Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.

Sosyal Medyanın Televizyon Gazeteciliğine Etkisi: Entegre Haber Modellerinin Yaygınlaşması

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

Dijital medya ile geleneksel medya arasındaki etkileşim, haber üretimi ve dağıtımı süreçlerinde köklü değişikliklere yol açmıştır. Özellikle sosyal medya, televizyon gazeteciliği ile etkileşime girerek haberlerin hızla yayılmasını ve izleyicilerin içerik üretimine katılmalarını sağlamaktadır. Medya teorileri üzerinden yapılan tartışmalar, dijital dönüşümün sosyal medya platformlarının etkinliğini artırdığı ve izleyicilerin pasif bir tüketici olmaktan çıkarak aktif katılımcılara dönüştüğünü göstermektedir. Bu bağlamda, dijitalleşme gazeteciliği daha hızlı ve geniş kitlelere ulaştırırken, doğruluk, şeffaflık ve güvenilirlik gibi sorunları da beraberinde getirmektedir. Çalışmada, tarama yöntemi ile mevcut literatürde araştırma yapılmış, toplanan verileri üzerine betimsel analiz yapılmış ve entegre haber modellerinin televizyon gazeteciliğine etkileri ele alınmıştır. Literatür taramasıyla, dijital medya ile geleneksel medya arasındaki dönüşüm süreci üzerine yapılan önceki çalışmalar incelenmiş, betimsel analizle ise dijital dönüşümün televizyon gazeteciliği üzerindeki etkileri ayrıntılı bir şekilde ortaya konmuştur. Sonuç olarak, sosyal medya ile geleneksel gazetecilik modellerinin entegresinin medya dünyasında hem fırsatlar hem de zorluklar yaratdığı, medya üretim süreçlerini dönüştürerek yeni medya etkileşimini şekillendirdiği sonucuna varılmıştır.

Destekleyen Kurum

yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.

The Impact of Social Media on Television Journalism: The Rise of Integrated News Models

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 2, 187 - 199, 03.06.2025
https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Öz

The interaction between digital media and traditional media has led to radical changes in the processes of news production and distribution. In particular, social media interacts with television journalism, enabling the rapid dissemination of news and the participation of viewers in content production. Discussions on media theories show that digital transformation has increased the effectiveness of social media platforms and that viewers have transformed from passive consumers into active participants. In this context, while digitalisation makes journalism faster and more accessible to large audiences, it also brings along problems such as accuracy, transparency and reliability. In the study, the existing literature was searched through the survey method, descriptive analysis was made on the collected data and the effects of integrated news models on television journalism were discussed. Through literature review, previous studies on the transformation process between digital media and traditional media were examined, and through descriptive analysis, the effects of digital transformation on television journalism were revealed in detail. As a result, it is concluded that the integration of social media and traditional journalism models creates both opportunities and challenges in the media world, transforming media production processes and shaping new media interaction.

Kaynakça

  • Adornato, A. (2017). Mobile and Social Media Journalism: A Practical Guide. CQ Press.
  • Akpınar, M. E. (2021). Televizyon ve internet haberciliğinin karşilaştirmali analizi. Medya Ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 61-70. https://doi.org/10.29228/mekcad.6
  • Arslan, Ş. (2022). Sosyal Medya ve Dezenformasyon Tehdidinde Gazetecilik. Aksaray İletişim Dergisi, 4(2), 107-134. https://doi.org/10.47771/aid.1102392
  • Arıkan, A. (2011). Disiplinlerarası Alanda Yeni bir Oluşum: Bilgi ve İnovasyon Yönetimi. Bilgi Çağında Varoluş: “Fırsatlar ve Tehditler” Sempozyumu. (ss.15-29). Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim İle Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. Alfa Yayıncılık.
  • Belsey, A. (2002). Journalism and Ethics: Can They co-exist?. Routledge.
  • Castells, M. (2013). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Craig, D. (2015). Journalism Ethics and Best Practices. Ethics For Digital Journalists Emerging Best Practices. Routledge.
  • Çakır, H. (2007). Gazeteciliğe Giriş. Tablet Kitabevi
  • Demirkent, N. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. Yeni Zamanlar Sahaf.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448.
  • Edelman, M. (2001). The Politics os Misinformation. Cambridge University Press.
  • Elibeyli, E. (2011). Televiziya nəzəriyyəsinin əsasları. Elm.
  • Geyik, K. (2021). Televizyon Haberciliği Alanında Teknolojik Gelişmelere Bağlı Olarak İş Yükünün Dönüşümü: TRT Örneği. TRT Akademi, 6(13), 854-879. https://doi.org/10.37679/trta.964054
  • Güz, N. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönenli, G. & Hürmeriç, P. (2012). Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı. Beta Yayıncılık.
  • Gramsci, A. (2004). Concept of Hegemony. Cambridge University Press.
  • Hohenberg, J. (1963). Gazetecilik Mesleği. Gazeteciler Cemiyeti Başkanı.
  • Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya (14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071 Meherremli, Q. (2002). Televiziya dili. Elm.
  • Nyhan, B. & Reifler, J. (2012). Misinformation and Fact-Checking: Research Findings from Social Science. New America Foundation.
  • Özgür Üniversite Forumu. (2000). Medya: Yalan, Manipülasyon. Özgür Üniversite.
  • Tokgöz, O. (2006). Temel Gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toprak, N. (2015). İnternet Gazeteciliğinde Haber Etiği, Misenformasyon ve dezenformasyon [ Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Bilim ve Sanat.
  • Uzun, R. (2007). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi.
  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. Kurgu, 26(3), 403-421.
  • Vural, Z. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 5(20), 3348-3382.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu İsayeva 0000-0002-6032-3659

Erken Görünüm Tarihi 6 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2025
Kabul Tarihi 6 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İsayeva, A. (2025). Sosyal Medyanın Televizyon Gazeteciliğine Etkisi: Entegre Haber Modellerinin Yaygınlaşması. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 12(2), 187-199. https://doi.org/10.46868/atdd.2025.919

Copyright and Licensing Policy

All articles published in the Journal of Academic History and Ideas / Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi are copyrighted by the journal. The journal’s content is made available as open access under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Under this license: Content may be shared and reproduced in any medium or format for non-commercial purposes, provided that proper scholarly attribution is given. Modification, adaptation, translation, or the creation of derivative works is not permitted (ND). Requests for commercial reuse, translation, or republication must be directed to the Editorial Board at akademiktarihvedusunce@gmail.com. The scientific, legal, and ethical responsibility for published works rests entirely with the author(s); the editors and Editorial Board assume no liability for the content.
 
©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır