1950’lı yıllardan sonra sanat çevrelerinde bazen bir ekol, bazen kişisel bir
üslup bazen de sanat olup olmadığı tartışılmaya başlayan naif resim, şöyle ya da
böyle, hem dünya sanatı tarihi hem de Türk sanatı tarihinde kendine bir yer
bulabilmiştir. Hayali, gerçek, duygusal, vahşi, çocuksu, coşkulu, fantastik, acemi,
bağımsız, içgüdüsel kavramlarının iç içe girdiği imgesel bir bütünlükte ve pek çok
zıtlığı içinde barındıran naif resim, bir dönemin önemli bir ilgi kaynağı olmuştur.
Naif resim tartışmaları halk resminin araştırılmasına da bir anlamda neden
olmuştur.
Bu çalışmada naif resmin zaman, mekan, konu, renk ve kompozisyon
özellikleri sembolik açıdan tartışılmıştır. Naif resimlerde yer alan kurgu ve plastik
unsurların benzer ve farklı yönleri nesnel bir bakış ile incelenmiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 23 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.