Bu çalışma yağlı
boya resim sanatı tarihi boyunca uygulanan farklı tekniklerin gelişim sürecinin
temelinde yer alan Flaman ve İtalyan yağlı boya resimleme yöntemlerini
incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, günümüzde de etkisini sürdüren bu iki
temel resimleme yönteminin genel hatları çerçevesinde Avrupa yağlı boya
resminin geleneği ve gelişim süreci tanımlanmaya ve irdelenmeye çalışılacaktır.
Çalışmamız XV.
ve XVI. yüzyıl Kuzey ve Güney Avrupa
Rönesans’ı üzerinden adım adım ilerleyecektir. İlk olarak Flaman resimleme
yönteminin özellikleri, Jan Van Eyck’in sanatı
(1390-1441) üzerinden irdelenecek, sonrasında ise Antonello da Messina (1430-1479),
Leonardo da Vinci (1452-1519) ve Raffaello Sanzio (1483-1520)
gibi biçime dayalı olan Floransa okulu temsilcileri ve rengi ile öne çıkan
Venedik okulu temsilcisi Titian (1488/1490-1576) gibi dönemin önde gelen sanatçılarının çalışmaları adım
adım izlenerek, Güney Avrupa’da etkin
olan İtalyan
resimleme yönteminin özellikleri ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır.
Yağlı Boya Resimleme Yöntemleri “Imprimatura” İlk Resimleme Aşaması Ana Resimleme Katmanı “Impasto”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 41 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.