Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Music Teachers' Views on the Importance and Necessity of Accompaniment with Piano

Yıl 2021, Cilt: 27 Sayı: 47, 322 - 328, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.925477

Öz

In this study, the views of the active music teachers about the importance and necessity of accompaniment with piano in music lessons were examined. Within the scope of the study, the survey model was used and the "Opinion Questionnaire on Accompaniment with Piano" developed by Kurtuldu (2016) was applied to the music teachers. With the help of the questionnaire consisting of 32 items, the opinions of music teachers about the concept of piano and accompaniment in lessons were obtained and these opinions were compared with various variables (gender, seniority, school type, etc.) before the questionnaire. The data obtained were subjected to various statistical processes. In addition to descriptive statistical processes (frequency, average, etc.), comparative measurements (t-test, H test) were also used. When the results are examined, it is understood that music teachers agree on the idea that accompaniment with piano in lessons is a very important concept.

Kaynakça

  • Ak. B. (2009). Verilerin düzenlenmesi ve gösterimi. Ş. Kalaycı, (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (s. 3-42) içinde. Asil Yayın Dağıtım.
  • Altungül. A. (2019). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında piyano ve armoni derslerinin eşlik çalma dersine katkısı (Tez No. 549464) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Babacan. M. D., & Gökbudak. Z. S. (2011). Müzik eğitimi anabilim dallarında piyanoda eşlik dersi sürecinde caz armonisinin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Fine Arts. 6(1), 93-113. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186584
  • Balcı. A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler. Anı Yayıncılık.
  • Bayırlı. A. U., & Yıldız. G. (2021). Müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcilerinin artikülasyon tekniklerinin öğretimi ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 306-335. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1349297
  • Bursal. M. (2017). SPSS ile temel veri analizleri. Anı Yayıncılık.
  • Can. A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde veri analizi. Pegem Akademi.
  • Çevik. D. B., & Güven. E. (2011). İlköğretim müzik öğretmenlerinin okul şarkılarına piyanoda eşlik yapabilme konusuna ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(25), 86-98. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/854380
  • Çokluk. Ö., Şekercioğlu. G., & Büyüköztürk. Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi.
  • Demir. E., Saatçioğlu. Ö., & İmrol. F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130 – 148. https://www.researchgate.net/publication/312093046_Uluslararasi_Dergilerde_Yayimlanan_Egitim_Arastirmalarinin_Normallik_Varsayimlari_Acisindan_Incelenmesi_Examination_of_Educational_Researches_Published_in_International_Journals_In_Terms_of_Normalit
  • Gün, E., & Öztürk. T. (2018). Piyanoda deşifrenin önemi, tekniği ve geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 121-128. https://doi.org/10.30794/pausbed.414679
  • Kalkanoğlu. B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny op.718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Kaptanoğlu. E., & Çanakçı. P. (2015). Türkiye’de vokal müzikte piyano eşlik alanında yapılmış yüksek lisans. doktora ve sanatta yeterlik tezleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (e-sosder), 14(55), 198-206. https://doi.org/10.17755/esosder.20305
  • Karakaya. İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (s. 57-83) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Kardeş. B., & Akbulut Demirci, Ş. (2019). Müzik derslerinde eşlik kullanımının müzik öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 42, 157 – 172. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.500672
  • Kurtuldu. M. K. (2016). Piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik ölçeğin geliştirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 323-344. https://doi.org/10.31795/baunsobed. 645330
  • Kurtuldu. M. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının eşlik çalma dersi başarılarının bazı değişkenler yardımıyla incelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1284-1292. https://pdfs.semanticscholar.org/894c/5f691f490c9afbe7e8b3aee1af3356ced293.pdf
  • Okan, H., & Mohan Kömürcü. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin eşlik dersine ilişkin metaforik yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1415-1443. https://doi.org/10.33711/yyuefd.838445
  • Özalp, U., & Özdemir, G. (2015). Deşifre eşlik çalımında akor şifrelerinin kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 47-53. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/411701
  • Özdemir, G. (2017). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano ile eşlikleme becerileri üzerine sistematik derleme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 123-132. https://www.journalagent.com/pausbed/pdfs/PAUSBED_2018_30_123_132.pdf
  • Özelma, Y., & Çiftçi. E. (2013, Kasım 22-24). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyanonun eşlik çalgısı olarak kullanılma durumu [Konferans sunumu]. International Symposium on Changes and New Trends in Education, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Pala, A., Zahal, O., & Gürpınar. E. (2016, Eylül 26-28). Müzik öğretmenlerinin ortaokul müzik derslerinde piyano-org çalgılarını kullanabilme durumları (Malatya ili örneği) [Konferans sunumu]. 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Muğla.
  • Sevinç, B. (2017). Survey araştırması yöntemi. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (s. 245-283) içinde. Alfa Yayın Dağıtım.
  • Sökmen, K. T. (2018). Türkiye’de müzik öğretmenlerinin piyanoda eşlik sorunları ve çözümleri üzerine bir çalışma. Eurasian Journal of Music and Dance, 13, 23-33. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi. 491685
  • Taşpınar, M. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamalı nicel veri analizi. Pegem Akademi.

