Bu çalışma işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin genel
kimya laboratuarında öğrencilerin akademik başarıya etkilerini incelemek amacı ile
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2005- 2006 öğretim yılı birinci yarıyılında,
genel kimya laboratuar dersinin iki farklı sınıfındaki toplam 47 öğrenciden
oluşmaktadır. İki sınıftan birisi işbirlikli yöntemi kullanılarak öğretim yapılan deney
grubu, diğeri geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubu olarak belirlendi.
Bu çalışmada veriler Kimya Lâboratuar Uygulamaları Başarı Testi (KJLUBT) ve
öğrenci görüş ölçeği (ÖGÖ) kullanılarak toplanmıştır. KLUBT'dan elde edilen
veriler için bilgisayar ortamında bağımsız gruplar t-testi yapılmış bulgular tablo
halinde sunulmuştur. ÖGÖ 'den elde edilen verilerin yüzde değerleri hesaplanarak
tablo halinde verilmiştir. Sonuçlar işbirlikli yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin
geleneksel öğretime göre akademik başarıyı önemli düzeyde artırdığım göstermiştir.
Ayrıca işbirlikli ile yapılan öğretimin öğrenciler tarafından benimsendiği öğrenci
görüşlerinden elde edilen diğer önemli bir sonuçtur.
Genel kimya laboratuarı işbirlikli öğrenme yöntemi akademik başarı
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |