Bu çalışmada, Türkiye’de pedagojik formasyon sertifikası eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına yönelik gerçekleştirilen çalışmaları incelemek ve sistematik bir derlemesini yapmak amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Temmuz 2010 – Haziran 2020 yılları arasında yayımlanmış, Ulakbim veri tabanında araştırmacılar tarafından belirlenmiş ölçütler aracılığıyla taranılan ve tam metinlerine ulaşılabilen 35 makale oluşturmuştur. Veriler içerik analizi ile işlenmiştir. Elde edilen bulgular grafikler ve tablolar halinde sunulmuş ve 7 başlık altında toplanmıştır. Bunlar sırasıyla; çalışmaların yayımlandığı yıllar, konular, örneklemler, araştırma desenleri, kullanılan veri toplama araçları, analiz yöntemleri ve araştırma sonuçlarıdır. Sonuç olarak farklı üniversitelerde okuyan formasyon öğrencileriyle gerçekleştirilmelerine rağmen, özellikle veri toplama yöntemi ve analizi açısından birbirini tekrarlamış çalışmaların ortaya çıkmış olduğu söylenebilir. Ayrıca formasyon öğrencileriyle yapılan araştırmaların sonuçları, eğitim fakültesi öğrencileriyle yapılan araştırma sonuçları ile çoğunlukla örtüşmektedir. Bu nedenle daha derinlemesine inceleme yapma ve bilgi elde etme için, özellikle araştırma yöntem ve tekniği açısından, çalışmaların farklılaştırılması gerekmektedir.
Pedagojik formasyon öğretmenlik mesleği tutum sistematik inceleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 44 |