Bu çalışmanın amacı finansal yeniliklerin İstanbul'daki turizm
işletmelerinin performansına olan etkisini araştırmaktır. Bu kapsamda bir nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'da faaliyet
gösteren restoranlar, beş yıldızlı oteller, A grubu seyahat acentaları
oluşturmaktadır. Bu araştırma Türkiye'nin metropol illerinden biri olan
İstanbul'da gerçekleşmiştir. Bu bağlamda 2 otel işletmesi, 2 restoran, 2 seyahat
acentası, olmak üzere 6 işletme analiz birimini oluşturmaktadır. Veriler, bir
görüşme formu oluşturularak, önceden belirlenen işletmelerin üst düzey
yöneticilerinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda turizm işletmelerinde
finansal yenilikleri kullanmanın ya da oluşturmanın, performansa etki ettiği
ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin finansal, müşteri ve içsel süreç boyutunu,
kısmen de öğrenme ve gelişme dikkate aldıkları ortaya çıkmıştır. Verilerin
sadece 6 turizm işletmesinden elde edilmiş olması ve araştırmanın tek bir ilde
yapılmış olması bu araştırmanın sınırlılığını oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 26 Sayı: 3-4 |