Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Experimental Illustration Practice for Preschool Children's Books, from Character Design to Book Design

Yıl 2019, Sayı: 42, 33 - 50, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.524314

Öz

The
effect of children's books on the development of imagination is a prominent
feature. For this reason, the creative person visualizing the children's books
is expected to first catch the world of interest of child and then design new
worlds by using his own unique language of expression. Thus, he or she will
make a significant contribution to the expansion of the child's horizon. Unlike
adults, the child is not yet trapped in the limits of various perception. This
clean point of view gives rise to an unlimited and free creation space for
illustrator. In the field of art and design, it is very common for the creative
person who uses this freedom to show a unique personality beyond ordinary.
However, bringing a new or different perspective will be created by the
experimental attitude of the illustrator. In order to create a new world from a
text, firstly designing characters can be considered a practical way. The
visual identity that emerged with elements such as form, color, movement and
gesture of a character will then continue with the adaptation of the
environment of that character. In other words, an environmental construct
designed in harmony with the character will be the original visual identity of
the book. This is the case study of Marmara University Fine Arts Faculty
Graphic Department Children's Books Illustrations course on this creating an
original identity in the field of children's book illustrations, to be
experimental and to design characters as a starting point. The applied project
includes two basic stages: The first stage is the creation of a three-dimensional
model for an animal. The second stage is to do illustration based on the
creation of a three-dimensional animal model and designing an original
children's book.

Kaynakça

  • Aksoy, D. (2014). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36 (36), 474-489. Erişim Adresi: http://dergipark.gov.tr/kuey/issue/10361/126837
  • Aşılıoğlu, E. (2011). Grafik sanatçılarının çocuk kitaplarının grafik tasarıma ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 302013).
  • Aysel, K. E. (2011, 8 Temmuz). Pictoplasma: itinayla karakter tasarlanır! [Blog Yazısı]. Erişim adresi: http://www.cut-online.com/2011/07/08/pictoplasma-itinayla-karakter-tasarlanir/
  • Ball, L. (2015, 3 Haziran). Work-life balance: an ınterview wıth artist Hudson Christie [Blog Yazısı]. Erişim adresi: https://forthmagazine.com/visual-art/2015/06/an-interview-with-hudson-christie/
  • Carrer, C. (2016, 21 Haziran). Picture book makers [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://blog.picturebookmakers.com/post/ 146250131771/chiara-carrer
  • Heller, S. (2017, 10 Nisan) Christoph Niemann’s creative powers: a mystery ınvestigated [Blog Yazısı]. Erişim adresi: https://designobserver.com/feature/christoph-niemanns-creative-powers-a-mystery-investigated/39672 Isidro Ferrer. (2018). The age of information, national visions within a global dialogue [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://www.historygraphicdesign.com/the-age-of-information/national-visions-within-a-global-dialogue/883-isidro-ferrer
  • Kara, C. (2017). İllüstrasyon öğreniminde deneysel yaklaşımın önemi ve öneriler. 6. Uluslararası Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğrenci Trienali Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Erişim adresi: https://issuu.com/mugsf/docs/connecting_20the_20dots
  • Kaya, İ. (2006) Çocuk kitabı resimlerinde estetik boyut. 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara. Erişim adresi: http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/840.pdf
  • Koort, M. (2015, 29 Kasım). C. Owens tarafından gerçekleştirilen röportaj [Blog yazısı]. Interview with Malin Koort. Erişim adresi: http://bibelotmagazine.com/2018/11/29/malin-koort-interview/
  • Newman, R. (2018, 22 Şubat). Illustrator profile-Chris Sickels/red nose studio: Put the work out there that you want to make [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.ai-ap.com/publications/article/21782/illustrator-profile-chris-sickels-red-nose-stu.html
  • Öztop, Ş. (1985, Nisan). Çocuk ve resim: duygu yoluyla eğitimden ne anlıyoruz. Ankara Sanat Dergisi, 228, 16-17.
  • Sever, S. (2018). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayın Grubu.
  • Şahin, G. (2014, Kış). Okulöncesi dönem çocuk kitaplarında görsel bir uyaran olarak resim. Turkish Studies Dergisi, 9 (3), 1309-1324. Erişim adresi: http://www.turkishstudies.net/Makaleler/185461530_77%C5%9EahinG%C3%BCliz-edb-1309-1324.pdf
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocukları için hazırlanmış̧ resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara. Erişim adresi: http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/840.pdf
  • Yavuzer, H. (2018). Resimleriyle çocuk, resimleriyle çocuğu tanıma. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yoon, J. (2015, 14 Nisan). Picture book makers [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://blog.picturebookmakers.com/post/ 116379961701/joohee-yoon

Çocuk Kitapları İçin Karakter Tasarımından Kitap Tasarımına Deneysel Bir İllüstrasyon Uygulaması

Yıl 2019, Sayı: 42, 33 - 50, 26.03.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.524314

