Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on The Suzuki Training within The Frame of Flute Training by Suzuki Educators

Yıl 2019, Sayı: 43, 115 - 127, 26.10.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637

Öz

The aim of this study is to evaluate the Suzuki method within the frame of
flute training by Suzuki educators. In this context, this study is important
due to the determination of the place of the Suzuki flute training in our
country and being the first study to be conducted in this field in the
literature. In the study, the case study pattern from qualitative research
methods was used and data were accordingly obtained through the semi-structured
interview form. The research was carried out with two study groups. While the
first study group consists of 7 Suzuki educators in our country from the Suzuki
Music Training Foundation, which was established in Turkey in 2008 in
connection with the European Suzuki Association (ESA), the second study group
is comprised of 6 Suzuki flute educators from the European Suzuki Association
(ESA). The descriptive analysis was used for analyzing the data obtained as a
result of the interviews. As a result of the study, educators stated that the Suzuki
method is a significant approach for instrumental training, it differed from
other instrumental training approaches with its systematics, process and
philosophy, they raised successful students who play an instrument at an early
age through the Suzuki method, and the Suzuki training should be popularized
and applied to flute training in our country.




Kaynakça

  • Akpınar, U. (2009). Suzuki Piano School Volume I’ okul öncesi dönem piyano eğitiminde başlangıç metodunun hedef ve hedef davranışlar bakımından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 239265).
  • Aykar A. (2014). Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği (Yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 407543).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brody, Z. S. (2016). Suzuki yetenek eğitimi felsefesine kısa bir bakış. Sanat & Tasarım Dergisi, 10, 79-88. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/275064
  • Charles, N. M. (2010). A supplementary book of Chinese music for the Suzuki flute student (Doctoral Thesis). The Ohio State University, Ohio-ABD. Erişim adresi: https://etd.ohiolink.edu/!etd.send_file?accession= osu1275340340&disposition=online
  • Dittgen, J. Y. (2018) Suzuki yönteminde ailenin yeri. Sahne ve Müzik Araştırma Dergisi, 6, 13-20. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/smead/issue/34898/386978
  • Dickerson, D. (2011). Flute teaching the Suzuki way. 30(2), 43-47. Erişim adresi: http://eds.a.ebscohost.com/eds/ Citations/FullTextLinkClick?sid=f89a7f1f-7314-4ab5-a95e-fa3a9a2560df@sdc-vsessmgr03&vid=1&id= pdf FullText
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, S., Ocak, İ., & Ergün, E. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin nano teknoloji hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 272-282. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/ File/32.selcen_suheyla_ergun.pdf
  • Gall, M., Borg, W., & Gall, J. P. (1996). Educational research an ıntroduction (6. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • Tecimer Kasap, B. (2005). Suzuki metodu okulu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 115-128. Erişim adresi: https://www.pegem.net/Akademi/3-8281-Suzuki-Piyano-Okulu-Metodu.aspx
  • Kuran, E. N. (2007). Suzuki metodu ve Türkiye’deki konservatuvar öncesi müzik eğitimi (Yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 221537).
  • Önder, Ü. (2004). Suzuki keman eğitimi başlangıç metodundaki etütlerin devinişsel hedef ve hedef davranışlar bakımından analiz edilmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 144993).
  • Özçelik, A. Ö. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/uefad/issue/16692/173502
  • Sever, G. (2019). Suzuki öğretmen yetiştirme sisteminin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 37-46. doi: https://doi.org/10.24106/kefdergi.2247
  • Şeker, S. S. (2005). 7-11 yaş grubunda Orff öğretisi destekli keman eğitiminde başlangıç metodu oluşturulmasına ilişkin bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 162646).
  • Yalçınkaya, B., Eldemir, A. C., & Sönmezöz, F. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 9(2), 1583-1595. Erişim adresi: http://www.academia.edu/download/33748918/ 1316628746_89YalcinkayaBegum-vd-sos-1583-1595.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık

Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Sayı: 43, 115 - 127, 26.10.2019
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637

