Bu çalışma, 2018 -2019 eğitim öğretim yılı itibariyle ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanan T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi programının eğitsel eleştiri modeli bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması temel alınarak yapılmıştır. Ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen, 11 öğretmen araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları, programla ilgili öğrencilerin gerçek hayatla ilişkilendirme yönünde, derse aktif katılımlarını sağlamaları yönünde, kazanımlarda gözlemlenen tutarlılık anlamında, genel ve özel amaçlar doğrultusunda beklentileri karşılaması bağlamında ve öğrencilerin yetiştirilmesinde etkili olması yönünde olumlu bulunduğunu göstermektedir. Diğer taraftan ise, öğretmenlerin yeni programa uyum sağlamaları adına kazanımlar için önerilen etkinlikler ve öğretim yöntem ve tekniklere dair açıklamaların olmaması veya kılavuz kitapların öngörülmemesi, yeni programa öğretmenlerin uyumu, uygulayıcılar üzerindeki denetim eksikliği ve yükseköğretim giriş sınavları ile uyuşmaması gibi bazı sorunlar yaşandığı söylenebilir.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi programı eğitsel eleştiri modeli program değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |