Özet
Bu çalışmanın amacı, Ağrı İbrahim çeçen Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışmada, mevcut durumu ortaya çıkartmayı amaçlayan betimsel taramaya (survey) ve ilişkisel taramaya yönelik bir yöntem kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Hazar ve Hazar tarafından 2019 yılanda geliştirilen Üniversite öğrencileri için Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi oluştururken örneklemini rastgele yöntemle seçilen 254 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, evinde bilgisayar olması durumu, uzaktan eğitime katıldığı cihaz türü ve yaptığı spor branşı türüne göre ölçek puanlarının karşılaştırılmasında Independent Samples T test kullanılırken, eğitim gördükleri bölüm, sınıf ve haftalık spor yapma sürelerine göre ölçek puanlarının karşılaştırılmasında One Way ANOVA analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin dijital oyun bağımlılığına ilişki aşırı odaklanma ve erteleme, çatışma, yoksunluk ve arayış ile duygu değişimi ve dalma düzeylerinin düşük düzeyde olduğu yapılan istatistik sonuçlarına göre bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Pandemi, Dijital Oyun, Bağımlılık, Spor Bilimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 2 |