Çalışmanın amacı; 2004 yılı eğitim programı reformu
kapsamında hazırlanan 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı sorularının
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne [YBT] göre incelenmesidir. Programda öneri
niteliğinde etkinliklerde yer alan 185 soru YBT'ye göre analiz edilmiştir. Çalışma
nitel araştırma yaklaşımı kapsamında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Soruların bilişsel süreç boyutundaki basamaklarının tespiti için YBT'nin
ölçütleri dikkate alınmıştır. Elde edilen analizler sonucunda soruların
basamaklara göre dağılım oranları; hatırlama % 24,32, anlama %40, uygulama
%6,49, çözümleme % 25,95, değerlendirme %1,62 ve yaratma % 1,62 bulunduğu tespit
edilmiştir. Bu bulgular, programda yer alan soruların %70,81'inin alt düzey,
%29,19'unun ise üst düzey bilişsel süreç basamaklarını ölçmeye yönelik olarak
hazırlandığını göstermektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |