BibTex RIS Kaynak Göster

CANLANDIRMALARDA: MİZAH, ANATOMİK YAPI VE KARAKTER TASARIMI

Yıl 2009, Sayı: 23, 79 - 91, 12.03.2010

Öz

Canlandırma ortamı kendine özgü yapısı ile diğer yaratı alanlarından
farklılaşmaktadır. Bu farklılaşma en çok mizaha ulaşmak adına kolaylıklar
sağlamaktadır. Yoktan var eden, varolanı yok eden, yerçekimi ve fizik kurallarını
ihlal eden canlandırma ortamı, yaratıcısına sınırsız olanaklar sağlamakta, komik
olana ulaşmak biraz daha kolaylaşmaktadır. Karakter tasarımı komik olana
ulaşmak adına oldukça önemli bir yere sahiptir. “Canlandırmalarda: Mizah,
Anatomik Yapı ve Karakter Tasarımı” başlıklı bu çalışmada karakter tasarımı çizgi
filmdeki karakter tipolojisi,karakter komedideki karakter tipolojisi teorisi ve
psikanalizdeki insan karakterinin ana prensiplerini betimleme teorisi başlıkları
altında önemli canlandırma karakterleri üzerinden incelenecektir.

Kaynakça

  • Canemaker, J. (1988) Story telling in Animation: The Art of the Animated Image Vol. 2, Los Angles: AFI
  • Crafton, D. (1993). Before Mickey the Animated Film 1898-1928, Chicago: University of Chicago Pres
  • Dedeal, M., N. (1999). Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma. İstanbul: Pusula Yayıncılık
  • Durgnat, R. (1969). The Crazy Mirror: Hollywood Comedy and the American Image. London: Faber&Faber
  • Finch, C. (1995) The Art of Disney. Hollywood: The Walt Disney Company Press.
  • Freud, S. (1986). The Essentials of Psychoanalysis, London: Pelican Books.
  • Jenkins, H. (1992). What made Pistachio? Early Sound Film and the Vaudeville Aesthetic, New York: Columbia University Press.
  • Klein, N. (1993). 7 Minutes: The Life and Death of the American Animated Cartoon, New York: Verso.
  • Maltin, L. (1987). Of Mice and Magic. Plume
  • Samancı, Ö. (2004). Animasyonun Önlenemez Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Wells, P nderstanding Animation, New York: Routledge Pres
Yıl 2009, Sayı: 23, 79 - 91, 12.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Canemaker, J. (1988) Story telling in Animation: The Art of the Animated Image Vol. 2, Los Angles: AFI
  • Crafton, D. (1993). Before Mickey the Animated Film 1898-1928, Chicago: University of Chicago Pres
  • Dedeal, M., N. (1999). Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma. İstanbul: Pusula Yayıncılık
  • Durgnat, R. (1969). The Crazy Mirror: Hollywood Comedy and the American Image. London: Faber&Faber
  • Finch, C. (1995) The Art of Disney. Hollywood: The Walt Disney Company Press.
  • Freud, S. (1986). The Essentials of Psychoanalysis, London: Pelican Books.
  • Jenkins, H. (1992). What made Pistachio? Early Sound Film and the Vaudeville Aesthetic, New York: Columbia University Press.
  • Klein, N. (1993). 7 Minutes: The Life and Death of the American Animated Cartoon, New York: Verso.
  • Maltin, L. (1987). Of Mice and Magic. Plume
  • Samancı, Ö. (2004). Animasyonun Önlenemez Yükselişi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Wells, P nderstanding Animation, New York: Routledge Pres
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Armağan Gökçearslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 12 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Gökçearslan, A. (2010). CANLANDIRMALARDA: MİZAH, ANATOMİK YAPI VE KARAKTER TASARIMI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 79-91.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.