün daha kullanıcı odaklı hale getirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. EBA portalının eğitim sürecindeki etkisini artırmak ve öğretmenlerin dijital platform kullanımını kolaylaştırmak amacıyla kullanıcı deneyimini esas alan iyileştirme süreçlerinin sürekli ve sistematik biçimde yürütülmesi önem taşımaktadır.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Kullanılabilirlik Arayüz Tasarımı Öğretmen Görüşleri Eğitim Teknolojileri
The primary aim of this research is to evaluate the interface design and usability of the Education Informatics Network (EBA) portal developed by the Ministry of National Education, based on teachers' perspectives. The study deeply examines teachers' experiences, expectations, and the challenges they face regarding the EBA portal. The study group of the research consists of 18 teachers working in schools affiliated with the Ministry of National Education in the province of Mardin during the 2024–2025 academic year. Participants were selected using the maximum variation sampling technique, which is one of the purposeful sampling methods commonly employed in qualitative research. According to the findings, the majority of teachers reported that they found the EBA portal generally functional. However, some expressed concerns about certain elements of the interface not being user-friendly, the content being occasionally outdated, and the system operating slowly at times. Teachers also emphasized the need for more interactive and personalized content to increase student engagement. These findings suggest that the technical infrastructure of the EBA portal should be improved and the interface should be made more user-centered based on teachers’ feedback. To enhance the effectiveness of the EBA portal in the educational process and facilitate teachers’ use of digital platforms, it is crucial that improvement processes based on user experience are carried out continuously and systematically.
Education Informatics Network (EBA) Usability Interface Design Teacher Opinions Educational Technologies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer), Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 33 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.