Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERZURUM ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜNÜN MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİNE ve ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ KAZANIMLARINA KATKILARI

Yıl 2017, Sayı: 39, 69 - 93, 06.12.2017

Öz

Araştırmanın amacı, Erzurum Anadolu Güzel
Sanatlar Lisesinin (E.AGSL) kuruluşundan öğrencilerin mesleki hayatlarına
atıldıkları güne kadar olan süreç üzerine bir durum tespiti yapmak ve kurumun
Mesleki Müzik Eğitimi’ ne ve öğrencilerin mesleki kazanımlarına yönelik
sağladığı katkıları ortaya koymaktır.

Araştırmada genel bir yargıya varıp daha belirgin ve kesin sonuçları
ortaya koymak açısından evren ve örneklem bir tutularak, evren E.AGSL Müzik
Bölümü olarak belirlenmiştir.

                Araştırmada “Betimsel” model kullanılmıştır. Betimsel model
doğrultusunda tarama (survey) yönteminden yararlanılmıştır. Ayrıca Tarama
(survey) araştırmalarında veri toplamak için sıkça kullanılan tekniklerden
görüşme tekniği de kullanılmış ve kişisel bilgilere ulaşabilmek amacı ile
araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan verilere ulaşılmıştır. Buna göre, nicel ve
nitel veriler ayrı ayrı toplanmış ve analiz edilmiştir.
                Sonuçlar, E.AGSL öğrencilerinin yükseköğretim
programlarına yerleştirilmede yeterince başarı elde edemediklerini; üniversite
bazında Atatürk Üniversitesinin, fakülte bazında Eğitim Fakültelerinin,
bölüm bazında müzik eğitimi bölümlerinin ve program bazında müzik öğretmenliği
programlarının tercih edildiğini; lisans eğitiminde en çok kemanın ana çalgı
olarak seçildiğini; öğrencilerin büyük çoğunluğunun lisans eğitimini zamanında
tamamlayamadığını; lisansüstü eğitim yapan öğrenci sayısının çok az olduğunu;
meslek seçiminde en çok alana yönelik öğretmenlik mesleğinin seçildiğini, ancak
büyük sayıda öğrencinin ise herhangi bir mesleğe atanamadığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Ergün Bülbül, S. (2001). Çözümsel İstatistik. İstanbul: Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. (t.y.). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27260_0.html?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=600&width=750.
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Yıl 2017, Sayı: 39, 69 - 93, 06.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Ergün Bülbül, S. (2001). Çözümsel İstatistik. İstanbul: Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. (t.y.). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27260_0.html?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=600&width=750.
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Kemal Sümbüllü Bu kişi benim

Koray Çelenk

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Sümbüllü, M. K., & Çelenk, K. (2017). ERZURUM ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜNÜN MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİNE ve ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ KAZANIMLARINA KATKILARI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(39), 69-93.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.