Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERKEN GEOMETRİ BECERİ TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 33, 1 - 22, 31.12.2016

Öz



Bu
araştırmada, 5-7 yaş grubu çocukların geometri beceri düzeylerinin
belirlenebilmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Nicel araştırma kapsamında ve tarama modeline uygun olarak
tasarlanan araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan, okul
öncesi eğitim kurumlarına ve ilkokulların 1.sınıfına devam eden 5-7 yaş grubu
çocuklar (351 kız, 403 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Erken Geometri Beceri Testi”
kullanılarak elde edilmiştir. “Frostig Görsel Algılama Testi” ve “Erken Sayı
Testi A Formu” kullanılarak elde edilen veriler ise “Erken Geometri Beceri
Testi”nin kriter geçerliği için kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda
“EGBT”nin Kapsam Geçerlik İndeksi: .65, KR20 katsayısı: .853 olarak
bulunmuştur. Testi oluşturan maddeler homojen yapıda, birbirleri ile
ilişkilidir ve test toplanabilir özelliktedir. İki yarısı arasında Pearson
Korelasyon katsayısı: .697’dir. Son olarak testin test-tekrar test sonuçları
Pearson Korelasyon katsayısı için: .898’dir. Bu bulgular sonucunda, 42 maddeden
oluşan geçerli ve güvenilir bir test elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaten, A. B., van den Heuvel-Panhuizen, M., & Elia, I. (2011). Kindergartners’ perspective taking abilities. M. Pytlak, T. Rowland & E. Swoboda (Ed.) in Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, University of Rzeszów, Poland, 1812-1822.
  • Akbay Şener, P. (2012). Cross-sectional study on grades, geometry achievement and van Hiele geometric thinking levels. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aktaş Arnas, Y., Deretarla Gül, E., & Sığırtmaç, A. (2003). 48-86 ay çocuklar için sayı ve işlem kavramları testi’nin geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12) , 147-157.
  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemi çocuklarda sayı kavramının kazanılması. Çoluk Çocuk Dergisi, 14, 14-17.
  • Aktaş Arnas, Y., & Aslan, D. (2005). Okul öncesi dönemde geometri. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 3(9), 36-46.
  • Akuysal Aydoğan, S., & Şen, S. (2011). 6 yaş çocuklarının sayı kavramının gelişiminde kavram eğitim programının etkisinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 38-51.
  • Alisinanoğlu, F., Kesicioğlu, O. S., & Mehmet, M. (2013). Evaluation of pre-school children's development of geometric thought in the UK and Turkey. International Journal of Education and Research, 1(10), 1-10.
  • Altun, M. (1998). Matematik öğretimi. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Aslan, D. (2004). Anaokuluna devam eden 3-6 yaş grubu çocuklarının temel geometrik şekilleri tanımalarının ve geometrik şekilleri ayırt etmede kullandıkları kriterlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aslan, D., & Aktaş Arnas, Y. (2007). Okul öncesi eğitim materyallerinde geometrik şekillerin sunuluşuna ilişkin içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 69-80.
Yıl 2016, Sayı: 33, 1 - 22, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Aaten, A. B., van den Heuvel-Panhuizen, M., & Elia, I. (2011). Kindergartners’ perspective taking abilities. M. Pytlak, T. Rowland & E. Swoboda (Ed.) in Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, University of Rzeszów, Poland, 1812-1822.
  • Akbay Şener, P. (2012). Cross-sectional study on grades, geometry achievement and van Hiele geometric thinking levels. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aktaş Arnas, Y., Deretarla Gül, E., & Sığırtmaç, A. (2003). 48-86 ay çocuklar için sayı ve işlem kavramları testi’nin geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12) , 147-157.
  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemi çocuklarda sayı kavramının kazanılması. Çoluk Çocuk Dergisi, 14, 14-17.
  • Aktaş Arnas, Y., & Aslan, D. (2005). Okul öncesi dönemde geometri. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 3(9), 36-46.
  • Akuysal Aydoğan, S., & Şen, S. (2011). 6 yaş çocuklarının sayı kavramının gelişiminde kavram eğitim programının etkisinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 38-51.
  • Alisinanoğlu, F., Kesicioğlu, O. S., & Mehmet, M. (2013). Evaluation of pre-school children's development of geometric thought in the UK and Turkey. International Journal of Education and Research, 1(10), 1-10.
  • Altun, M. (1998). Matematik öğretimi. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Aslan, D. (2004). Anaokuluna devam eden 3-6 yaş grubu çocuklarının temel geometrik şekilleri tanımalarının ve geometrik şekilleri ayırt etmede kullandıkları kriterlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aslan, D., & Aktaş Arnas, Y. (2007). Okul öncesi eğitim materyallerinde geometrik şekillerin sunuluşuna ilişkin içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 69-80.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türker Sezer

Yıldız Güven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Sezer, T., & Güven, Y. (2016). ERKEN GEOMETRİ BECERİ TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 1-22.