This study examined
the relationship between perfectionism and anger states of teacher candidates,
and also to reveal whether perfectionism and anger states of teacher candidates
differ according to sex and branches. A total of 87 women and 73 men participated
in this study from Mersin who were preparing for examination “Public Servant
Selection Test”. “The Multidimensional
Perfectionism Scale” was used to determine the perfectionism and “The State -
Trait Anger Scale” was used to evaluate the anger states of participants.
Pearson Product-Moment Correlation Analysis and independent t-test was used to
data. Pearson Product-Moment Correlation Analysis results indicated that a
positive significant relationship between self oriented perfectionism and
anger- control; negative significant relationship between other oriented
perfectionism and anger-in; and also positive relationship between socially
prescribed perfectionism and the anger subscales state anger, anger-in and
anger-out. Additionally, independent t-test results revealed that men teacher
canditades’ anger-in scores were higher than women’s. In conclusion, it can be
said that the perfectionism as a personality character may affect anger
behaviors of teacher candidates.
Bu çalışma öğretmen adaylarının
mükemmeliyetçilik ve öfke eğilimleri arasındaki ilişkiyi test etmek ve mükemmeliyetçilik
ve öfke puanlarının cinsiyete ve branşa göre farklılaşıp farklılaşmadığını
açığa çıkarmak üzere yapılmıştır. Çalışmaya Kamu Personeli Seçme Sınavı’na
hazırlanan 87 kadın ve 73 erkek öğretmen adayı katılmıştır. Katılanların
mükemmeliyetçilik puanlarını belirlemek üzere “Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik
Ölçeği” ve öfke eğilimlerini belirlemek üzere de “Sürekli Öfke-Öfke Tarz
Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı
Korelasyon Analizi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Korelasyon
analizi sonuçları mükemmeliyetçiliğin “kendine yönelik mükemmeliyetçilik” alt
boyutu ile “öfke kontrol” alt boyutu arasında düşük ancak anlamlı düzeyde
pozitif; diğerlerine yönelik mükemmeliyetçilik” ile “öfke içte” arasında negatif;
“sosyal olarak dayatılan mükemmeliyetçilik” ile “sürekli öfke”, “öfke içte” ve
“öfke dışta” alt ölçek puanları arasında da pozitif ilişki olduğuna işaret
etmiştir. Ayrıca, bağımsız gruplar için t-testi sonuçları, erkek öğretmen
adaylarının öfke içte puanlarının kadın öğretmen adaylarının puanlarına göre
daha yüksek olduğunu açığa çıkarmıştır. Sonuç olarak, kişilik özelliklerinden
olan mükemmeliyetçiliğin öğretmen adaylarının öfke eğilimlerini
etkileyebileceği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |