Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebeveyn Tutumları ile Çocukların Öz Düzenlemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1620 - 1644, 30.09.2019

Öz

Bu araştırmada, okul
öncesi eğitime devam eden çocukların öz-düzenleme becerilerinin ve ebeveyn
tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, 100 annenin araştırmaya
katılımı sağlanmıştır. Demografik bilgi formu, öz-düzenleme becerisi ve ebeveyn
tutum ölçekleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Demografik bilgi
formunda, çocuğun cinsiyet, ebeveynlerin eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik
düzeyi, çocuğun okul öncesi eğitime devam etme süresi ile ilgili sorulara yer
verilmiştir. Çocukların öz-düzenleme becerisi ve ebeveyn tutum puanları demografik
değişkenlere göre karşılaştırılarak incelenmiştir. Ayrıca, çocukların öz-düzenleme
becerileri ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiler incelenmiş ve ebeveyn
tutumlarının çocukların öz-düzenleme becerisi üzerindeki etkisi
araştırılmıştır. Verileri analiz etmek için; bağımsız örneklem t testi, tek
yönlü varyans analizi, Pearson korelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi
uygulanmıştır. Cinsiyet değişkeni haricinde, anne ve babanın eğitim durumu,
sosyoekonomik düzey, okul öncesi eğitime ayrılan süre değişkenlerinin her
birinin çocukların öz-düzenleme becerisi ve ebeveyn tutumları üzerinde etkili
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, ebeveyn tutumlarından sadece demokratik ve
otoriter tutumun öz-düzenleme becerisi üzerinde etkili olduğu anlaşılmıştır.
Demokratik tutum arttıkça öz-düzenleme becerisi artmakta, otoriter tutum
arttıkça öz-düzenleme becerisi azalmaktadır.

Kaynakça

  • ŞANLI, D. ve ÖZTÜRK, C., ‘’Anne babaların çocuk yetiştirme tutumları ve tutumlar üzerine kültürün etkisi’’, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), (2015): 240-246. YAVUZER, H. ,Ana-baba ve çocuk, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001. YAVUZER, H., Çocuk psikolojisi, İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 2005. YAVUZER, H., Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1997. YILDIRIM, Z., ‘’İstanbul Bölgesi 0-3 Yas Grubundaki Çocuklarda Anne Yoksunluğunun Çocuğun Büyüme-Gelişimi Üzerine Etkisi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 1985. YILMAZ, H.,Sevgili Anne ve Babacığım Lütfen Bu Kitabı Okur Musunuz?, Konya: Çizgi Kitabevi, 2002. YÖRÜKOĞLU, A.,Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Özgür Yayınları, 1996.

Investigation of the relationship between children with self-regulations on parental attitudes

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1620 - 1644, 30.09.2019

Öz

In this research,
self-regulation skills of the students attending pre-school education and
parental attitudes are aimed at. Here, 100 mothers were allowed to go to
search. Demographic information formula, self-regulation skill and parental
attitude scales for data collection purposes. In your demographic information
form, place your questions on biological sex, the educational status of the
parents, the socio-economic level of the family and the duration of biological
pre-school education. Children's self-regulation skills and parental attitude
scores were analyzed by sequencing according to demographic variables. In
addition, children have studied the self-regulation options together with the
ability to self-regulate students' attitudes towards parental attitudes and
parental attitudes. To analyze the data; independent sample t-test, one-way
analysis of variance, Pearson's correlation analysis and linear regression
analysis were applied. According to the findings, except the gender variable,
the educational status of the mother and father, the socio-economic level, the
pre-school time devoted to each of the variables of self-skill skills in honor
and there is a variety of occasion. In addition, it was understood that
parental attitudes were effective only on the self-regulating ability of a
democratic and authoritarian attitude. As the democratic parental attitudes of
mothers increase, students' self-regulation skills increase and self-regulation
decreases as their authoritarian attitudes increase. 

Kaynakça

  • ŞANLI, D. ve ÖZTÜRK, C., ‘’Anne babaların çocuk yetiştirme tutumları ve tutumlar üzerine kültürün etkisi’’, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), (2015): 240-246. YAVUZER, H. ,Ana-baba ve çocuk, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001. YAVUZER, H., Çocuk psikolojisi, İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 2005. YAVUZER, H., Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1997. YILDIRIM, Z., ‘’İstanbul Bölgesi 0-3 Yas Grubundaki Çocuklarda Anne Yoksunluğunun Çocuğun Büyüme-Gelişimi Üzerine Etkisi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 1985. YILMAZ, H.,Sevgili Anne ve Babacığım Lütfen Bu Kitabı Okur Musunuz?, Konya: Çizgi Kitabevi, 2002. YÖRÜKOĞLU, A.,Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Özgür Yayınları, 1996.

Связь между отношением родителей и самостоятельности детей

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 1620 - 1644, 30.09.2019

Öz

Целью
данного исследования было изучениеродительских отношений и самостоятельных
навыков детей, посещаемыхдошкольные классы.В связи с этим в этом исследовании
приняли участие 100 матерей. В качестве сбора данных использовались форма
демографической информации, навыки самостоятельности и шкалы родительского
отношения.Форма демографической информации включала в себя вопросы о поле
ребенка, образовательном статусе родителей, социально-экономическом уровне
семьи и продолжительности посещения ребенком дошкольного образования. Навыки
самостоятельности детей и оценки родительского отношения были проанализированы
путем сравнения демографических переменных.Кроме того, были изучены взаимосвязи
между навыками самостоятельности детей и родительским отношением, а также
влияние родительских отношений на навыки самостоятельности детей. Для анализа
данныхбыли применены t-тест, односторонний анализ отклонений, корреляционный
анализ человека (
Personcorrelationtest) и анализ линейной регрессии. За
исключением от пола ребенка, было установлено, что образование отца и матери,
социально-экономическое положение, время дошкольного обучения эффективно влияют
на отношение родителей к самостоятельности детей. Кроме того, из родительских
взглядов было понятно, что только демократические и авторитарные отношения
влияют на способность к самостоятельности.По мере возрастания демократического
подхода увеличивается навыки самостоятельности, а по мере возрастания
авторитарного подхода навыки самостоятельности уменьшаются.  

Kaynakça

  • ŞANLI, D. ve ÖZTÜRK, C., ‘’Anne babaların çocuk yetiştirme tutumları ve tutumlar üzerine kültürün etkisi’’, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), (2015): 240-246. YAVUZER, H. ,Ana-baba ve çocuk, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001. YAVUZER, H., Çocuk psikolojisi, İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 2005. YAVUZER, H., Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1997. YILDIRIM, Z., ‘’İstanbul Bölgesi 0-3 Yas Grubundaki Çocuklarda Anne Yoksunluğunun Çocuğun Büyüme-Gelişimi Üzerine Etkisi’’, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 1985. YILMAZ, H.,Sevgili Anne ve Babacığım Lütfen Bu Kitabı Okur Musunuz?, Konya: Çizgi Kitabevi, 2002. YÖRÜKOĞLU, A.,Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Özgür Yayınları, 1996.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Uykan 0000-0002-8766-5894

Mine Akkaynak 0000-0002-5799-9164

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uykan, E., & Akkaynak, M. (2019). Ebeveyn Tutumları ile Çocukların Öz Düzenlemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 6(3), 1620-1644.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC