Because of the competitive nature of the industry, reaching international standards in tourism,
increasing the quality of the service offered and promoting the country accurately, have become
extremely important. To reach and to achieve these targets, tourist guides play a vastly important
role amongst the employees in the tourist industry. Those guides, who are stakeholders in
tourism, accompany tourists during the period of their visits, give accurate and adequate
information about the destinations visited in the required language and improving the image of
the country. The education of the tourist guides, in particular, the level of language/languages
they speak, play a key role in satisfying the need, devolepment of the industry and promoting the
country. This sudy examines the foreign language courses which are in the syllabus of
undergraduate tourist guide training programmes in Turkey. A content analysis method was
conducted by examining the literature review. The research results show that English as a foreign
language primarily appears in all syllabuses in undergraduate level tourist guide training
programmes and Russian and German languages follow. Adding necessary languages to the
syllabus or making them compulsary rather than optional are amongst the proposals.
Tourist Guidance Tourist Guide Training Programmes Foreign Language
Turizmde uluslararası standartlara ulaşmak, sunulan hizmetin kalitesini artırmak ve ülke
tanıtımını doğru yapmak sektörün rekabetçi yapısı gereği oldukça önem kazanmıştır. Söz konusu
unsurları gerçekleştirmek için turizm çalışanları içerinde yer alan turist rehberlerinin önemi
büyüktür. Turist rehberleri, turiste ziyaretleri boyunca eşlik eden, turistin talep ettiği dil
doğrultusunda gezilen yerler hakkında doğru ve yeterli bilgiler veren, ülkenin imajını artıran
turizm paydaşıdır. Turist rehberlerinin aldıkları eğitim ve özellikle sahip oldukları yabancı
dil/diller ve düzeyleri, ihtiyaçların karşılanmasında, sektörün gelişimde ve ülke tanıtımında
anahtar bir rol oynamaktadır. Çalışmada Türkiye’de lisans düzeyindeki turizm rehberliği
bölümlerinin ders planlarında yer alan yabancı dil eğitimine yönelik dersler incelenmiştir. Bu
doğrultuda literatür taraması yapılarak içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre lisans düzeyinde turizm rehberliği bölümlerinde yabancı dil olarak İngilizcenin
bütün ders planlarında yer aldığı ve İngilizce dilinden sonra Almanca ve Rusça dillerinin
programlarda verildiği tespit edilmiştir. Özellikle ihtiyaç duyulan yabancı dil derslerinin ders
planlarına eklenmesi veya seçmeli ders yerine zorunlu olarak bu derslerin verilmesi getirilen
öneriler arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Avrasya Turizm Araştırmaları Dergisi yayıncı Bayram KANCA tarafından CC BY-NC-SA 4.0 ile lisanslanmıştır.