BibTex RIS Kaynak Göster

VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE EN ÇOK KULLANILAN BAŞLANGIÇ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Yıl 2012, Sayı: 29, 83 - 99, 19.11.2013

Öz

Bu araştırma; Türkiye’de eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarını ve
bu metotların karşılaştırmalı analizini yaparak, aralarındaki ilişkisel durumu,
benzer ve farklı yönleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Evrenini;
Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi
ana bilim dalları, örneklem grubunu ise ankete cevap veren on üniversitenin
müzik eğitimi ana bilim dalı oluşturmaktadır. Tarama modeline dayalı olan
araştırmada, elde edilen veriler içerik analizi ve karşılaştırmalı analiz
yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Türkiye’de
müzik eğitimi anabilim dallarında en çok kullanılan başlangıç metotlarının
Friedrich Dotzauer, Sebastian Lee ve Joseph Werner olduğu tespit edilmiş
olup, metotların öğretim yöntem ve teknikleri bakımından benzer ve farklı
yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel Viyola Eğitiminin Türkiye Boyutu İçinde Ulusal Ekol Yaratma Araştırması. Yayımlanmamış Sanatta yeterlilik Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Demirci, B. (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dotzauer, F. “Vıoloncello Method Volume I” Galtung, J. Theory and Methods of Social Research. George Allen,1967. Fourth impression 1973.
  • Günay, E.ve Özdemir, M.A. (2006) Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, S. “Praktische Vıoloncello-Schule Op.30” Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikev
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları Werner, J. “Praktische Vıoloncell Schule”
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2012, Sayı: 29, 83 - 99, 19.11.2013

Öz

Kaynakça

  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel Viyola Eğitiminin Türkiye Boyutu İçinde Ulusal Ekol Yaratma Araştırması. Yayımlanmamış Sanatta yeterlilik Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Demirci, B. (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dotzauer, F. “Vıoloncello Method Volume I” Galtung, J. Theory and Methods of Social Research. George Allen,1967. Fourth impression 1973.
  • Günay, E.ve Özdemir, M.A. (2006) Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, S. “Praktische Vıoloncello-Schule Op.30” Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikev
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları Werner, J. “Praktische Vıoloncell Schule”
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Felek Bu kişi benim

Barış Demirci

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Felek, A., & Demirci, B. (2013). VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE EN ÇOK KULLANILAN BAŞLANGIÇ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(29), 83-99.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.