BibTex RIS Kaynak Göster

Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 1, 7 - 20, 01.06.2007

Öz

Bu makalede Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün girişimi, Örgüt'e üye ülkelerin katılımı ve desteği yanında, sivil toplum kuruluşlarının katkısıyla geliştirilip kabul edilmiş olan Turizm Etiği Evrensel İlkeleri metni incelenmektedir. Konu ile bağlantılı olarak turizmde etik sorunlar ve etik kurallar geliştirilmesi süreci anlatılmakta, ahlak ve etik kavramları, etikle ilgili temel yaklaşımlar ve bunların iş hayatına uygulanması ele alınarak, Turizm Etiği Evrensel İlkeleri bu yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilmektedir. Makale, iş hayatı ile ilgili etik kuralların ve Turizm Etiği Evrensel İlkeleri'nin ilgili kesimlerce benimsenip uygulanmasını sağlamak için geliştirilen öneriler ile son bulmaktadır.

Kaynakça

  • Akış, S. (1999). Sürdürülebilir Turizm ve Türkiye, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 10 (Mart-Haziran): 36-46
  • Carroll, A. B.ve Buchholz, A. K. (2003). Business & Society: Ethics and Stakeholder Management. Ohio: Thomson South Western
  • Crane, A. ve Matten, D. ( 2004). Business Ethics. New York: Oxford University Press
  • De George, R T.(1999). Business Ethics. New Jersey: Prentice Hall
  • Enghagen, L.K. (1990). Teaching Ethics in Hospitality and Tourism Education, Hospitality Research Journal, 14: 467-474
  • Ferrell, O.C., LeClair, D. T. ve Ferrell, L. (1998). The Federal Sentencing Guidelines for Organizations: A Framework for Ethical Compliance, Journal of Business Ethics, 17 (4): 353-363
  • Fleckenstein, M. P., ve Huebsch, P. (1999). Ethics in Tourism-Reality or Hallucination, Journal of Business Ethics, 19 (1):137-142
  • Frankel, M.S. ( 1989). Professional Codes:Why, How, and with What Impact?, Journal of Business Ethics, 8 ( February-March): 109-115
  • Fritzsche, D. (1991). A Model of Decision- Making Incorporating Ethical Values. Journal of Business Ethics, 10 ( November):841-852
  • Haywood, M. (1990). Revising and Implementing the Marketing Concept as It Applies to Tourism, Tourism Management, 11 ( September): 195-204. Krohn, F. B. ve Ahmed, Z.U. (1991). The Need for Developing an Ethical Code for the Marketing of International Services, Journal of Professional Services Marketing, 8 (1): 189-200. Molander, E.A. (1987). A Paradigm for Design and Enforcement of Ethical Codes, Journal of Business Ethics, 6 (8): 619-631
  • Nijhof, A., Cludts, S., Fisscher, O. ve Laan, A. (2003). Measuring the Implementation of Codes of Conduct: An Assessment Method Based on a Process Approach of Responsible Organization, Journal of Business Ethics, 45 (Yok): 65-78
  • Özgener, Ş. (2004). İş Ahlakının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Payne, D. ve Dimanche, F. (1996). Towards a Code of Conduct for Tourism Industry: An Ethics Model, Journal of Business Ethics, 15 (9): 997-1007
  • Smith, M. ve Duffy, R. (2003). The Ethics of Tourism Development. New York: Routledge
  • Solomon, R. C. (1994). Above the Bottom Line: An Introduction to Business Ethics
  • Forth Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers
  • Stead, W.E., Worrell, D.L. ve Stead, J.G. (1990). An Integrative Model for Understanding and Managing Ethical Behavior in Business Organizations, Journal Of Business Ethics, 9 (3): 233-242
  • Velasquez, M. G. (2002). Business Ethics: Concepts and Cases. New Jersey: Prentice Hall
  • Weller, S. (1988). The Effectiveness of Corporate Codes of Ethics, Journal of Business Ethics, 7 (5): 389-395
  • Walle, A. H. (1995). Business Ethics and Tourism: from Micro and Macro Perspectives, Tourism Management, 16 (4): 263-268
  • Wheeler, M. (1995). Tourism Marketing Ethics, International Marketing Review, 12 (4): 38-49
  • Yarcan, Ş. ( 2004). Profesyonel Turist Rehberliğinde Mesleki Etik Paneli, Rehber Dünyası, 36 (Haziran): 48-51. http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/lvb/l33093.htm(ulaşım tarihi: 15.05.2006 )
  • http://www.bits-int.org/documents_divers/fr (ulaşım tarihi: 15.05.2006 )
  • http://www.ecotourism.org.hk/other(ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.prm.nau.edu/prm300/charter-for-sustainable-.tourism.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006) http://www.un.org/documents/ga/res(ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.un.org/documents/ga/res/51/ares51-182.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.unwto.org/protect_children/statements/UNWTO_a.htm(ulaşım tarihi: 20.05.2006). http://www.unwto.org/sustainable/events.html(ulaşım tarihi: 16.06.2006)
  • http://www.unwto.org/english/docs_e/legal_e (ulaşım tarihi: 16.06.2006)
  • http:// www.unwto.org/code_ethics/eng/global.htm (ulaşım tarihi: 5.05.2006)
  • http://www.unesco.org/whc/toc/mainf16.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006).

