Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Discovery of The Landscape in My Name Red, An Epic Paintin Book

Yıl 2021, Sayı: 67, 109 - 121, 01.12.2021

Öz

Kojin Karatani, objects to the thought of western and modernity as the same, and tries to discover the origins of modern literature in the modernization phase of the non-westerner. Since the second half of the 19th century, with the emergence of nation-states, changes in the political sense have been reflected in literature. Kojin Karatani, who deals with literature through a modern perspective, explains this by going down to the roots of “landscape”, “inwardness”, “confession”, “children” and “disease”. Karatani examines these concepts with subjects such as painting and religion, and examines the “depth of the landscape” from this point of view. In the article, Orhan Pamuk's novel My Name is Red will be examined through these concepts of Karatani, the discovery of landscape and inwardness will be explained by taking into account the fact that the book itself is a modern landscape.

Kaynakça

  • Baudelaire, Charles. (2017). Modern Hayatın Ressamı (Çev. Ali Berktay). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Berman, Marshall. (1994). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Çalışlar, Oral. (1998). “Nakkaşın Mürekkebi Kırmızı”. Cumhuriyet Dergisi, 665: 1-5.
  • Doğan, Zafer. (2014). Orhan Pamuk Edebiyatında Tarih ve Kimlik Söylemi. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Ecevit, Yıldız. (2016). Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gürbilek, Nurdan. (2014). Son Bakışta Aşk (Walter Benjamin’den Seçme Yazılar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Jusdanis, Gregory. (2015). Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Karatani, Kojin. (2011). Derinliğin Keşfi (Çev. Devrim Çetin Güven, İnan Öner). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kırmızısakal, Koray. (2016). Oğuz Atay’da Manzara’nın Keşfi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı, İstanbul.
  • Pamuk, Orhan. (1996). Benim Adım Kırmızı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pamuk, Orhan. (2016). Saf ve Düşünceli Romancı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Renda, Günsel. (2001). Osmanlı Minyatür Sanatı. İstanbul: Promete Yayınları.

“EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ

Yıl 2021, Sayı: 67, 109 - 121, 01.12.2021

Öz

Kojin Karatani Derinliğin Keşfi’nde, “Batı” ve “modernite”nin aynıymış gibi düşünülmesine karşı çıkmış, modern edebiyatın kökenini Batılı olmayanın “modernleşme” aşamasında keşfetmeye çalışmıştır. 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ulus-devletlerin ortaya çıkmasıyla birlikte siyasi anlamda yaşanan değişiklikler dönemin edebiyatına da yansımıştır. Edebiyatı, modern bir perspektif yoluyla ele alan Koijn Karatani de bunu “manzara”, “içsellik”, “itiraf”, “çocuk”, “hastalık” kavramlarının kökenlerine inerek açıklamıştır. Karatani bu kavramları resim, din gibi konularla incelemiş ve buradan yola çıkarak “manzaranın derinliğini” irdelemiştir. Makalede Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı adlı romanı, Kojin Karatani’nin bu kavramları üzerinden incelenecek, kitabın kendisinin modern bir manzara olmasından yola çıkılarak manzara ve içsellik keşfi açıklanacaktır.

Kaynakça

  • Baudelaire, Charles. (2017). Modern Hayatın Ressamı (Çev. Ali Berktay). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Berman, Marshall. (1994). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Çalışlar, Oral. (1998). “Nakkaşın Mürekkebi Kırmızı”. Cumhuriyet Dergisi, 665: 1-5.
  • Doğan, Zafer. (2014). Orhan Pamuk Edebiyatında Tarih ve Kimlik Söylemi. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Ecevit, Yıldız. (2016). Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gürbilek, Nurdan. (2014). Son Bakışta Aşk (Walter Benjamin’den Seçme Yazılar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Jusdanis, Gregory. (2015). Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Karatani, Kojin. (2011). Derinliğin Keşfi (Çev. Devrim Çetin Güven, İnan Öner). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kırmızısakal, Koray. (2016). Oğuz Atay’da Manzara’nın Keşfi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı, İstanbul.
  • Pamuk, Orhan. (1996). Benim Adım Kırmızı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Pamuk, Orhan. (2016). Saf ve Düşünceli Romancı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Renda, Günsel. (2001). Osmanlı Minyatür Sanatı. İstanbul: Promete Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm DİL VE EDEBİYAT
Yazarlar

Yağmur Yıldırımay Bayrakçı 0000-0002-9280-9135

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 67

Kaynak Göster

APA Yıldırımay Bayrakçı, Y. (2021). “EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(67), 109-121.
AMA Yıldırımay Bayrakçı Y. “EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ. AUEDFD. Aralık 2021;(67):109-121.
Chicago Yıldırımay Bayrakçı, Yağmur. “‘EPİK BİR RESİM KİTABI’ OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, sy. 67 (Aralık 2021): 109-21.
EndNote Yıldırımay Bayrakçı Y (01 Aralık 2021) “EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 67 109–121.
IEEE Y. Yıldırımay Bayrakçı, “‘EPİK BİR RESİM KİTABI’ OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ”, AUEDFD, sy. 67, ss. 109–121, Aralık 2021.
ISNAD Yıldırımay Bayrakçı, Yağmur. “‘EPİK BİR RESİM KİTABI’ OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 67 (Aralık 2021), 109-121.
JAMA Yıldırımay Bayrakçı Y. “EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ. AUEDFD. 2021;:109–121.
MLA Yıldırımay Bayrakçı, Yağmur. “‘EPİK BİR RESİM KİTABI’ OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ”. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, sy. 67, 2021, ss. 109-21.
Vancouver Yıldırımay Bayrakçı Y. “EPİK BİR RESİM KİTABI” OLAN BENİM ADIM KIRMIZI’DA MANZARANIN KEŞFİ. AUEDFD. 2021(67):109-21.