Bu araştırma; Türkiye’de eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarını ve
bu metotların karşılaştırmalı analizini yaparak, aralarındaki ilişkisel durumu,
benzer ve farklı yönleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Evrenini;
Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi
ana bilim dalları, örneklem grubunu ise ankete cevap veren on üniversitenin
müzik eğitimi ana bilim dalı oluşturmaktadır. Tarama modeline dayalı olan
araştırmada, elde edilen veriler içerik analizi ve karşılaştırmalı analiz
yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Türkiye’de
müzik eğitimi anabilim dallarında en çok kullanılan başlangıç metotlarının
Friedrich Dotzauer, Sebastian Lee ve Joseph Werner olduğu tespit edilmiş
olup, metotların öğretim yöntem ve teknikleri bakımından benzer ve farklı
yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 29 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.