Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 40, 134 - 149, 28.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Anderson, J. (1989). Dance view; modern dance: a harmonious melting pot. The New York Times, 20 08 1989, 02-07. Erişim adresi: http://www.nytimes.com/1989/08/20/arts/dance-view-modern-dance-a-harmonious-melting-pot.html
  • Deleuze, G. (1993). The Fold: Leibniz and the Baroque. Tom Conley (Çev.). Minneapolis: University of Minneapolis Press. (Originally published 1988).
  • Devernay, F., Beardsley, P. (2010). Stereoscopic cinema: image and geometry processing for 3-d cinematography chapter 5. Rémi Ronfard, and Gabriel Taubin (Ed.). Springer Berlin Heidelberg, 11-51. doi: 10.1007/978-3-642-12392-4 2.
  • Elsaesser, T. (2013). The return of 3d: on some of the logics and genealogies of the image in the twenty-first century. Critical Inquiry, 39, 217- 246.
  • Fleming, J., Honour, H. (2016). Dünya sanat tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Focillion, H. (1992). The life of forms in art. London: Zone Books.
  • Gayford, M. (2010, 13 Temmuz). How caravaggio saw in the dark. The Telegraph. Erişim adresi: https://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-features/7887249/How-Caravaggio-saw-in-the-dark.html
  • Karnet, S. (2010). Baroque art: cinema of the 17th century. Academia.edu, Erişim adresi: https://www.academia.edu/5552/Baroque_Art_Cinema_of_the_17th_Century
  • Leppert, R. (2009). Sanatta anlamın görüntüsü: imgelerin toplumsal işlevi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Lipton, L. (1982) Foundations of the stereoscopıc cınema a study in depth. New York: Van Nostrand Reinhold Company Inc.
  • Ndalianis, A. (2004). Neo-Baroque aesthetics and contemporary entertainment. London: The MIT Press, Cambridge.
  • Ndalianis, A. (2000, 25 Mart). Baroque perceptual regimes: special affects. Technologies of the Screen Symposium sunulan bildiri, University of Melbourne, Melbourne. Erişim adresi: http://sensesofcinema.com/2000/conference-special-effects-special-affects/baroque/
  • Ocak, E. (2016). Belgesel sinemanın 3 boyutlu olarak dansla karşılaşması: Wim Wenders’in Pina belgeselinde mecralararasılık. Foklor Edebiyat Dergisi, 22 (86).
  • Simith, S. (2015, 12 Mayıs). Michelangelo Merisi da Caravaggio: beneath the surface. Erişim adresi: http://threemagi.com/art/papers/Caravaggio.pdf
  • Spiro, L. (2012). History through the stereoscope: stereoscopy and virtual travel. Texas: Rice University. Erişim adresi: http://cnx.or/content/col10371/1.3/
  • Spöhrer, M. (2016). The aesthetic and narrative dimensions of 3d film: new perspectives on stereoscopy. Wiesbaden:Springer, 19-34. doi: 10.1007/978-3-658-09422-5_2.
  • Wenders, W., Thomas, J., Ringel, G. P. (Yapımcı) ve Wenders, W. (Yönetmen – Senarist). (2011). Pina “Dance dance otherwise we are lost” [3B Belgesel Film]. Almanya.
  • Wenders, W. (t.y.). Pina film, the development of the project. Erişim adresi: http://www.pina film.de/en/about-the-movie.html.
  • Wagner, B. B. (2011). From 3d to mumblecore. Film Quarterly, 64 (4), 6872.
  • Whitfield, C. (2010). Caravaggio’s friends & foes, exhibition catalogue. London: Whitfield Auction House.

PİNA BELGESELİNDEKİ BAROK ETKİ

Yıl 2018, Sayı: 40, 134 - 149, 28.04.2018

Öz

Sinema; resim, edebiyat, heykel, mimari, müzik
ve gösteri sanatları ile etkileşim içinde olan ve bunları bünyesinde toplayan, mecralararası
bir sanat formudur. Anlatı dili olan sinematografi ise resim sanatıyla daima
çok yakın ve özel bir ilişki içerisinde olmuştur. Sinematografi kompozisyon, perspektif
ve renk gibi normları temelde resim sanatından miras almıştır. Yeni ifade biçimleri
arayan film yapımcıları için, dijital üç boyutlu (3B[1])
sinema heyecan verici ve fırsatlarla dolu bir gelişme olmuştur. 3B sinemanın
anlatı dili stereoskopidir (3B sinematografi). Stereoskopinin
sinematografiden ayrılan en önemli özelliği ise perspektif kurulumunu perde
yüzeyinin önünde ve dışında başlatması, görüntüleri perdenin sınırlarının
dışına taşı(r)masıdır. Kompozisyonu kanvasın dışına taşırmak barok resmin
önemli özelliklerinden biridir. Bu bağlamda barok resim sanatı ve stereoskopi örtüşürler. Bu makale, genel olarak Barok sanatın,
özelde ise Caravaggio’nun resimlerinin, Wim Wenders’in Pina (2011) belgeselindeki Bahar
Ayini
(The Rite of Spring) sekansı
üzerindeki etkisini irdelemeyi amaçlamaktadır.






