BibTex RIS Kaynak Göster

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN GENEL KİMYA LABORATUAR DERSİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ ve ÖĞRENCİLERİN BU YÖNTEM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Sayı: 17, 212 - 227, 03.12.2010

Öz

Bu çalışma işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin genel
kimya laboratuarında öğrencilerin akademik başarıya etkilerini incelemek amacı ile
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2005- 2006 öğretim yılı birinci yarıyılında,
genel kimya laboratuar dersinin iki farklı sınıfındaki toplam 47 öğrenciden
oluşmaktadır. İki sınıftan birisi işbirlikli yöntemi kullanılarak öğretim yapılan deney
grubu, diğeri geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubu olarak belirlendi.
Bu çalışmada veriler Kimya Lâboratuar Uygulamaları Başarı Testi (KJLUBT) ve
öğrenci görüş ölçeği (ÖGÖ) kullanılarak toplanmıştır. KLUBT'dan elde edilen
veriler için bilgisayar ortamında bağımsız gruplar t-testi yapılmış bulgular tablo
halinde sunulmuştur. ÖGÖ 'den elde edilen verilerin yüzde değerleri hesaplanarak
tablo halinde verilmiştir. Sonuçlar işbirlikli yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin
geleneksel öğretime göre akademik başarıyı önemli düzeyde artırdığım göstermiştir.
Ayrıca işbirlikli ile yapılan öğretimin öğrenciler tarafından benimsendiği öğrenci
görüşlerinden elde edilen diğer önemli bir sonuçtur.

Yıl 2008, Sayı: 17, 212 - 227, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Aksoy Bu kişi benim

Kemal Doymuş Bu kişi benim

Ataman Karaçöp Bu kişi benim

Ümit Şimşek Bu kişi benim

Yasemin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Aksoy, G., Doymuş, K., Karaçöp, A., Şimşek, Ü., vd. (2010). İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN GENEL KİMYA LABORATUAR DERSİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ ve ÖĞRENCİLERİN BU YÖNTEM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 212-227.