Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 33 Sayı: 1, 94 - 105, 14.06.2022

Öz

Ülkemizde özellikle 1980 sonrası gerçekleşen gelişmelere bağlı olarak, turizm sektöründe ve eğitiminde önemli değişiklikler olmuştur. Turizm sektöründeki yatırımların artmasıyla beraber, yatak kapasitesinde ve sunulan turizm hizmetlerinin çeşitliliğinde olumlu gelişmeler sağlanmıştır. Turizm işletmelerinin nicel olarak artması, nitelikli hizmet üretiminin sorgulanmasını beraberinde getirerek, turizm eğitimine yönelik lisans programlarının açılmasını teşvik etmiştir. Dört yıllık turizm işletmeciliği lisans eğitimini tamamladıktan ve turizm sektöründe aktif olarak çalıştıktan sonra akademik hayata başlayan biri olarak, hem şahsımın hem de sektörde çalışan eğitimli arkadaşlarımın dile getirdiği önemli eksikliklerden biri verilen eğitimin sektörün gerçekleriyle uyuşmamasıdır. Bununla birlikte turizm iş sektörünün gelişmesiyle eş zamanlı olarak turizm eğitim sektörü de kendisini güncellemeye ve olanakları dahilinde geliştirmeye çabalamaktadır. Bunun en büyük göstergelerinden birisi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokullarının fakülteleşmesi ve uzmanlık alanlarına göre bölümleşmeye gitmesidir.

Kaynakça

  • Kırlar-Can, B., Ertaş, M., ve Kozak, M. (2021). Understanding the Philosophy of Tourism Education: A Perspective Study in Turkey, International Journal of Tourism Research, 23 (6): 1112-1125.
  • Kozak, N., Tütüncü, Ö. ve Kozak, M. (2014). Rekreasyon ve Rekreasyon Yönetimi Programlarının Amaçları Ne Olmalı?. 6. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı Sonuç Raporu, 17-20 Nisan 2014, Muğla: Bodrum.
  • ÖSYM (2021). Yükseköğretim Kurumları Sınavı, https://www. osym.gov.tr/TR,20842/2021.html, Erişim tarihi: 15 Eylül 2021.
  • Tütüncü, Ö. (2008). Rekreasyon Yönetimi’ne Yönelik Üniversite Düzeyinde Bir Müfredat Geliştirme Önerisi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19 (1): 93-103.
  • Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyona Yönelik Disiplinlerarası Bir Doktora Programı Önerisi, I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 45-760. 12-15 Nisan 2012. Antalya: Kemer.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Rekreasyon İncelemeleri
Yazarlar

Özkan Tütüncü 0000-0002-2482-0893

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tütüncü, Ö. (2022). Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 94-105.
AMA Tütüncü Ö. Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Haziran 2022;33(1):94-105.
Chicago Tütüncü, Özkan. “Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33, sy. 1 (Haziran 2022): 94-105.
EndNote Tütüncü Ö (01 Haziran 2022) Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 1 94–105.
IEEE Ö. Tütüncü, “Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 1, ss. 94–105, 2022.
ISNAD Tütüncü, Özkan. “Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33/1 (Haziran 2022), 94-105.
JAMA Tütüncü Ö. Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022;33:94–105.
MLA Tütüncü, Özkan. “Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 1, 2022, ss. 94-105.
Vancouver Tütüncü Ö. Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022;33(1):94-105.