Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEKNİK VE MESLEKİ RESİM DERSİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ UYGULAMALARIN KULLANILMASINA İLİŞKİN MYO ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, Sayı: 41, 357 - 378, 29.12.2020
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.821580

Öz

Bu araştırmanın amacı Bilgisayar Teknolojileri bölümü öğrencilerinin Teknik ve Mesleki Resim dersinde bilgisayar destekli uygulamaları kullanmalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Erciyes Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri bölümü 2.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilimi deseni kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak toplam 35 öğrenci ile görüşülmüştür Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin seçiminde gönüllülük esas alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Teknik ve Mesleki Resim dersinin bilgisayar destekli uygulamalar ile yürütülmesinin bilişsel ve duyuşsal bağlamda olumlu ve olumsuz yönlerine ilişkin görüşler elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkuş, İ. (2016). Bilgisayar destekli teknik resim dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının makine mühendisliği öğrencilerinin akademik başarısına ve uzamsal yeteneklerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çoklu ortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 144-153.
  • Balak, M. V. ve Kısa, M. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojisinin teknik resim eğitimi üzerindeki etkilerinin araştırılması. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 2, 17-26.
  • Balak, M. V. (2019). Teknik resim derslerinde kullanılmak üzere etkileşimli 3 boyutlu ders içeriklerinin geliştirilmesi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Benli-Yıldız, N. ve Sahtiyancı, E. (2019). Bilgisayar destekli tasarım (bdt) programlarının yapı ressamlığı programı öğrencilerinin tercihleri açısından değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7, 531-540.
  • Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çağlar, İ., Dişlitaş, S. ve Coşar, M. (2005). Meslek yüksekokullarında bilgisayar teknolojilerinin kullanım yoğunluğunun verimliliğe etkisi. I. Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Teknolojileri Kongresi, 5-7 Eylül, İstanbul.
  • Çetin, S. (2019). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknik resim dersinde ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları, tutumları ve uzamsal görselleştirme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ersoy, A.F. (2016). Fenomenoloji. Ahmet Saban ve Ali Ersoy (Eds), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s.51-105). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erten-Bilgiç, D. ve Konak, N. (2016). “Tasarı Geometri-Teknik Resim” ve “Perspektif” dersilerinin, mimarlık eğitimi düşünsel altyapısına etkisi ve Prof. Dr. Yılmaz Morçöl. Mimarlık ve Yaşam Dergisi, 1(1), 1-11.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., & Leech, N. L. (2015). Uygulamada araştırma yöntemleri: Desen ve analizi bütünleştiren yaklaşım (Selahattin Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık (Orijinal eserin yayın tarihi2009).
  • Karabektaş, M. (2004). Teknoloji dersleri için öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Kuş, E. (2012). Nicel Ve Nitel Araştırma Teknikleri. Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel Mi Nitel Mi? (4. Baskı). Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Mendi, F., Toktaş, İ. ve Karabıyık, Ö. (2004). Teknik resim dersinde açınımlar konusunun çoklu zeka kuramına göre bilgisayar destekli öğretimi. Teknoloji Dergisi, 7 (4), 565-578.
  • Merriam S. B. (2015). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Selahattin Turan, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık (Orijinal eserin yayın tarihi2009).
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türker, İ.H. (2005). Bilgisayar destekli grafik tasarımı dersi yöntem önerisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-68
  • Ünal, S.S., Kadı, İ. ve Ünal, S. (2009). Kesit görünüşler konusunun bilgisayar destekli öğretimi ve öğrenci görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 7-22.
  • Yağmurlu, K. (2017). Makine tasarımında 3ds max programının kullanımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Emine Kübra Pullu 0000-0002-9324-0403

Mehmet Nuri Gömleksiz 0000-0002-8268-0163

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2020
Kabul Tarihi 27 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Pullu, E. K., & Gömleksiz, M. N. (2020). TEKNİK VE MESLEKİ RESİM DERSİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ UYGULAMALARIN KULLANILMASINA İLİŞKİN MYO ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(41), 357-378. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.821580