BibTex RIS Kaynak Göster

ERZURUM-BİNGÖL KARAYOLU’NDA ULAŞIMI GÜÇLEŞTİREN COĞRAFî ETMENLER

Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 14, 283 - 309, 25.03.2011

Öz

Yaklaşık 180 km uzunluğundaki Erzurum-Bingöl
devlet karayolu (D950), ülkemizi doğu-batı
doğrultusunda kateden D100 ve D300 karayolarının,
kuzey-güney yönde bağlantısını sağlayan, kısmen
standartı yüksek bir karayoludur. Bunun yanında, Hopa
ve Trabzon limanları ile Gümüşhane, Bayburt, Artvin ve
Erzurum’u güney ve güneydoğunun önemli
merkezlerine bağlayan, en ekonomik yol güzergâhı
durumundadır. Ancak coğrafî koşulların olumsuz
etkileri ve bu iki bölge arasındaki tamamlayıcılık
faktörünün zayıflığı gibi nedenlerle, Erzurum-Bingöl
karayolunda trafik yoğunluğu oldukça düşüktür.
Yeryüzü şekilleri ve iklim koşulları nedeniyle kapanma
riskinin yüksek oluşu, bakım-onarım çalışmalarının
güçlüğü ve bu bölgede bir süre yaşanan terör olayları
karayolunun yoğun kullanımını engellemiştir. ErzurumBingöl
karayolunun bilinen ekonomik önemi göz önüne
alınarak, söz konusu yola yönelik yapılacak her türlü
(bakım-onarım, tünel, köprü, bölünmüş yol gibi)
iyileştirme çalışmalarının, mevcut coğrafî koşullar
dikkate alınarak uygulamaya konulması gerekmektedir.

Kaynakça

  • ALTINLI, İ.E. PAMİR, N.H., ERENTÖZ, C.,1963, 1:500 000 Ölçekli Türkiye Jeoloji Haritası (Erzurum), MTA Yay, Ankara.
  • ARINÇ, K., 2000, Ulaşım Coğrafyası Bakımından Bir İnceleme: Rahva Düzlüğü ve Çevresi. Doğu Coğ. Der. Sayı.3, s.25-46, Erzurum.
  • BEKDEMİR, Ü., SEVER, R., 2003, Samsun-Sarp Sahil Karayolunun Standardını Yükseltme Çalışmalarının Çevresel Etkilerine Bir Örnek: Piraziz-Giresun Arası. Erinç Semp. (11-13 Eylül) Gen. Bil. Özetleri. s.241-246, İstanbul.
  • BULUT, İ., GİRGİN, M., GÖK, Y., 2000, Kalecik Heyelenı (Karlıova). Doğu Coğ. Der. Sayı:3, s.47-60, Erzurum.
  • DİE-2000, Genel Nüfus Sayımı, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1998, Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitapevi, Erzurum.
  • DOĞANAY, H., KOCA, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Nurdağı ve Fevzipaşa Kasabaları. Türk Coğ. Der. Sayı:33, s.1-24, İstanbul.
  • DOĞANER, S., 1999, Türkiye’de Turizm Ulaştırması. Atatürk Kül. Dil ve Tarih Yük. Kur. Coğrafya Bilim ve Uygulama Kolu Coğrafya Araştırmaları. Sayı.4, s.20-45, Ankara.
  • EVLİYA ÇELEBİ, 1999, Evliya Çelebi Seyahatnamesi-III. (Yay. S. A. Kahraman- Y. Dağlı), Yapı Kredi Yay., İstanbul.
  • GİRGİN, M., BULUT, İ., SEVİNDİ, C., 2001, Türkiye’deki Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Edb. Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27, s.89-109, Erzurum.
  • GÜRSOY, C.R., 1975, Türkiye’nin Tabii Yolları. Türk Coğ. Der. Sayı:26, s.24-33, Ankara.
  • SELEN, H.S., 1949, Doğu Anadolu Yolları ve Manzaraları. Türk Coğ. Der. Sayı:11-12, s.102-109, İstanbul.
  • ŞAROĞLU, F. YILMAZ, Y., 1986, Doğu Anadolu’da Neotektonik Dönem ve Evrimi ve Havza Modelleri. MTA. Dergisi, No:107, s.73-94, Ankara.
  • TAŞLIGİL, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitapevi, İstanbul.
  • TONBUL, S.,1990, Bingöl Ovası ve Çevresinin İklimi. Fırat Üniv. Sos. Bil. Der. Cilt:4, Sayı:1, s.263-314, Elazığ.
  • TOZLU, S., 2001, Trabzon-Erzurum Anayolunun Mevsimlik Güzergâhları (Yaz ve Kış Yolları), İst. Üniv. Edb. Fak. Tarih Araştırma Merkezi, Anadolu’da Tarihi Yollar ve Şehirler Semineri, 21 Mayıs 2001, Bildiriler. Globus Dünya Basımevi, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası. İst. Üniv. Yay. No:2053, Coğ. Enst, Yay. No:85, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 1995, Ekonomik Coğrafya. Çantay Kitapevi, İstanbul.
  • YAZICI, H.,1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler. Türk Coğ. Der. Sayı:30, s.97-113, İstanbul.
  • YAZICI, H.,1995, Sansa Boğazı’nın (Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımımdaki Önemi. Doğu Coğ. Der. Sayı:1, s.456-471, Erzurum.
Yıl 2005, Cilt: 10 Sayı: 14, 283 - 309, 25.03.2011