Öz













Çocuk kitaplarının hayal
gücünü geliştirme etkisi belirgin bir özellik olarak öne çıkmaktadır. Bu
nedenle çocuk kitaplarını görselleştiren yaratıcı kişiden, önce çocuğun ilgi
dünyasını yakalaması, sonra da kendine özgü anlatım dilini kullanarak yeni
dünyalar tasarlaması beklenir. Böylelikle çocuğun ufkunun genişletilmesine
önemli bir katkı sağlamış olacaktır. Çocuk, yetişkinlerin tersine çeşitli algı
sınırları içinde henüz hapsolmuş değildir. Bu temiz bakış açısı resimleyen için
sınırsız ve özgür bir yaratım alanını doğurur. Sanat ve tasarım alanında bu
özgürlüğü kullanan yaratıcı kişiden sıradanlığın ötesinde özgün bir kişilik
göstermesi aslında çok olağandır. Ancak yeni ya da farklı bir bakış açısı
getirmek, resimleyenin denemeci tavrı ile oluşacaktır. Bir metinden yola
çıkarak yeni bir dünya oluşturmak için öncelikle karakterleri tasarlamak,
pratik bir yol olarak düşünülebilir. Karakterin biçim, renk, hareket ve mimik
gibi unsurlarıyla ortaya çıkmış görsel kimlik, daha sonra elbette ki o
karaktere ait çevrenin uyarlanmasıyla devam edecektir. Bir başka deyişle
karakterle uyum içinde tasarlanacak bir çevre kurgusu kitabın özgün görsel
kimliği olacaktır. Çocuk kitapları resimlemesi alanında bu özgün bir kimlik
oluşturma, deneysel olma ve başlangıç noktası olarak karakterlerin tasarlanması
üzerine Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Çocuk
Kitapları Resimlemesi dersinde uygulanan örnek çalışma bu makalenin kapsamını
oluşturmaktadır. Uygulanan proje iki temel aşamayı içerir. İlk aşama bir hayvan
için üç boyutlu bir model oluşturulmasıdır. İkinci aşama üç boyutlu hayvan
modeli baz alınıp resimlenmesinin oluşturulması ve özgün bir çocuk kitabının tasarlanma
aşamasıdır.





Kaynakça

  • Aksoy, D. (2014). Eylem araştırması: eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36 (36), 474-489. Erişim Adresi: http://dergipark.gov.tr/kuey/issue/10361/126837
  • Aşılıoğlu, E. (2011). Grafik sanatçılarının çocuk kitaplarının grafik tasarıma ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez no: 302013).
  • Aysel, K. E. (2011, 8 Temmuz). Pictoplasma: itinayla karakter tasarlanır! [Blog Yazısı]. Erişim adresi: http://www.cut-online.com/2011/07/08/pictoplasma-itinayla-karakter-tasarlanir/
  • Ball, L. (2015, 3 Haziran). Work-life balance: an ınterview wıth artist Hudson Christie [Blog Yazısı]. Erişim adresi: https://forthmagazine.com/visual-art/2015/06/an-interview-with-hudson-christie/
  • Carrer, C. (2016, 21 Haziran). Picture book makers [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://blog.picturebookmakers.com/post/ 146250131771/chiara-carrer
  • Heller, S. (2017, 10 Nisan) Christoph Niemann’s creative powers: a mystery ınvestigated [Blog Yazısı]. Erişim adresi: https://designobserver.com/feature/christoph-niemanns-creative-powers-a-mystery-investigated/39672 Isidro Ferrer. (2018). The age of information, national visions within a global dialogue [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://www.historygraphicdesign.com/the-age-of-information/national-visions-within-a-global-dialogue/883-isidro-ferrer
  • Kara, C. (2017). İllüstrasyon öğreniminde deneysel yaklaşımın önemi ve öneriler. 6. Uluslararası Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğrenci Trienali Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Erişim adresi: https://issuu.com/mugsf/docs/connecting_20the_20dots
  • Kaya, İ. (2006) Çocuk kitabı resimlerinde estetik boyut. 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara. Erişim adresi: http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/840.pdf
  • Koort, M. (2015, 29 Kasım). C. Owens tarafından gerçekleştirilen röportaj [Blog yazısı]. Interview with Malin Koort. Erişim adresi: http://bibelotmagazine.com/2018/11/29/malin-koort-interview/
  • Newman, R. (2018, 22 Şubat). Illustrator profile-Chris Sickels/red nose studio: Put the work out there that you want to make [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.ai-ap.com/publications/article/21782/illustrator-profile-chris-sickels-red-nose-stu.html
  • Öztop, Ş. (1985, Nisan). Çocuk ve resim: duygu yoluyla eğitimden ne anlıyoruz. Ankara Sanat Dergisi, 228, 16-17.
  • Sever, S. (2018). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayın Grubu.
  • Şahin, G. (2014, Kış). Okulöncesi dönem çocuk kitaplarında görsel bir uyaran olarak resim. Turkish Studies Dergisi, 9 (3), 1309-1324. Erişim adresi: http://www.turkishstudies.net/Makaleler/185461530_77%C5%9EahinG%C3%BCliz-edb-1309-1324.pdf
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocukları için hazırlanmış̧ resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara. Erişim adresi: http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/840.pdf
  • Yavuzer, H. (2018). Resimleriyle çocuk, resimleriyle çocuğu tanıma. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yoon, J. (2015, 14 Nisan). Picture book makers [Blog yazısı]. Erişim adresi: http://blog.picturebookmakers.com/post/ 116379961701/joohee-yoon
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Kara 0000-0002-1843-6182

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Kara, C. (2019). Çocuk Kitapları İçin Karakter Tasarımından Kitap Tasarımına Deneysel Bir İllüstrasyon Uygulaması. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(42), 33-50. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.524314

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.