BibTex RIS Kaynak Göster

RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ANA SANAT ATÖLYE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİNİN SINIF İÇİ BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2009, Sayı: 23, 39 - 53, 12.03.2010

Öz

Bu araştırma eğitim sürecinin iki elemanı olan öğretmen ve öğrencinin
nitelikleri kadar önemli diğer bir unsur olan sınıf içi iletişimin, Resim-iş Eğitimi
Anabilim dallarında verilen Ana Sanat Atölye derslerinde, ne ölçüde
gerçekleştirildiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi,
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü, Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalında okuyan ikinci, üçüncü ve dördüncü
sınıf Ana Sanat Atölye dersini alan (43 kız, 59 erkek) , toplam 102 öğrenciden
oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında ondokuz adet kapalı uçlu, beş adet açık
uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Kapalı uçlu sorular likert tipi beşli
dereceleme ölçeği ile hazırlanmış olup, verilerin toplanmasında uzman görüşü
alınmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma
ve ki kare testi gibi istatistiksel teknikler uygulanmış manidarlık (P) 0,05
alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 13.0 paket programı kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının öğretme süreçlerinin “tasarlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi” aşamalarında genel olarak yeterli oldukları
saptanmıştır. Öğretmenlerin “uygulama” aşamasında diğer aşamalara göre daha
yeterli olmalarına rağmen, diğerlerine göre yetersiz oldukları sürecin
“değerlendirme” süreci olduğu yargısına ulaşılmıştır

Yıl 2009, Sayı: 23, 39 - 53, 12.03.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Dilmaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Dilmaç, O. (2010). RESİM-İŞ EĞİTİMİ ANABİLİM DALINDA ANA SANAT ATÖLYE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİNİN SINIF İÇİ BAŞARIYA ETKİSİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 39-53.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.