BibTex RIS Kaynak Göster

Different Applications in All Inclusive System and a Research in Antalya

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 1, 53 - 63, 01.06.2007

Öz

The main focus of the research is “All Inclusive System” that recently has been used in Turkey, particularly Antalya region. In the context of the research, a theoretical summary of All Inclusive System will be given, and then 3, 4, and 5 star hotel operations and vacation villages that operate in Antalya will be compared with each other. In that matter, a survey regarding to All Inclusive System has been implemented at 121 lodging operations. In order to get reasonable results, and contribute into the literature, the reliability and validity dimensions of the scale have been taken into consideration. After that, a discrimination analysis has been applied to compare classical and ultra All Inclusive Systems that are executed in businesses. According to the findings, it has been found that there is a differentiation between businesses that use Classic All Inclusive System and the ones that use Ultra All Inclusive System based on 15 services. These services are; limited water sports, all imported drinks, all outdoor sports, limited mini bar, mini club, safe deposit box, night club, mini golf, all indoor sports, limited room service, information, wellness, a la carte restaurant, and fitness.

Kaynakça

  • Akgül A. ve Çevik, O. (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri-SPSS’ de İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti
  • Aktaş, A. vd. (2002). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının Turistler, İşletme Yöneticileri ve Yöre Esnafı Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Birinci Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya, 621-648. Birkan, İ. (2004). Her Şey Dahil Felaket Ya da Kurtarıcı Değil, Bir Sistemdir, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (18): 18-20
  • Clark, J. (2000). The Art of All-Inclusive Vacation Deals: A Caribbean Comparison of Resorts Versus Cruises, www.usatoday.com/life/travel/leisure/2000/h1017.htm , 7 January 2000 (Erişim Tarihi; 03.02.2005). Demir, M. ve Demir Ş.Ş. (2001). Her Şey Dahil (All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi, Maltepe Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 1 (1): 67-100
  • Demir, M. (2004). Her Şey Dahil (HD) Sisteminin Türk Turizmine Etkileri ve Muğla Bölgesi Örneği, Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Muğla: Muğla Üniversitesi
  • Ekzen, N. (2004). 1991 Körfez Krizi’nin Türk Turizmine Etkileri, www.turizmgazetesi.com/makaleler, (Erişim Tarihi; 13.12.2004)
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji. Ankara: Erk Yayınevi
  • Gökdeniz, A. ve diğ. (2000). Her Şey Dahil Pansiyon Türünün (All-Inclusive) Turizm Sektöründeki İşletmeler Açısından Analizi ve Örnek Bir Uygulama, Birinci Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğ Kitapçığı, İzmir, 290-301 Irmak, T. (2003a). Her Şey Dahil Uygulamasının Sırrı, Gündem Gazetesi, 07.08.2003, 6
  • _____ (2003b). Her Şey Dahilin Amacı, Gündem Gazetesi, 08.08.2003, 6
  • Issa, J.J. ve Jayawardena, C. (2003). The All-Inclusive Concept in the Caribbean, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (3): 167-171
  • Karabulut, E. (2000). All-Inclusive Heves mi Yoksa Trendin Kendisi mi?, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=14, (Erişim Tarihi; 03.01.2005). _______ (2005). Tesislerde Herşey Dahilin Payı Büyüyor, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=14 (Erişim Tarihi; 03.01.2005)
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, (187), 30-35
  • Laepple, K. (2003). İspanya’nın Her Şey Dahile Geçmesi Türkiye’ye Yarar, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 10
  • Menekşe, R. (2004). Her Şey Dahil Sisteminin Uygulanmasının Türkiye Turizmine Etkileri (Marmaris Örneği), Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Ankara: Gazi Üniversitesi
