Bu araştırmada Covid-19 pandemisi nedeniyle gerçekleştirilen 2019-2020 uzaktan eğitim-öğretim sürecinde kullanılan Google Classroom dijital platformuna ve uzaktan eğitime yönelik öğretmen adaylarının görüş ve tutumları incelenmiştir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 119 lisans öğrencisinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak öğretmen adayları için geliştirilen 35 maddelik uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Google Classroom’a yönelik yarı yapılandırılmış görüş formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programı ve içerik analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında belirlenen değişkenlerden cinsiyet ve derse bağlanma cihazının UZEM tutum ölçeği üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Buna karşın bir işte çalışma durumu, derse katıldıkları ortam veya ailenin aylık gelir seviyesi gibi değişkenlerin UZEM tutum ölçeği üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmüştür. Ayrıca uzaktan eğitim sürecinde öğretmen adaylarının aktif olarak kullandığı Google Classroom’a ve UZEM’e yönelik düşünce ve önerileri alınmıştır. Elde edilen bulgularda Google Classroom’un etkili bir uygulama olduğu ancak eğitim dersleri için daha ideal olup alan derslerinde yetersiz kaldığı belirtilmiştir. Ayrıca bu uygulamanın canlı ders ile desteklenmesi ve bir defa açılması halinde tekrar internet erişimine gerek duyulmaması doğrultusunda birtakım öneriler verilmiştir.
Uzaktan Eğitim Google Classroom İlköğretim Matematik Öğretmenliği Matematik Alan ve Eğitim Dersleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 42 |