Bu çalışmada 12. sınıf öğrencilerinin üniversite
tercihini etkileyen faktörler okul türüne, ailenin gelir düzeyine, anne ve
babalarının çalışıp çalışmamasına göre incelenmiştir. Nicel araştırma
niteliğinde olan bu çalışmada, ilgili literatür taranıp, uzman ve öğrenci
görüşleri alınarak “Üniversitenin eğitim kalitesi”, “Ailemin isteği”,
“Üniversite şehrinin sosyal ve fiziksel olanakları”, “Aile veya arkadaş çevresi
ile aynı veya yakın ilde olması”, “Puan sıralamasındaki yeri”, “Üniversitenin
saygınlığı”, “Rehber uzmanın yönlendirmesi” ve “ Üniversitenin sosyal ve
fiziksel imkânları” şeklinde üniversite tercihini etkileyen toplam sekiz faktör
belirlenmiştir. Bu faktörler ikili karşılaştırma yöntemlerinden yargı
yaklaşımına dayalı yöntem ile ölçeklenmiş ve 2017-2018 eğitim-öğretim yılında çeşitli
devlet okullarının 12. sınıfında öğrenim görmekte olan 417 lise öğrencisine
uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, III. ve V. hal modelleri kullanılmış
ve hesaplamalar Excel programı ile yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, “Üniversitenin
eğitim kalitesi” her değişken için en önemli faktör olarak bulunmuştur. En
önemsiz faktörler ise değişkenlere göre farklılık göstermiş ve “Ailemin
isteği”, “Rehber uzmanının yönlendirmesi” ve “Aile veya arkadaş çevresi ile
aynı veya yakın ilde olması” faktörleri en önemsiz faktörler arasında yer almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 37 |