BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF MÜZİK DERSİNİN GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 28.11.2010

Öz

ÖZET
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin müzik
dersinin gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerini saptayarak etkili bir müzik dersi
için yeni öneriler geliştirmektirAraştırma durum saptamaya yönelik betimsel bir
araştırmadır.Araştırmanın örneklemini devlet ve özel okullardan 185 öğrenci
oluşturmaktadır. Örneklemin cinsiyete göre dağılımında 89 kız, 96 erkek öğrenci yer
almaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçekle elde
edilmiştir.Ölçeğin Cronbach's Alpha' katsayısı 0.72 olarak bulunmuştur.Elde
verilerin çözümlenmesi sonucunda müzik dersinin yeterli düzeyde gerçekleşmediği
görüşü ağırlıklı olarak yer almaktadır.
Anahtar sözcükler: Müzik öğretimi, öğretim süreci, yöntemler,öğretmen
eğitimi, ilköğretim.

ABSTRACT
The aims of the study is to determine views of 4. th and 5. th.graders
students in primary schools about realization level of music lesson. Method of the
study is descriptive and based on data.Sample of the study is consist of 185 students
in public and private primary schools.There are 89 female and 96 male students in
tha sample of the study.Data were collected with a special scale developed by the
researchers. It's Cronbach's Alpha coefficient was found as 0.72.Obtained findings
indicates that realization level of the music lesson is not sufficient in the primary
schools according to the students.
Key words: Teaching music, teaching process, methods, teacher training,
primary education

Yıl 2003, Sayı: 8, - , 28.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayfer Kocabaş Bu kişi benim

Ebru Selçioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2010
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Kocabaş, A., & Selçioğlu, E. (2010). İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF MÜZİK DERSİNİN GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(8).