Öz

Kaynakça

  • ALTINLI, İ.E. PAMİR, N.H., ERENTÖZ, C.,1963, 1:500 000 Ölçekli Türkiye Jeoloji Haritası (Erzurum), MTA Yay, Ankara.
  • ARINÇ, K., 2000, Ulaşım Coğrafyası Bakımından Bir İnceleme: Rahva Düzlüğü ve Çevresi. Doğu Coğ. Der. Sayı.3, s.25-46, Erzurum.
  • BEKDEMİR, Ü., SEVER, R., 2003, Samsun-Sarp Sahil Karayolunun Standardını Yükseltme Çalışmalarının Çevresel Etkilerine Bir Örnek: Piraziz-Giresun Arası. Erinç Semp. (11-13 Eylül) Gen. Bil. Özetleri. s.241-246, İstanbul.
  • BULUT, İ., GİRGİN, M., GÖK, Y., 2000, Kalecik Heyelenı (Karlıova). Doğu Coğ. Der. Sayı:3, s.47-60, Erzurum.
  • DİE-2000, Genel Nüfus Sayımı, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1998, Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Çizgi Kitapevi, Erzurum.
  • DOĞANAY, H., KOCA, H., 1998, Ulaşımın Yerleşmeye Etkilerine İki Tipik Örnek: Nurdağı ve Fevzipaşa Kasabaları. Türk Coğ. Der. Sayı:33, s.1-24, İstanbul.
  • DOĞANER, S., 1999, Türkiye’de Turizm Ulaştırması. Atatürk Kül. Dil ve Tarih Yük. Kur. Coğrafya Bilim ve Uygulama Kolu Coğrafya Araştırmaları. Sayı.4, s.20-45, Ankara.
  • EVLİYA ÇELEBİ, 1999, Evliya Çelebi Seyahatnamesi-III. (Yay. S. A. Kahraman- Y. Dağlı), Yapı Kredi Yay., İstanbul.
  • GİRGİN, M., BULUT, İ., SEVİNDİ, C., 2001, Türkiye’deki Karayolu Geçitleri. Atatürk Üniv. Fen-Edb. Fak. Sos. Bil. Der. Sayı:27, s.89-109, Erzurum.
  • GÜRSOY, C.R., 1975, Türkiye’nin Tabii Yolları. Türk Coğ. Der. Sayı:26, s.24-33, Ankara.
  • SELEN, H.S., 1949, Doğu Anadolu Yolları ve Manzaraları. Türk Coğ. Der. Sayı:11-12, s.102-109, İstanbul.
  • ŞAROĞLU, F. YILMAZ, Y., 1986, Doğu Anadolu’da Neotektonik Dönem ve Evrimi ve Havza Modelleri. MTA. Dergisi, No:107, s.73-94, Ankara.
  • TAŞLIGİL, N., 1999, Türkiye’nin Ulaşım Coğrafyası. Kuşak Ofset Kitapevi, İstanbul.
  • TONBUL, S.,1990, Bingöl Ovası ve Çevresinin İklimi. Fırat Üniv. Sos. Bil. Der. Cilt:4, Sayı:1, s.263-314, Elazığ.
  • TOZLU, S., 2001, Trabzon-Erzurum Anayolunun Mevsimlik Güzergâhları (Yaz ve Kış Yolları), İst. Üniv. Edb. Fak. Tarih Araştırma Merkezi, Anadolu’da Tarihi Yollar ve Şehirler Semineri, 21 Mayıs 2001, Bildiriler. Globus Dünya Basımevi, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası. İst. Üniv. Yay. No:2053, Coğ. Enst, Yay. No:85, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N., 1995, Ekonomik Coğrafya. Çantay Kitapevi, İstanbul.
  • YAZICI, H.,1995, Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler. Türk Coğ. Der. Sayı:30, s.97-113, İstanbul.
  • YAZICI, H.,1995, Sansa Boğazı’nın (Erzincan) Kara ve Demiryolu Ulaşımımdaki Önemi. Doğu Coğ. Der. Sayı:1, s.456-471, Erzurum.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Sever, R. (2011). ERZURUM-BİNGÖL KARAYOLU’NDA ULAŞIMI GÜÇLEŞTİREN COĞRAFî ETMENLER. Doğu Coğrafya Dergisi, 10(14), 283-309.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929