500 Internal Server Error


nginx
Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Souvenir as Design Object in the Context of Local Values

Yıl 2020, Cilt: 26 Sayı: 44, 287 - 293, 19.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.670804

Öz

Souvenirs are universally associated with tourism as a commercially produced and purchased object to remind the purchaser of the experience. Beyond being a memory holder for tourists, these products signify personal tastes. Therefore, seeking authenticity is essential, yet products made just for touristic sale became all alike. How will these products gain value in context of perceived authenticity? As a result of analyzing souvenir examples in touristic cities; preserving legacy by embracing local product/production methods, generate employment by empowering local craftsmen-designer collaboration to promote creative entrepreneurship and in turn sustainable development of creative economies is estimate.

Kaynakça

  • Anderson, L. F. & Littrell M. A. (1995). Souvenir-purchase behavior of women tourists. Annals of Tourism Research, 22, 328-348. Erişim adresi:https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/19961801296
  • Asplet, M. & Cooper M. (2000). Cultural designs in New Zealand souvenir clothing: The question of authenticity. Tourism Management, 21, 307-312. doi: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(99)00061-8
  • Blundell, V. (1993). Aboriginal empowerment and souvenir trade in Canada. Annals of Tourism Research, 20, 64-87. doi: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90112-G
  • Chen Design Associates. (2011). Fingerprint No.2 The evolution of handmade elements in graphic design. Ohio: HOW Books.
  • Cohen, J. H. (2001). Textile, tourism and community development. Annals of Tourism Research, 28, 378-398. doi: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00060-8
  • Coşar, M. (2008). Türk kültüründe hediyenin algılanışı. İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 38, 33-48.
  • Gordon, B. (1986). The souvenir: Messenger of the extraordinary. Journal of Popular Culture, 20, 135-146. doi: https://doi.org/10.1111/j.0022-3840.1986.2003_135.x
  • Graburn, N.H. (1976). Ethnic tourist arts: Cultural expressions from the fourth world. Berkeley: University of California Press.
  • Kim S., & Littrell M. A. (1999). Predicting souvenir purchase ıntentions. Journal of Travel Research, 38, 153-162. doi: https://doi.org/10.1177/004728759903800208
  • Lasusa, D. M. (2007). Eiffel Tower key chains and other pieces of reality: The philosophy of souvenirs. The Philosophical Forum 38, 271–287. doi: https://doi.org/10.1111/j.1467-9191.2007.00267.x
  • Littrell, M. A., Anderson L. F., & Brown P. J. (1993). What makes a craft souvenir authentic?. Annals of Tourism Research, 20, 197-215. doi: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90118-M
  • Mauss, M. (1966). The Gift: Forms and Functions of Exchange in Archaic Societies. ( I. Cunnison, Çev.). London: Cohen&West.
  • Swanson, K. K., & Horridge P. E. (2002). Tourists’ souvenir purchase behavior and retailers’ awareness of tourists’ purchase behavior in the southwest. Clothing and Textiles Research Journal, 20(2), 62-76. doi: https://doi. org/10.1177/0887302X0202000202
  • Swanson, K. K., & Horridge P. E. (2004). A structural model for souvenir consumption, travel activities and tourist demographics. Journal of Travel Research, 42, 372-380. doi: https://doi.org/10.1177/0047287504263031
  • Swanson, K. K., & Horridge, P.E. (2006). Travel motivations as souvenir purchase ındicators.Tourism Management, 27, 671–683. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.03.001
  • Swanson, K. K., & Timothy D.J. (2012). Souvenirs: Icons of meaning, commercialization and commoditization. Tourism Management, 33, 489-499. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2011.10.007
  • Yu, H., & Littrell M. A (2003). Product and process orientations to tourism shopping. Journal of Travel Research, 42, 140-150. doi: https://doi.org/10.1177/0047287503257493

Yerel Değerler Bağlamında Bir Tasarım Ürünü Olarak Turistik Hediyelik Eşya

Yıl 2020, Cilt: 26 Sayı: 44, 287 - 293, 19.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.670804