Müzik Öğretmenlerinin Piyano ile Eşliğin Önemi ve Gerekliliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 27 Sayı: 47, 322 - 328, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.925477

Öz

Bu çalışmada aktif olarak görev yapan müzik öğretmenlerinin, müzik derslerinde piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışma kapsamında tarama modelinden faydalanılmış ve müzik öğretmenlerine Kurtuldu (2016) tarafından geliştirilmiş olan “Piyano ile Eşliğe İlişkin Görüş Anketi” uygulanmıştır. 32 maddeden oluşan anket yardımıyla müzik öğretmenlerinin derslerde piyano ile eşlik kavramına yönelik görüşleri elde edilmiş ve bu görüşler, anket öncesinde sorular çeşitli değişkenler (cinsiyet, kıdem, okul türü vb.) ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen veriler çeşitli istatistik işlemlere tabi tutulmuştur. Tanımlayıcı istatistik işlemler (frekans, ortalama vb.) yanında karşılaştırmalı ölçümlerden de (U testi, H testi) faydalanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde müzik öğretmenlerinin derslerde piyano ile eşlik yapmanın oldukça önemli bir kavram olduğu fikrinde birleştikleri anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Ak. B. (2009). Verilerin düzenlenmesi ve gösterimi. Ş. Kalaycı, (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (s. 3-42) içinde. Asil Yayın Dağıtım.
  • Altungül. A. (2019). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında piyano ve armoni derslerinin eşlik çalma dersine katkısı (Tez No. 549464) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Babacan. M. D., & Gökbudak. Z. S. (2011). Müzik eğitimi anabilim dallarında piyanoda eşlik dersi sürecinde caz armonisinin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Fine Arts. 6(1), 93-113. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186584
  • Balcı. A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem teknik ve ilkeler. Anı Yayıncılık.
  • Bayırlı. A. U., & Yıldız. G. (2021). Müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcilerinin artikülasyon tekniklerinin öğretimi ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 306-335. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1349297
  • Bursal. M. (2017). SPSS ile temel veri analizleri. Anı Yayıncılık.
  • Can. A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde veri analizi. Pegem Akademi.
  • Çevik. D. B., & Güven. E. (2011). İlköğretim müzik öğretmenlerinin okul şarkılarına piyanoda eşlik yapabilme konusuna ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(25), 86-98. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/854380
  • Çokluk. Ö., Şekercioğlu. G., & Büyüköztürk. Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi.
  • Demir. E., Saatçioğlu. Ö., & İmrol. F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130 – 148. https://www.researchgate.net/publication/312093046_Uluslararasi_Dergilerde_Yayimlanan_Egitim_Arastirmalarinin_Normallik_Varsayimlari_Acisindan_Incelenmesi_Examination_of_Educational_Researches_Published_in_International_Journals_In_Terms_of_Normalit
  • Gün, E., & Öztürk. T. (2018). Piyanoda deşifrenin önemi, tekniği ve geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 121-128. https://doi.org/10.30794/pausbed.414679
  • Kalkanoğlu. B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: C. Czerny op.718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Kaptanoğlu. E., & Çanakçı. P. (2015). Türkiye’de vokal müzikte piyano eşlik alanında yapılmış yüksek lisans. doktora ve sanatta yeterlik tezleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (e-sosder), 14(55), 198-206. https://doi.org/10.17755/esosder.20305
  • Karakaya. İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (s. 57-83) içinde. Anı Yayıncılık.
  • Kardeş. B., & Akbulut Demirci, Ş. (2019). Müzik derslerinde eşlik kullanımının müzik öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 42, 157 – 172. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.500672
  • Kurtuldu. M. K. (2016). Piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik ölçeğin geliştirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 323-344. https://doi.org/10.31795/baunsobed. 645330
  • Kurtuldu. M. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının eşlik çalma dersi başarılarının bazı değişkenler yardımıyla incelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1284-1292. https://pdfs.semanticscholar.org/894c/5f691f490c9afbe7e8b3aee1af3356ced293.pdf
  • Okan, H., & Mohan Kömürcü. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin eşlik dersine ilişkin metaforik yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1415-1443. https://doi.org/10.33711/yyuefd.838445
  • Özalp, U., & Özdemir, G. (2015). Deşifre eşlik çalımında akor şifrelerinin kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 47-53. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/411701
  • Özdemir, G. (2017). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano ile eşlikleme becerileri üzerine sistematik derleme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 123-132. https://www.journalagent.com/pausbed/pdfs/PAUSBED_2018_30_123_132.pdf
  • Özelma, Y., & Çiftçi. E. (2013, Kasım 22-24). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyanonun eşlik çalgısı olarak kullanılma durumu [Konferans sunumu]. International Symposium on Changes and New Trends in Education, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Pala, A., Zahal, O., & Gürpınar. E. (2016, Eylül 26-28). Müzik öğretmenlerinin ortaokul müzik derslerinde piyano-org çalgılarını kullanabilme durumları (Malatya ili örneği) [Konferans sunumu]. 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Muğla.
  • Sevinç, B. (2017). Survey araştırması yöntemi. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (s. 245-283) içinde. Alfa Yayın Dağıtım.
  • Sökmen, K. T. (2018). Türkiye’de müzik öğretmenlerinin piyanoda eşlik sorunları ve çözümleri üzerine bir çalışma. Eurasian Journal of Music and Dance, 13, 23-33. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi. 491685
  • Taşpınar, M. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamalı nicel veri analizi. Pegem Akademi.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kayhan Kurtuldu 0000-0003-0064-9144

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 27 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M. K. (2021). Müzik Öğretmenlerinin Piyano ile Eşliğin Önemi ve Gerekliliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 322-328. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.925477

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.