Codes of Ethics in Business and the Implementation of Global Code of Ethics of Tourism

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 1, 7 - 20, 01.06.2007

Öz

The Global Code of Ethics for Tourism, developed by the United Nations World Tourism Organization with the concerted efforts of the member states and non-governmental organizations is the topic of this article. Particular problems in tourism calling for a general code of ethics, the process of development of the Code, the international conventions and agreements it is based upon are referred to and its particular articles are explained and discussed within the framework of ethics, business ethics and ethical codes in business. Various ethical concepts and theories are being summarized and links are identfied between them and The Global Code of Ethics for Tourism. The role of ethical codes in business life is emphasized, and suggestions are made for the promotion of the Code in the tourism industry, and the necessary measures to be taken for its implementation.

Kaynakça

  • Akış, S. (1999). Sürdürülebilir Turizm ve Türkiye, Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, 10 (Mart-Haziran): 36-46
  • Carroll, A. B.ve Buchholz, A. K. (2003). Business & Society: Ethics and Stakeholder Management. Ohio: Thomson South Western
  • Crane, A. ve Matten, D. ( 2004). Business Ethics. New York: Oxford University Press
  • De George, R T.(1999). Business Ethics. New Jersey: Prentice Hall
  • Enghagen, L.K. (1990). Teaching Ethics in Hospitality and Tourism Education, Hospitality Research Journal, 14: 467-474
  • Ferrell, O.C., LeClair, D. T. ve Ferrell, L. (1998). The Federal Sentencing Guidelines for Organizations: A Framework for Ethical Compliance, Journal of Business Ethics, 17 (4): 353-363
  • Fleckenstein, M. P., ve Huebsch, P. (1999). Ethics in Tourism-Reality or Hallucination, Journal of Business Ethics, 19 (1):137-142
  • Frankel, M.S. ( 1989). Professional Codes:Why, How, and with What Impact?, Journal of Business Ethics, 8 ( February-March): 109-115
  • Fritzsche, D. (1991). A Model of Decision- Making Incorporating Ethical Values. Journal of Business Ethics, 10 ( November):841-852
  • Haywood, M. (1990). Revising and Implementing the Marketing Concept as It Applies to Tourism, Tourism Management, 11 ( September): 195-204. Krohn, F. B. ve Ahmed, Z.U. (1991). The Need for Developing an Ethical Code for the Marketing of International Services, Journal of Professional Services Marketing, 8 (1): 189-200. Molander, E.A. (1987). A Paradigm for Design and Enforcement of Ethical Codes, Journal of Business Ethics, 6 (8): 619-631
  • Nijhof, A., Cludts, S., Fisscher, O. ve Laan, A. (2003). Measuring the Implementation of Codes of Conduct: An Assessment Method Based on a Process Approach of Responsible Organization, Journal of Business Ethics, 45 (Yok): 65-78
  • Özgener, Ş. (2004). İş Ahlakının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Payne, D. ve Dimanche, F. (1996). Towards a Code of Conduct for Tourism Industry: An Ethics Model, Journal of Business Ethics, 15 (9): 997-1007
  • Smith, M. ve Duffy, R. (2003). The Ethics of Tourism Development. New York: Routledge
  • Solomon, R. C. (1994). Above the Bottom Line: An Introduction to Business Ethics
  • Forth Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers
  • Stead, W.E., Worrell, D.L. ve Stead, J.G. (1990). An Integrative Model for Understanding and Managing Ethical Behavior in Business Organizations, Journal Of Business Ethics, 9 (3): 233-242
  • Velasquez, M. G. (2002). Business Ethics: Concepts and Cases. New Jersey: Prentice Hall
  • Weller, S. (1988). The Effectiveness of Corporate Codes of Ethics, Journal of Business Ethics, 7 (5): 389-395
  • Walle, A. H. (1995). Business Ethics and Tourism: from Micro and Macro Perspectives, Tourism Management, 16 (4): 263-268
  • Wheeler, M. (1995). Tourism Marketing Ethics, International Marketing Review, 12 (4): 38-49
  • Yarcan, Ş. ( 2004). Profesyonel Turist Rehberliğinde Mesleki Etik Paneli, Rehber Dünyası, 36 (Haziran): 48-51. http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/lvb/l33093.htm(ulaşım tarihi: 15.05.2006 )
  • http://www.bits-int.org/documents_divers/fr (ulaşım tarihi: 15.05.2006 )
  • http://www.ecotourism.org.hk/other(ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.prm.nau.edu/prm300/charter-for-sustainable-.tourism.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006) http://www.un.org/documents/ga/res(ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.un.org/documents/ga/res/51/ares51-182.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006)
  • http://www.unwto.org/protect_children/statements/UNWTO_a.htm(ulaşım tarihi: 20.05.2006). http://www.unwto.org/sustainable/events.html(ulaşım tarihi: 16.06.2006)
  • http://www.unwto.org/english/docs_e/legal_e (ulaşım tarihi: 16.06.2006)
  • http:// www.unwto.org/code_ethics/eng/global.htm (ulaşım tarihi: 5.05.2006)
  • http://www.unesco.org/whc/toc/mainf16.htm (ulaşım tarihi: 15.05.2006).
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

Perran Akan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akan, P. (2007). Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 7-20.
AMA Akan P. Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Haziran 2007;18(1):7-20.
Chicago Akan, Perran. “Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları Ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18, sy. 1 (Haziran 2007): 7-20.
EndNote Akan P (01 Haziran 2007) Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18 1 7–20.
IEEE P. Akan, “Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 7–20, 2007.
ISNAD Akan, Perran. “Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları Ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18/1 (Haziran 2007), 7-20.
JAMA Akan P. Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2007;18:7–20.
MLA Akan, Perran. “Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları Ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 1, 2007, ss. 7-20.
Vancouver Akan P. Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2007;18(1):7-20.