Öz

Bu çalışma, Suzuki yönteminin flüt eğitimi çerçevesinde
Suzuki eğitimcileri tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmada;
nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan durum çalışması deseni kullanılmış ve
bu doğrultuda yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler elde
edilmiştir.  Araştırma, iki çalışma grubu
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk çalışma grubu Avrupa Suzuki
Birliği’ne (ESA) bağlı olarak 2008 yılında Türkiye’de kurulmuş olan Suzuki
Müzik Eğitimi Derneğine bağlı ülkemizdeki 7 Suzuki eğitimcisinden oluşurken
ikinci çalışma grubu; Avrupa Suzuki Birliği’ ne (ESA) bağlı Avrupa’daki 6
Suzuki flüt eğitimcisinden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen
verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır.  Çalışmanın sonucunda eğitimciler, Suzuki
yönteminin önemli bir çalgı eğitimi yaklaşımı olduğunu, yöntemin sistematiği,
işleyişi ve felsefesi yönüyle diğer çalgı eğitimi yaklaşımlarından farklılık
gösterdiğini, Suzuki yöntemiyle erken yaşta çalgı çalan başarılı öğrenciler
yetiştirdiklerini, Suzuki eğitiminin ülkemizde yaygınlaşarak flüt eğitiminde de
uygulanması gerektiği belirtmişlerdir.



Kaynakça

  • Akpınar, U. (2009). Suzuki Piano School Volume I’ okul öncesi dönem piyano eğitiminde başlangıç metodunun hedef ve hedef davranışlar bakımından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 239265).
  • Aykar A. (2014). Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği (Yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 407543).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brody, Z. S. (2016). Suzuki yetenek eğitimi felsefesine kısa bir bakış. Sanat & Tasarım Dergisi, 10, 79-88. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/275064
  • Charles, N. M. (2010). A supplementary book of Chinese music for the Suzuki flute student (Doctoral Thesis). The Ohio State University, Ohio-ABD. Erişim adresi: https://etd.ohiolink.edu/!etd.send_file?accession= osu1275340340&disposition=online
  • Dittgen, J. Y. (2018) Suzuki yönteminde ailenin yeri. Sahne ve Müzik Araştırma Dergisi, 6, 13-20. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/smead/issue/34898/386978
  • Dickerson, D. (2011). Flute teaching the Suzuki way. 30(2), 43-47. Erişim adresi: http://eds.a.ebscohost.com/eds/ Citations/FullTextLinkClick?sid=f89a7f1f-7314-4ab5-a95e-fa3a9a2560df@sdc-vsessmgr03&vid=1&id= pdf FullText
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, S., Ocak, İ., & Ergün, E. (2017). Fen bilimleri öğretmenlerinin nano teknoloji hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 272-282. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/ File/32.selcen_suheyla_ergun.pdf
  • Gall, M., Borg, W., & Gall, J. P. (1996). Educational research an ıntroduction (6. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • Tecimer Kasap, B. (2005). Suzuki metodu okulu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 115-128. Erişim adresi: https://www.pegem.net/Akademi/3-8281-Suzuki-Piyano-Okulu-Metodu.aspx
  • Kuran, E. N. (2007). Suzuki metodu ve Türkiye’deki konservatuvar öncesi müzik eğitimi (Yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 221537).
  • Önder, Ü. (2004). Suzuki keman eğitimi başlangıç metodundaki etütlerin devinişsel hedef ve hedef davranışlar bakımından analiz edilmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 144993).
  • Özçelik, A. Ö. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/uefad/issue/16692/173502
  • Sever, G. (2019). Suzuki öğretmen yetiştirme sisteminin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 37-46. doi: https://doi.org/10.24106/kefdergi.2247
  • Şeker, S. S. (2005). 7-11 yaş grubunda Orff öğretisi destekli keman eğitiminde başlangıç metodu oluşturulmasına ilişkin bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. YÖK tez veri tabanından erişildi (Tez No. 162646).
  • Yalçınkaya, B., Eldemir, A. C., & Sönmezöz, F. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 9(2), 1583-1595. Erişim adresi: http://www.academia.edu/download/33748918/ 1316628746_89YalcinkayaBegum-vd-sos-1583-1595.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Ergüven Bu kişi benim 0000-0003-4421-4222

Gülce Coşkun Şentürk 0000-0003-4011-2229

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Ergüven, E., & Coşkun Şentürk, G. (2019). Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(43), 115-127. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.