The aim of this study is to evaluate the Suzuki method within the frame of
flute training by Suzuki educators. In this context, this study is important
due to the determination of the place of the Suzuki flute training in our
country and being the first study to be conducted in this field in the
literature. In the study, the case study pattern from qualitative research
methods was used and data were accordingly obtained through the semi-structured
interview form. The research was carried out with two study groups. While the
first study group consists of 7 Suzuki educators in our country from the Suzuki
Music Training Foundation, which was established in Turkey in 2008 in
connection with the European Suzuki Association (ESA), the second study group
is comprised of 6 Suzuki flute educators from the European Suzuki Association
(ESA). The descriptive analysis was used for analyzing the data obtained as a
result of the interviews. As a result of the study, educators stated that the Suzuki
method is a significant approach for instrumental training, it differed from
other instrumental training approaches with its systematics, process and
philosophy, they raised successful students who play an instrument at an early
age through the Suzuki method, and the Suzuki training should be popularized
and applied to flute training in our country.
Flute Flute training Suzuki method Suzuki flute Suzuki flute training
Bu çalışma, Suzuki yönteminin flüt eğitimi çerçevesinde
Suzuki eğitimcileri tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmada;
nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan durum çalışması deseni kullanılmış ve
bu doğrultuda yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler elde
edilmiştir. Araştırma, iki çalışma grubu
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk çalışma grubu Avrupa Suzuki
Birliği’ne (ESA) bağlı olarak 2008 yılında Türkiye’de kurulmuş olan Suzuki
Müzik Eğitimi Derneğine bağlı ülkemizdeki 7 Suzuki eğitimcisinden oluşurken
ikinci çalışma grubu; Avrupa Suzuki Birliği’ ne (ESA) bağlı Avrupa’daki 6
Suzuki flüt eğitimcisinden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen
verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda eğitimciler, Suzuki
yönteminin önemli bir çalgı eğitimi yaklaşımı olduğunu, yöntemin sistematiği,
işleyişi ve felsefesi yönüyle diğer çalgı eğitimi yaklaşımlarından farklılık
gösterdiğini, Suzuki yöntemiyle erken yaşta çalgı çalan başarılı öğrenciler
yetiştirdiklerini, Suzuki eğitiminin ülkemizde yaygınlaşarak flüt eğitiminde de
uygulanması gerektiği belirtmişlerdir.
Flüt Flüt eğitimi Suzuki yöntemi Suzuki flüt Suzuki flüt eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 43 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.