Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Sayı: 35, 274 - 290, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Corn, A.L., & Koenig, A. J. (2002). Literacy instruction for students with low vision: A framework for delivery of instruction. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96, 305-321
  • Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çakmak, S., Karakoç, T., Şafak, P., & Kan, A. (2014). Identifying the reading speed of low vision student's at elementary level. International Journal in IT & Engineering, 2(10), 38-48.
  • Fraser, C.F. (1917). Psychology of the blind. The American Journal of Psychology, 28(2), 229-237.
  • Gürsel, O. (2012). Görme yetersizliği olan öğrenciler, İ.H. Diken (Ed.), Özel eğitim içinde (217-249). Ankara: Pegem Akademi.
  • Hazekamp, J., & Huebner, K. M. (1989). Program planning and evaluation for blind and visually impaired students: National guidelines for educational excellence. New York: AFB Press.
  • Heward, W.L. (2000). Exceptional children: An introduction to special education. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Heward, W.L. & Orlansky, M.D. (1992). Exceptional children: An introductory survey of special education. New York: Maxwell Macmillan.
  • Huebner, K.M., Merk-Adam, B., Stryker, D., & Wolffe, K. (2004). The national agenda for the education of children and youths with visual impairments, including those with multiple disabilities. New York: AFB Press.
  • Jose, R.T. (1983). Understanding low vision. New York: American Foundation for the Blind.
  • Kırcaali-İftar, G. (1998). Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim, S. Eripek (Ed.), Özel eğitim içinde (s. 1-13). Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Mangold, S.S. (1982). A teacher’s guide to the special educational needs of blind and visually handicapped children. American Foundation for the Blind: New York, NY.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7. Baskı). Boston: Pearson Education.
  • Scholl, G.T. (1986). Foundations of education for blind and visually handicapped children and youth: Theory and practice. American Foundation for the Blind Inc: New York, NY.
  • Stone, D.L., & Colella, A. (1996). A Model of Factors Affecting the Treatment of Disabled Individuals in Organizations , Academy of Management Review, 21(2), 352-401.
  • T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü. Özürlülerin Sorun ve Beklentileri Araştırması. Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı yayınları, 2010.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods (3. Baskı). California: Sage Publication.
  • Yin, R.K. (2013). Case study research: Design and methods (5. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.

GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİN ‘MADDENİN HALLERİ VE ISI’ ÜNİTESİNİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ

Yıl 2017, Sayı: 35, 274 - 290, 31.12.2017

Öz

Fen eğitimi, çocukların bilimsel düşünme becerilerinin gelişmesinde, günlük hayatta karşılaştıkları problemlere bilimsel cevap verebilmelerinde, problem çözme becerilerinin gelişmesinde, yaşama dair deneyim ve becerilerinin artmasında önemli bir yere sahiptir. Fakat ülkemizde özel eğitim fen eğitimi alanında öğretmen yetiştiren lisans düzeyinde kurumlar bulunmamaktadır. Görme yetersizliği olan bireyler çoğunlukla dokunma, işitme ve tatma gibi diğer duyularını kullanarak bilgiye erişmek zorundadırlar. Eğitim-öğretim sürecinde farklı duyuları ön plana çıkararak yetersizliği olan bireylerin bilimsel bilgiye ulaşmaları kolaylaştırılabilir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı olan durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır. Genel olarak durum çalışmalarında araştırmacılar, sahip olduğu “nasıl” veya “neden” sorularına cevap ararlar. Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıf görme yetersizliği olan öğrencilerin ‘Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesindeki kavramları öğrenmeye yönelik ihtiyaçları tespit edilmeye çalışılmıştır. Örneklem, Erzurum Yakutiye Görme Engelliler Ortaokulu 8. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. İhtiyaç analizine 4 öğrenci dâhil olmuştur. İhtiyaç analizine 2 tane hiç görmeyen öğrenci ve 2 tane az gören katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ihtiyaçları eğitim ortamı, öğretim, öğrenim ve ölçme-değerlendirme boyutlarında öğrencilerin ihtiyaçları belirlemiştir.

Kaynakça

  • Corn, A.L., & Koenig, A. J. (2002). Literacy instruction for students with low vision: A framework for delivery of instruction. Journal of Visual Impairment and Blindness, 96, 305-321
  • Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çakmak, S., Karakoç, T., Şafak, P., & Kan, A. (2014). Identifying the reading speed of low vision student's at elementary level. International Journal in IT & Engineering, 2(10), 38-48.
  • Fraser, C.F. (1917). Psychology of the blind. The American Journal of Psychology, 28(2), 229-237.
  • Gürsel, O. (2012). Görme yetersizliği olan öğrenciler, İ.H. Diken (Ed.), Özel eğitim içinde (217-249). Ankara: Pegem Akademi.
  • Hazekamp, J., & Huebner, K. M. (1989). Program planning and evaluation for blind and visually impaired students: National guidelines for educational excellence. New York: AFB Press.
  • Heward, W.L. (2000). Exceptional children: An introduction to special education. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Heward, W.L. & Orlansky, M.D. (1992). Exceptional children: An introductory survey of special education. New York: Maxwell Macmillan.
  • Huebner, K.M., Merk-Adam, B., Stryker, D., & Wolffe, K. (2004). The national agenda for the education of children and youths with visual impairments, including those with multiple disabilities. New York: AFB Press.
  • Jose, R.T. (1983). Understanding low vision. New York: American Foundation for the Blind.
  • Kırcaali-İftar, G. (1998). Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim, S. Eripek (Ed.), Özel eğitim içinde (s. 1-13). Eskişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Mangold, S.S. (1982). A teacher’s guide to the special educational needs of blind and visually handicapped children. American Foundation for the Blind: New York, NY.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7. Baskı). Boston: Pearson Education.
  • Scholl, G.T. (1986). Foundations of education for blind and visually handicapped children and youth: Theory and practice. American Foundation for the Blind Inc: New York, NY.
  • Stone, D.L., & Colella, A. (1996). A Model of Factors Affecting the Treatment of Disabled Individuals in Organizations , Academy of Management Review, 21(2), 352-401.
  • T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü. Özürlülerin Sorun ve Beklentileri Araştırması. Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı yayınları, 2010.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yin, R.K. (2003). Case study research: Design and methods (3. Baskı). California: Sage Publication.
  • Yin, R.K. (2013). Case study research: Design and methods (5. Baskı). Thousand Oaks, CA: Sage.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Kızılaslan

Mustafa Sözbilir

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2017
Kabul Tarihi 5 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Kızılaslan, A., & Sözbilir, M. (2017). GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİN ‘MADDENİN HALLERİ VE ISI’ ÜNİTESİNİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK İHTİYAÇ ANALİZİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(35), 274-290.