Öz

Turistik hediyelik eşyalar, ticari olarak üretilen ve satın alınan, satın alan kişiye deneyimini hatırlatmak üzere evrensel olarak turizm ile ilişkili ürünlerdir. Turist için bu ürünler hafıza taşıyıcı olmanın ötesinde, kişinin zevklerinin göstergesi olmaktadır. Bu sebeple özgünlük arayışı vazgeçilmezdir, ancak ürünler turistik satışa yönelik kurgulanarak tek tipleşmiştir. Söz konusu ürünler, algılanan özgünlükleri bağlamında nasıl değer kazanabilecektir? Turizm kentlerindeki hediyelik eşya örneklerinin incelenmesi sonucu; yerel ürün/üretim yöntemlerinin sahiplenilmesi dolayısıyla yerel mirasın korunması, yerel zanaatkar-tasarımcı iş birliğinin güçlendirilerek yerelde istihdamları, böylece yaratıcı girişimciliğin teşvik edilmesi ile yaratıcı ekonominin beslenmesinin gelişmeyi sürdürülebilir kılacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Anderson, L. F. & Littrell M. A. (1995). Souvenir-purchase behavior of women tourists. Annals of Tourism Research, 22, 328-348. Erişim adresi:https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/19961801296
  • Asplet, M. & Cooper M. (2000). Cultural designs in New Zealand souvenir clothing: The question of authenticity. Tourism Management, 21, 307-312. doi: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(99)00061-8
  • Blundell, V. (1993). Aboriginal empowerment and souvenir trade in Canada. Annals of Tourism Research, 20, 64-87. doi: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90112-G
  • Chen Design Associates. (2011). Fingerprint No.2 The evolution of handmade elements in graphic design. Ohio: HOW Books.
  • Cohen, J. H. (2001). Textile, tourism and community development. Annals of Tourism Research, 28, 378-398. doi: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00060-8
  • Coşar, M. (2008). Türk kültüründe hediyenin algılanışı. İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 38, 33-48.
  • Gordon, B. (1986). The souvenir: Messenger of the extraordinary. Journal of Popular Culture, 20, 135-146. doi: https://doi.org/10.1111/j.0022-3840.1986.2003_135.x
  • Graburn, N.H. (1976). Ethnic tourist arts: Cultural expressions from the fourth world. Berkeley: University of California Press.
  • Kim S., & Littrell M. A. (1999). Predicting souvenir purchase ıntentions. Journal of Travel Research, 38, 153-162. doi: https://doi.org/10.1177/004728759903800208
  • Lasusa, D. M. (2007). Eiffel Tower key chains and other pieces of reality: The philosophy of souvenirs. The Philosophical Forum 38, 271–287. doi: https://doi.org/10.1111/j.1467-9191.2007.00267.x
  • Littrell, M. A., Anderson L. F., & Brown P. J. (1993). What makes a craft souvenir authentic?. Annals of Tourism Research, 20, 197-215. doi: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90118-M
  • Mauss, M. (1966). The Gift: Forms and Functions of Exchange in Archaic Societies. ( I. Cunnison, Çev.). London: Cohen&West.
  • Swanson, K. K., & Horridge P. E. (2002). Tourists’ souvenir purchase behavior and retailers’ awareness of tourists’ purchase behavior in the southwest. Clothing and Textiles Research Journal, 20(2), 62-76. doi: https://doi. org/10.1177/0887302X0202000202
  • Swanson, K. K., & Horridge P. E. (2004). A structural model for souvenir consumption, travel activities and tourist demographics. Journal of Travel Research, 42, 372-380. doi: https://doi.org/10.1177/0047287504263031
  • Swanson, K. K., & Horridge, P.E. (2006). Travel motivations as souvenir purchase ındicators.Tourism Management, 27, 671–683. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.03.001
  • Swanson, K. K., & Timothy D.J. (2012). Souvenirs: Icons of meaning, commercialization and commoditization. Tourism Management, 33, 489-499. doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2011.10.007
  • Yu, H., & Littrell M. A (2003). Product and process orientations to tourism shopping. Journal of Travel Research, 42, 140-150. doi: https://doi.org/10.1177/0047287503257493
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazlı Gürgan 0000-0002-5004-8235

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 26 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Gürgan, N. (2020). Yerel Değerler Bağlamında Bir Tasarım Ürünü Olarak Turistik Hediyelik Eşya. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(44), 287-293. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.670804

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.