Bu araştırmada, okul yöneticilerinin
görüşleri temelinde ilköğretim kurumlarında öğrenci devamlılığını sağlamada
okul yönetiminin belirlediği politikaları izleme ve uygulamadaki etkililiğinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde desenlenen araştırmanın
evrenini, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Yenişehir,
Sur) 220 ilköğretim kurumunda (ilkokul ve ortaokul) görev yapan 512 okul
yöneticisi oluşturmaktadır. Örneklemini ise, dört merkez ilçedeki ilköğretim
kurumlarında çalışan yöneticilerin dağılımını tutarlı bir şekilde temsil etmesi
için tabakalama örnekleme yöntemi kullanılarak araştırmaya dâhil edilen 217
okul yöneticisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar
tarafından geliştirilen 37 madde ve 4 faktörden oluşan “Öğrenci Devamlılığını
Sağlamada Okul Yönetimi Politikaları Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizde, betimsel
istatistikler yanı sıra bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans
analiz (ANOVA), Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, okul yöneticilerinin öğrenci devamlılığını sağlamada en
çok uyguladıkları politikanın “yönetici ve öğretmenlerle işbirliğine yönelik
politikalar” olduğunu, en az uyguladıkları politikanın ise “eğitim paydaşları
ve okul çevresi ile işbirliğine yönelik politikalar” olduğunu ortaya
çıkarmıştır. Ayrıca yönetici görüşleri arasında, yaş, hizmet yılı, görev türü
ve yönetici olarak çalışma süresi değişkenleri bakımından anlamlı farklılıklar
görülmüştür. Özellikle, yaş, hizmet yılı ve yöneticilik süresi daha fazla olan
yöneticiler ile okul müdürlerinin öğrenci devamlılığını sağlamada okul yönetimi
politikalarını daha etkin bir şekilde uyguladıklarını ve izlediklerini ifade
ettikleri görülmüştür.
Öğrenci devamlılığı okul yönetimi politikaları ilköğretim kurumları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 40 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License