Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

YAĞLI BOYA RESİMLEME YÖNTEMİNİN İKİ TEMEL DALI: FLAMAN VE İTALYAN RESİMLEME YÖNTEMLERİ

Yıl 2018, Sayı: 41, 123 - 134, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.456121

Öz

Bu çalışma yağlı
boya resim sanatı tarihi boyunca uygulanan farklı tekniklerin gelişim sürecinin
temelinde yer alan
Flaman ve İtalyan yağlı boya resimleme yöntemlerini
incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, günümüzde de etkisini sürdüren bu iki
temel resimleme yönteminin genel hatları çerçevesinde Avrupa yağlı boya
resminin geleneği ve gelişim süreci tanımlanmaya ve irdelenmeye çalışılacaktır.

Çalışmamız XV.
ve XVI. yüzyıl
Kuzey ve Güney Avrupa
Rönesans’ı üzerinden adım adım ilerleyecektir. İlk olarak Flaman resimleme
yönteminin özellikleri, Jan Van Eyck’in sanatı

(1390-1441) üzerinden irdelenecek, sonrasında ise Antonello da Messina
(1430-1479),
Leonardo da Vinci
(1452-1519) ve Raffaello Sanzio (1483-1520)
gibi biçime dayalı olan Floransa okulu temsilcileri ve rengi ile öne çıkan
Venedik okulu temsilcisi Titian
(1488/1490-1576) gibi dönemin önde gelen sanatçılarının çalışmaları adım
adım izlenerek,
Güney Avrupa’da etkin
olan
İtalyan
resimleme yönteminin özellikleri
ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. 

Kaynakça

  • Referans1 Doerner, Max, (1960), Malmaterial und seine Verwendung im Bilde, Munich, 1922. 1 st edn. Stutgart.
  • Referans2 Da Vinci, Leonardo, (2013), A Treatise on Painting, printed edition 1817, Roma.
  • Referans3 Fenberg, L.E.- Grenberg Yu. I., (1989), Sekrety zhivopisi staryh masterov, Izobrazitelnoe iskussstvo, Moskva.
  • Referans4 Кiplik, Dimitri. İ., (2008), Tehnika zhivopisi, İzdatelstvo “V. Şevçuk”, Мoskva.
  • Referans5 Mander C. Van, (2007), Kniga o hudozhnikah, çev. V. Мinorski, G. Fedorova, Azbuka, St. Petersburg.
  • Referans6 Tsonev, Kiril, (1974), Tehnologia na izyaştnite izkustva, İzdatelstvo nauka i izkustvo, Sofya.
  • Referans7 Vasari, Giorgio, (1986), Le vite de’piu eccellenti pittori, scultori ed arhitetti, Firenze 1550, Torino.
  • Referans8 Mınıstère de la Culture et de la Communıcatıon, Centre de Recherche sur la Conservation, http://c2rmf.fr/, (erişim tarihi:15.08.2011).
  • Referans9 ESRF, (The European Synchotron), New light on Leonardo Da Vinci’s faces, http://www.esrf.eu/news/general-old/general-201yadı0/new-light-on-leonardo-da-vinci2019s-faces, (erişim tarihi; 15.08.2011).
  • Referans10 Neven, Sylvie, (2012), The Strasbourg Tradıtıon Of Artists’ Recipe Books Part I Restoring a Lost Artists’ Recipe Book, https://recipes.hypotheses.org/407, (erişim tarihi; 22.12.2012).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nedret Yaşar 0000-0003-4416-7569

Yayımlanma Tarihi 24 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Yaşar, N. (2018). YAĞLI BOYA RESİMLEME YÖNTEMİNİN İKİ TEMEL DALI: FLAMAN VE İTALYAN RESİMLEME YÖNTEMLERİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(41), 123-134. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.456121

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.