[1] Makalede, “üç boyutlu”
ifadesi için 3B kısaltması kullanılmaktadır.





Kaynakça

  • Anderson, J. (1989). Dance view; modern dance: a harmonious melting pot. The New York Times, 20 08 1989, 02-07. Erişim adresi: http://www.nytimes.com/1989/08/20/arts/dance-view-modern-dance-a-harmonious-melting-pot.html
  • Deleuze, G. (1993). The Fold: Leibniz and the Baroque. Tom Conley (Çev.). Minneapolis: University of Minneapolis Press. (Originally published 1988).
  • Devernay, F., Beardsley, P. (2010). Stereoscopic cinema: image and geometry processing for 3-d cinematography chapter 5. Rémi Ronfard, and Gabriel Taubin (Ed.). Springer Berlin Heidelberg, 11-51. doi: 10.1007/978-3-642-12392-4 2.
  • Elsaesser, T. (2013). The return of 3d: on some of the logics and genealogies of the image in the twenty-first century. Critical Inquiry, 39, 217- 246.
  • Fleming, J., Honour, H. (2016). Dünya sanat tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Focillion, H. (1992). The life of forms in art. London: Zone Books.
  • Gayford, M. (2010, 13 Temmuz). How caravaggio saw in the dark. The Telegraph. Erişim adresi: https://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-features/7887249/How-Caravaggio-saw-in-the-dark.html
  • Karnet, S. (2010). Baroque art: cinema of the 17th century. Academia.edu, Erişim adresi: https://www.academia.edu/5552/Baroque_Art_Cinema_of_the_17th_Century
  • Leppert, R. (2009). Sanatta anlamın görüntüsü: imgelerin toplumsal işlevi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Lipton, L. (1982) Foundations of the stereoscopıc cınema a study in depth. New York: Van Nostrand Reinhold Company Inc.
  • Ndalianis, A. (2004). Neo-Baroque aesthetics and contemporary entertainment. London: The MIT Press, Cambridge.
  • Ndalianis, A. (2000, 25 Mart). Baroque perceptual regimes: special affects. Technologies of the Screen Symposium sunulan bildiri, University of Melbourne, Melbourne. Erişim adresi: http://sensesofcinema.com/2000/conference-special-effects-special-affects/baroque/
  • Ocak, E. (2016). Belgesel sinemanın 3 boyutlu olarak dansla karşılaşması: Wim Wenders’in Pina belgeselinde mecralararasılık. Foklor Edebiyat Dergisi, 22 (86).
  • Simith, S. (2015, 12 Mayıs). Michelangelo Merisi da Caravaggio: beneath the surface. Erişim adresi: http://threemagi.com/art/papers/Caravaggio.pdf
  • Spiro, L. (2012). History through the stereoscope: stereoscopy and virtual travel. Texas: Rice University. Erişim adresi: http://cnx.or/content/col10371/1.3/
  • Spöhrer, M. (2016). The aesthetic and narrative dimensions of 3d film: new perspectives on stereoscopy. Wiesbaden:Springer, 19-34. doi: 10.1007/978-3-658-09422-5_2.
  • Wenders, W., Thomas, J., Ringel, G. P. (Yapımcı) ve Wenders, W. (Yönetmen – Senarist). (2011). Pina “Dance dance otherwise we are lost” [3B Belgesel Film]. Almanya.
  • Wenders, W. (t.y.). Pina film, the development of the project. Erişim adresi: http://www.pina film.de/en/about-the-movie.html.
  • Wagner, B. B. (2011). From 3d to mumblecore. Film Quarterly, 64 (4), 6872.
  • Whitfield, C. (2010). Caravaggio’s friends & foes, exhibition catalogue. London: Whitfield Auction House.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kurtuluş Özgen

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Özgen, K. (2018). PİNA BELGESELİNDEKİ BAROK ETKİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(40), 134-149.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.