  • Oktay, F. ve Demirhan, A. (2003). Ticaret Bankalarının 1999 ve 2000 Yıllarındaki Finansal Performanslarının Faktör Analizi ve Diskriminant Analizi Kullanılarak Karşılaştırılması, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 32 (2): 9-27. Ostermaier, R. (2003). Her Şey Dahil Hem Türkiye, Hem Tur Operatörleri İçin Önemli Bir Araçtır, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 16-17
  • Örücü, E. ve diğ. (2004). Her Şey Dahil (All-Inclusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Karlılığına Katkısı Konusundaki Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği), Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Muğla: Muğla Üniversitesi. Özdamar, K. (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Paris, J. ve Zona-Paris, C. (1999). 100 Best All-Inclusive Resorts of the World, Guilford: The Globe Pequot Press
  • Poon, A. (1998). All-Inclusive Resorts, Travel and Tourism Analiyst, (6): 62-77
  • ____(2003). A New Tourism Scenario-Key Future Trends The Berlin Report, Tourism Intelligance International, 21 (2): 214-232
  • Quiroga, L. (1990), Characteristics of Package Tours in Europe, Annals of Tourism Research, 17 (2), 185-207
  • Resort Dergisi. (2003). Bakanlık Her Şey Dahil Uygulamasına Standart Getirmeye Hazırlanıyor, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 36
  • Royal, L.E. ve Brown, M.R. (2000). All Inclusive Trips, Black Enterprise, 31 (5): 172-175
  • Sabah Gazetesi. (2005a). Sabah Gazetesinin Ücretsiz Turizm İlan Eki, 25.08.2005, 1-4
  • _____ (2005b). Sabah Gazetesinin Ücretsiz Turizm İlan Eki, 26.08.2005, 1-4
  • Swarbrooke, J. ve Hornor, S. (2001). Consumer Behavior, 3rd. Edition, Oxford: Reed Educational and Professional Publishing
  • Tunca, M.Z. (2004). Antalya Bölgesinde Uygulanan Her Şey Dahil Sisteminin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi, Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi
  • Turizm Gazetesi. (2004). Her Şey Dahil Pazarda Türevleri İle Yayılıyor, www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=3784 (Erişim Tarihi; 12.12.2004)
  • Üner, M.M. vd. (2006). Türkiye’de Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1): 35-50
  • Ünsal, A. (2000), Diskriminant Analizi ve Uygulaması Üzerine Bir Örnek, Gazi Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi,3: 19-36 Voss, K. (2003). Her Şey Dahil Geçici Bir Trend Değil, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 14
  • Weaver, D.B. (2000). A Broad Context Model of Destination Development Scenarios, Tourism Management, (21): 217-224
  • Wong, C.S. ve Kwong, W.Y. (2004). Outbound Tourists’ Selection Criteria for Choosing All-Inclusive Package Tours, Tourism Management, (25): 581-592
  • Yurtsever, İ. (2004). Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3 (Erişim Tarihi; 03.01.2005)
  • Yürik, E.Ö. (2002). Her Şey Dahil Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri, T.C. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt 1: 291.

Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 1, 53 - 63, 01.06.2007

Öz

Türkiye'de başta Antalya bölgesi olmak üzere son yıllarda yaygın olarak kullanılan her şey dahil sistemi, çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında; her şey dahil sistemi hakkında özet teorik bilgi verildikten sonra, Antalya'da faaliyet göstermekte olan 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleriyle tatil köylerinin uyguladıkları her şey dahil sistemlerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Bu kapsamda, 121 konaklama işletmesinde her şey dahil uygulamasına yönelik anket çalışması yürütülmüştür. İşletmelerde uygulanan klasik ve ultra her şey dahil sistemlerinin karşılaştırılması diskriminant analizi yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulardan, sunulan hizmetlerden 15'i kapsamında “Klasik Her Şey Dahil” (KHD) sistemini uygulayan işletmeler ile “Ultra Her Şey Dahil” (UHD) sistemini uygulayan işletmeler arasında farklılaşma olduğu ortaya çıkmıştır. Bunlar; Sınırlı Su Sporları, Tüm İthal Alkollü İçecekler, Tüm Kara Sporları, Sınırlı Mini Bar, Çocuk Kulübü, Emanet Kasa, Gece Kulübü, Mini Golf, Tüm Salon Sporları, Buhar Odası, Sınırlı Oda Servisi, Bilgilendirme, Wellness, A'la Carte Restoran ve Fitness hizmetleridir.

