Öğrencilerin öğrenme stilleri profillerinin tespit edilerek, bunların çeşitli değişkenlere göre nasıl dağılım gösterdiğini belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Erzurum il merkezi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Görme Engelliler Ortaokulu ve 23 Temmuz Ortaokulu’nun 5, 6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Kolb 1985 tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Aşkar ve Akkoyunlu 1993 tarafından yapılan “Kolb Öğrenme Stili Envanteri” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans f ve yüzde % dağılımlarına bakılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, görme engelli öğrencilerin %40’ı “ayrıştıran”, %26,6’sı “değiştiren” %20’si “yerleştiren” ve %13,4’ü “özümseyen” öğrenme stiline sahip oldukları, normal gören öğrencilerin ise %56,8’i “değiştiren”, %16,6’sı “özümseyen” ve “ayrıştıran”, %10’u “yerleştiren” öğrenme stiline sahip oldukları görülmüştür.Araştırmada görme engellilerle normal görenler arasında farklılık ortaya çıktığı görülmüştür.Görme durumu, gelir düzeyi, devam edilen sınıf, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre, görme engelli ve normal gören öğrenciler arasında farklılıkların olduğu görülmüştür
It is aimed to identify profiles of learning styles of normal sighted students and sight disabled students attending at 5th, 6th, 7th and 8th grade of secondary school and how the several variables affect them in this study. The study was executed with the students studying at the 5th, 6th, 7th and 8th grade in Secondary School of Sight Disabled People depending on Directorate of Ministry of Education in the province of Erzurum and 23 Temmuz Secondary School. “Kolb learning style questionnaire” developed by Kolb 1985 and translated into Turkish by Aşkar and Akkoyunlu 1993 and “personal information form” developed by the researchers. Frequency and percentage % distribution was used while the data was analyzing. According to findings, 40% of sight disabled students is “convergent”, %26,6 of them is “divergent”, %20 of them is “accommodator” and %13,4 of them is “assimilator”; and %56,8 of normal sighted students is “divergent”, %16,6 of them is “assimilator and convergent” and %10 of them is “accommodator”. It was observed that there was a difference between normal sighted students and sight disabled students. It was seen that there was a difference between sight disabled students and normal sighted students according to variables sighting, income level, grade, and education status of parents
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 28 |