Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Practising Strategies Based on Academicians’ View about Playing Antonio Vivaldi’s Violin Concerto Op.3 No. 6

Yıl 2019, Sayı: 43, 77 - 94, 26.10.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.554379

Öz

The aim of this study is to transform the practising
strategies developed within the scope of academicians’ views about playing
Antonio Vivaldi’s Violin Concerto Op.3 No. 6 into a systematic method. Research
population consists of violin instructors working in fine arts departments in
faculties of education in Turkey and the sample includes violin instructors
working in 12 different universities selected from the population defined
within the limits of the study.

In this survey study, Mann-Whitney U
Test was used to determine if a significant relationship exists between the
views of academicians in terms of gender as a variable (-two groups-); and
Kruskal Wallis Test was used for variables with more than two groups such as
age, educational status and period of service as a violin instructor . As a
data collection tool, a survey based on five point likert scale and expert
opinion forms were utilized and to analyse the questions found in the second
part of the data collection tool, frequency and percent values were used. At
the end of the study, pedagogical materials used to develop left hand and right
hand technique both separately and together and the violin concertos that has
been taught as a prerequisite before practicing Antonio Vivaldi’s Violin
Concerto Op.3 No. 6. were defined.




Kaynakça

  • Açın, C. (1995). Organoloji 2. İstanbul: Yenidoğan Basımevi.
  • Auer, L. (1921). Violin playing as I teach it. New York: Frederick A. Stokes Company.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coşkun, B. (2013). Antonio Vivaldi'nin re majör flüt konçertosu’nun form, analiz ve icra yönünden incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 358344).
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297–334.
  • Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuvar seçme ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 645-652.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. (9. basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kaygısız, M. (1999). Müzik tarihi başlangıcından günümüze müziğin evrimi. (1. basım). İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Ketenci, N. Y. (2005). Alman keman okulu (Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 214692).
  • Köse, E. (2010). Bilimsel Araştırma Modelleri. R. Y. Kıncal (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (s. 97-119). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, F. G., & Özay, S. (2008). Keman ve viyola eğitiminde kullanılan Mazas “Special Etudes op.36” Metodu’nun sağ ve sol el teknikleri yönünden incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 57-74.
  • Platt, J. K. H. (2009). A methodology of study for samuel barber’s concerto for violin and orchestra op. 14. (Unpublished doctoral dissertation thesis). Ball State University, Indiana.
  • Talay, F. (1959). Musiki tarihi. İstanbul: Orhan Mete ve Ortağı Kolektif Şirketi Matbaası.
  • Talbot, M. (1993). The dent master musicians, Vivaldi. Londra: The Orion Publishing Group.
  • Uludağ, A. K. (2012). Gitar eğitiminde Türk müziği içerikli akor ve kadans kurulumlarına yönelik farklı akortlarda konumlandırmalar ve etkililik düzeyleri (Doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 326657).
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Zafer, A. H. (2010). Bireysel keman çalışmalarında uygulanabilecek çalışma yöntemlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 445-453.

Antonio Vivaldi Op.3 6. Keman Konçertosu’nun Çalınmasına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşlerine Dayalı Çalışma Stratejileri

Yıl 2019, Sayı: 43, 77 - 94, 26.10.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.554379

Öz

Bu çalışma, Antonio Vivaldi Op.3 6. Keman Konçertosu’nun
çalınmasına yönelik öğretim elemanı görüşleri kapsamında geliştirilen çalışma
stratejilerinin sistematik bir yöntem haline getirilmesi amacı ile yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini, Türkiye’de eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi
bölümü müzik öğretmenliği programlarında keman eğitimi alanında görev yapan
öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise araştırma
içerisinde sınırlandırılmış aynı bölüm ve programların yer aldığı 12 farklı
üniversitede keman eğitimi alanında görev yapan öğretim elemanlarından
oluşmaktadır.

Araştırmada çalışma modeli olarak
tarama modeli kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının görüşleri arasında anlamlı
bir farklılık olup olmadığını belirlemeye yönelik iki gruptan oluşan cinsiyet
değişkeni için Mann-Whitney U testi; ikiden fazla gruptan oluşan yaş, eğitim
durumu, hizmet süresi ve keman eğitimi verme süresi değişkenleri için ise
Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak,
beşli likert tipi anket ve uzman görüşü alma formu kullanılmıştır. Veri toplama
aracının ikinci bölümünde yer alan soruların analizinde frekans ve yüzde
değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının sol el
tekniğinin ve sağ el tekniğinin geliştirilmesi ile birlikte hem sol hem de sağ
el tekniğinin geliştirilmesi için hangi pedagojik materyalleri kullandıkları
tespit edilmiştir. Ayrıca Antonio Vivaldi Op.3 6. Keman Konçertosu öncesi
öğrencilere hangi konçertoların çalıştırıldığı da belirlenmiştir.




Kaynakça

  • Açın, C. (1995). Organoloji 2. İstanbul: Yenidoğan Basımevi.
  • Auer, L. (1921). Violin playing as I teach it. New York: Frederick A. Stokes Company.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coşkun, B. (2013). Antonio Vivaldi'nin re majör flüt konçertosu’nun form, analiz ve icra yönünden incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 358344).
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297–334.
  • Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuvar seçme ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 645-652.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. (9. basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kaygısız, M. (1999). Müzik tarihi başlangıcından günümüze müziğin evrimi. (1. basım). İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Ketenci, N. Y. (2005). Alman keman okulu (Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 214692).
  • Köse, E. (2010). Bilimsel Araştırma Modelleri. R. Y. Kıncal (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde (s. 97-119). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, F. G., & Özay, S. (2008). Keman ve viyola eğitiminde kullanılan Mazas “Special Etudes op.36” Metodu’nun sağ ve sol el teknikleri yönünden incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 57-74.
  • Platt, J. K. H. (2009). A methodology of study for samuel barber’s concerto for violin and orchestra op. 14. (Unpublished doctoral dissertation thesis). Ball State University, Indiana.
  • Talay, F. (1959). Musiki tarihi. İstanbul: Orhan Mete ve Ortağı Kolektif Şirketi Matbaası.
  • Talbot, M. (1993). The dent master musicians, Vivaldi. Londra: The Orion Publishing Group.
  • Uludağ, A. K. (2012). Gitar eğitiminde Türk müziği içerikli akor ve kadans kurulumlarına yönelik farklı akortlarda konumlandırmalar ve etkililik düzeyleri (Doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 326657).
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Zafer, A. H. (2010). Bireysel keman çalışmalarında uygulanabilecek çalışma yöntemlerinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 445-453.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuna Taşdemir 0000-0002-3495-3593

Ali Korkut Uludağ 0000-0002-6164-5211

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Taşdemir, T., & Uludağ, A. K. (2019). Antonio Vivaldi Op.3 6. Keman Konçertosu’nun Çalınmasına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşlerine Dayalı Çalışma Stratejileri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(43), 77-94. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.554379

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.