Kaynakça

  • Akgül A. ve Çevik, O. (2003), İstatistiksel Analiz Teknikleri-SPSS’ de İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti
  • Aktaş, A. vd. (2002). Türkiye Genelinde Her Şey Dahil Uygulamasının Turistler, İşletme Yöneticileri ve Yöre Esnafı Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Birinci Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, Antalya, 621-648. Birkan, İ. (2004). Her Şey Dahil Felaket Ya da Kurtarıcı Değil, Bir Sistemdir, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (18): 18-20
  • Clark, J. (2000). The Art of All-Inclusive Vacation Deals: A Caribbean Comparison of Resorts Versus Cruises, www.usatoday.com/life/travel/leisure/2000/h1017.htm , 7 January 2000 (Erişim Tarihi; 03.02.2005). Demir, M. ve Demir Ş.Ş. (2001). Her Şey Dahil (All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Personel, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeler Açısından Olumlu ve Olumsuz Yönlerinin Analizi, Maltepe Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 1 (1): 67-100
  • Demir, M. (2004). Her Şey Dahil (HD) Sisteminin Türk Turizmine Etkileri ve Muğla Bölgesi Örneği, Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Muğla: Muğla Üniversitesi
  • Ekzen, N. (2004). 1991 Körfez Krizi’nin Türk Turizmine Etkileri, www.turizmgazetesi.com/makaleler, (Erişim Tarihi; 13.12.2004)
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji. Ankara: Erk Yayınevi
  • Gökdeniz, A. ve diğ. (2000). Her Şey Dahil Pansiyon Türünün (All-Inclusive) Turizm Sektöründeki İşletmeler Açısından Analizi ve Örnek Bir Uygulama, Birinci Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu Tebliğ Kitapçığı, İzmir, 290-301 Irmak, T. (2003a). Her Şey Dahil Uygulamasının Sırrı, Gündem Gazetesi, 07.08.2003, 6
  • _____ (2003b). Her Şey Dahilin Amacı, Gündem Gazetesi, 08.08.2003, 6
  • Issa, J.J. ve Jayawardena, C. (2003). The All-Inclusive Concept in the Caribbean, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (3): 167-171
  • Karabulut, E. (2000). All-Inclusive Heves mi Yoksa Trendin Kendisi mi?, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=14, (Erişim Tarihi; 03.01.2005). _______ (2005). Tesislerde Herşey Dahilin Payı Büyüyor, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=14 (Erişim Tarihi; 03.01.2005)
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, (187), 30-35
  • Laepple, K. (2003). İspanya’nın Her Şey Dahile Geçmesi Türkiye’ye Yarar, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 10
  • Menekşe, R. (2004). Her Şey Dahil Sisteminin Uygulanmasının Türkiye Turizmine Etkileri (Marmaris Örneği), Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Ankara: Gazi Üniversitesi
  • Oktay, F. ve Demirhan, A. (2003). Ticaret Bankalarının 1999 ve 2000 Yıllarındaki Finansal Performanslarının Faktör Analizi ve Diskriminant Analizi Kullanılarak Karşılaştırılması, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, 32 (2): 9-27. Ostermaier, R. (2003). Her Şey Dahil Hem Türkiye, Hem Tur Operatörleri İçin Önemli Bir Araçtır, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 16-17
  • Örücü, E. ve diğ. (2004). Her Şey Dahil (All-Inclusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Karlılığına Katkısı Konusundaki Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği), Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Muğla: Muğla Üniversitesi. Özdamar, K. (2002). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Paris, J. ve Zona-Paris, C. (1999). 100 Best All-Inclusive Resorts of the World, Guilford: The Globe Pequot Press
