Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir.
Araştırmada, 2005-2006 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir
Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim
gören 294 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için, Gözütok (1995) tarafından geliştirilen "demokratik tutum
ölçeği" ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi Z'c van/ans
analizi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının
cinsiyet açısından değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Öğrenim şekli, sınıf, tercih
sırası, anne ve babanın öğrenim durumuna göre ise değişkenlik bulunamamıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |