Yıl 2018, Cilt , Sayı 41, Sayfalar 123 - 134 2018-10-24

YAĞLI BOYA RESİMLEME YÖNTEMİNİN İKİ TEMEL DALI: FLAMAN VE İTALYAN RESİMLEME YÖNTEMLERİ

Nedret YAŞAR [1]


Bu çalışma yağlı boya resim sanatı tarihi boyunca uygulanan farklı tekniklerin gelişim sürecinin temelinde yer alan Flaman ve İtalyan yağlı boya resimleme yöntemlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, günümüzde de etkisini sürdüren bu iki temel resimleme yönteminin genel hatları çerçevesinde Avrupa yağlı boya resminin geleneği ve gelişim süreci tanımlanmaya ve irdelenmeye çalışılacaktır.

Çalışmamız XV. ve XVI. yüzyıl Kuzey ve Güney Avrupa Rönesans’ı üzerinden adım adım ilerleyecektir. İlk olarak Flaman resimleme yönteminin özellikleri, Jan Van Eyck’in sanatı (1390-1441) üzerinden irdelenecek, sonrasında ise Antonello da Messina (1430-1479), Leonardo da Vinci (1452-1519) ve Raffaello Sanzio (1483-1520) gibi biçime dayalı olan Floransa okulu temsilcileri ve rengi ile öne çıkan Venedik okulu temsilcisi Titian (1488/1490-1576) gibi dönemin önde gelen sanatçılarının çalışmaları adım adım izlenerek, Güney Avrupa’da etkin olan İtalyan resimleme yönteminin özellikleri ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. 

Yağlı Boya Resimleme Yöntemleri, “Imprimatura”, İlk Resimleme Aşaması, Ana Resimleme Katmanı, “Impasto”
  • Referans1 Doerner, Max, (1960), Malmaterial und seine Verwendung im Bilde, Munich, 1922. 1 st edn. Stutgart.
  • Referans2 Da Vinci, Leonardo, (2013), A Treatise on Painting, printed edition 1817, Roma.
  • Referans3 Fenberg, L.E.- Grenberg Yu. I., (1989), Sekrety zhivopisi staryh masterov, Izobrazitelnoe iskussstvo, Moskva.
  • Referans4 Кiplik, Dimitri. İ., (2008), Tehnika zhivopisi, İzdatelstvo “V. Şevçuk”, Мoskva.
  • Referans5 Mander C. Van, (2007), Kniga o hudozhnikah, çev. V. Мinorski, G. Fedorova, Azbuka, St. Petersburg.
  • Referans6 Tsonev, Kiril, (1974), Tehnologia na izyaştnite izkustva, İzdatelstvo nauka i izkustvo, Sofya.
  • Referans7 Vasari, Giorgio, (1986), Le vite de’piu eccellenti pittori, scultori ed arhitetti, Firenze 1550, Torino.
  • Referans8 Mınıstère de la Culture et de la Communıcatıon, Centre de Recherche sur la Conservation, http://c2rmf.fr/, (erişim tarihi:15.08.2011).
  • Referans9 ESRF, (The European Synchotron), New light on Leonardo Da Vinci’s faces, http://www.esrf.eu/news/general-old/general-201yadı0/new-light-on-leonardo-da-vinci2019s-faces, (erişim tarihi; 15.08.2011).
  • Referans10 Neven, Sylvie, (2012), The Strasbourg Tradıtıon Of Artists’ Recipe Books Part I Restoring a Lost Artists’ Recipe Book, https://recipes.hypotheses.org/407, (erişim tarihi; 22.12.2012).
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-4416-7569
Yazar: Nedret YAŞAR (Sorumlu Yazar)
Kurum: Yalova Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Resim Bölümü
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 30 Ağustos 2018
Kabul Tarihi : 23 Ekim 2018
Yayımlanma Tarihi : 24 Ekim 2018

APA Yaşar, N . (2018). YAĞLI BOYA RESİMLEME YÖNTEMİNİN İKİ TEMEL DALI: FLAMAN VE İTALYAN RESİMLEME YÖNTEMLERİ . Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi , (41) , 123-134 . DOI: 10.32547/ataunigsed.456121