Bu
çalışmanın amacı yükseköğretim alanında yaşanan uluslararasılaşma ile ilgili ülkemizde
yapılan çalışmaları program geliştirme bağlamında kuramsal bağlamda
incelemektir. Dolayısıyla konuyla ilgili
belgeler nitel bakış açısından analiz edilmiştir. Çalışmada yükseköğretim
alanında uluslararasılaşma kavramı ve bunun alt boyutlarından olan Bologna
süreci, kalite güvencesi, hareketlilik kavramlarına yer verilerek bu
kavramların yükseköğretim alanındaki eğitim programlarına yansıması üzerinde
durulmuştur. Çalışmanın bulgularına kaynaklık eden veri seti Bologna ortak
bildirileri, paydaş kurumların yaptığı araştırmalar ile ilgili YÖK çalışma
raporları ve konu ile ilgili yazılan makale ve tezlerden oluşturmaktadır.
Uluslararasılaşmanın hedefinin yalnız akademik açıdan niteliğe ulaşmak
olmadığı, kurumların fiziksel ortamlarının, kurum içi iletişimin, yönetimin
şeffaflığına kadar birçok parametre ile ilgili olduğu görülmüştür. Çalışma
sonucunda uluslararasılaşmanın eğitim kurumlarına sağlayacağı yararlar,
kurumların sınır ötesi tanınırlıklarının artırılması bağlamında tartışılmıştır.
Ülkemizdeki yükseköğretim kurumlarımızın yerel ve küresel anlamda hak ettiği
yeri elde etmesine yönelik sahip olması gerekli eğitim programlarına ilişkin
önerilerde bulunulmuştur.
Uluslararasılaşma Bologna süreci akreditasyon program geliştirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 33 |