Bu
çalışmada, üniversite öğrencilerinin temel motivasyon kaynaklarının, girişimcilik
eğilimleri/niyetleri üzerindeki etkisi incelenmektedir. Çalışmanın örneklemi,
Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesindeki 4 fakülte ve 6 meslek yüksekokulunda
okuyan toplam 902 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin temel motivasyon
kaynaklarının girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla, Yılmaz
ve Sümbül’ün (2009) geliştirmiş olduğu “Girişimcilik
Ölçeği” kullanılmıştır. Temel motivasyon kaynaklarının incelenmesi için ise
Antalyalı ve Bolat’ın (2017) geliştirmiş
olduğu “Temel Motivasyon Kaynakları (TMK)” ölçeği kullanılmıştır.
Çalışmada temel motivasyon kaynaklarının (güç, başarı, bağlanma, düşünme),
girişimcilik faktörlerini (risk, fırsatları değerlendirme, liderlik, gelecek,
kararlılık, dış etkenlere karşı bireysel güç) pozitif yönde etkilediği tespit
edilmiştir. En etkili motivasyon kaynağının düşünme ihtiyacı olduğu, en düşük
etkiye sahip motivasyon kaynağının da bağlanma ihtiyacı olduğu görülmüştür.
Ayrıca kadınların girişimcilik eğilimlerinin daha düşük olduğu, yine motivasyon
kaynaklarının girişimciliği etkileme gücünün kadınlarda daha düşük olduğu
araştırmanın diğer önemli bulgularıdır.
Girişimcilik Eğilimi Temel Motivasyon Kaynakları Düşünme İhtiyacı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 33 Sayı: 3 |