  • Poon, A. (1998). All-Inclusive Resorts, Travel and Tourism Analiyst, (6): 62-77
  • ____(2003). A New Tourism Scenario-Key Future Trends The Berlin Report, Tourism Intelligance International, 21 (2): 214-232
  • Quiroga, L. (1990), Characteristics of Package Tours in Europe, Annals of Tourism Research, 17 (2), 185-207
  • Resort Dergisi. (2003). Bakanlık Her Şey Dahil Uygulamasına Standart Getirmeye Hazırlanıyor, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 36
  • Royal, L.E. ve Brown, M.R. (2000). All Inclusive Trips, Black Enterprise, 31 (5): 172-175
  • Sabah Gazetesi. (2005a). Sabah Gazetesinin Ücretsiz Turizm İlan Eki, 25.08.2005, 1-4
  • _____ (2005b). Sabah Gazetesinin Ücretsiz Turizm İlan Eki, 26.08.2005, 1-4
  • Swarbrooke, J. ve Hornor, S. (2001). Consumer Behavior, 3rd. Edition, Oxford: Reed Educational and Professional Publishing
  • Tunca, M.Z. (2004). Antalya Bölgesinde Uygulanan Her Şey Dahil Sisteminin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi, Turizm Yatırımcıları Derneği Araştırma Projesi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi
  • Turizm Gazetesi. (2004). Her Şey Dahil Pazarda Türevleri İle Yayılıyor, www.turizmgazetesi.com/news/news.aspx?id=3784 (Erişim Tarihi; 12.12.2004)
  • Üner, M.M. vd. (2006). Türkiye’de Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17 (1): 35-50
  • Ünsal, A. (2000), Diskriminant Analizi ve Uygulaması Üzerine Bir Örnek, Gazi Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi,3: 19-36 Voss, K. (2003). Her Şey Dahil Geçici Bir Trend Değil, Resort Turizm ve Seyahat Dergisi, (10): 14
  • Weaver, D.B. (2000). A Broad Context Model of Destination Development Scenarios, Tourism Management, (21): 217-224
  • Wong, C.S. ve Kwong, W.Y. (2004). Outbound Tourists’ Selection Criteria for Choosing All-Inclusive Package Tours, Tourism Management, (25): 581-592
  • Yurtsever, İ. (2004). Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması, www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=3 (Erişim Tarihi; 03.01.2005)
  • Yürik, E.Ö. (2002). Her Şey Dahil Sistemi ve Sistemin Türk Turizm Sektörüne Etkileri, T.C. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildirileri, Cilt 1: 291.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

M. Mithat Üner Bu kişi benim

Alptekin Sökmen Bu kişi benim

Deniz Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Üner, M. M., Sökmen, A., & Güler, D. (2007). Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 53-63.
AMA Üner MM, Sökmen A, Güler D. Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Haziran 2007;18(1):53-63.
Chicago Üner, M. Mithat, Alptekin Sökmen, ve Deniz Güler. “Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar Ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18, sy. 1 (Haziran 2007): 53-63.
EndNote Üner MM, Sökmen A, Güler D (01 Haziran 2007) Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18 1 53–63.
IEEE M. M. Üner, A. Sökmen, ve D. Güler, “Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 53–63, 2007.
ISNAD Üner, M. Mithat vd. “Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar Ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 18/1 (Haziran 2007), 53-63.
JAMA Üner MM, Sökmen A, Güler D. Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2007;18:53–63.
MLA Üner, M. Mithat vd. “Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar Ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 1, 2007, ss. 53-63.
Vancouver Üner MM, Sökmen A, Güler D. Her Şey Dahil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2007;18(1):53-6.