Bu çalışmada, Türkiye’de 2014-2015 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan ve kısa sürede katılımın arttığı destekleme ve yetiştirme kurslarının (DYK) hafta içi ve hafta sonu uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle 19 kişiden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre hafta sonu uygulanan DYK’ların, öğrencilerin akademik başarılarını artırmada hafta içi DYK’lara oranla daha etkili olduğu sonucuna tespit edilmiştir. Hafta içi DYK’ların avantajlı yönü, öğrenci devamlılığıdır. Hafta içi DYK’larda yorgunluk ve beslenme gibi olumsuzluklar öne çıkarken hafta sonu DYK’larda devamsızlık problemi öne çıkmıştır. Hafta içi ders saati sayılarının düşürülmesi ve sanat ve spor gibi beceri derslerinin de DYK’larda açılmasının faydalı olacağı, DYK’ların iyileştirilmesine yönelik öneri olarak sunulmuştur. Yine hafta sonu DYK’larda öğrenci ve öğretmenlerin sosyal anlamda yaşadığı sorunlara çözüm önerileri ile öğrencilerin devamsızlığının önlenmesi önerileri getirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarının başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere kurslar ile ilgili yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere yol gösterici olması beklenmektedir.
Destekleme ve Yetiştirme Kursu Hafta İçi Hafta Sonu Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 42 |